Ik heb exact hetzelfde probleem. Delen van het netwerk van Hetzner zijn onbereikbaar, andere delen hebben af en aan verbindingsissues. Vanaf Ziggo of andere internetproviders nergens last van.
Na wat verder contact met Hetzner hebben ze zelfs één van hun routers in Amsterdam herstart, zonder direct resultaat. Althans de verbinding was op twee momenten weer even stabiel (13:42-13:50 en 14:14-14:34), maar onduidelijk of dat op de momenten was van de herstart(s).
Dear Client
we have restarted our router in Amsterdam to address this.
Did you get a reply back from Odido?
Uit bovenstaande begrijp ik dat er geen contact is tussen Hetzner en Odido, vreemd gezien de directe peer relatie tussen hun routers.
Hier hetzelfde probleem, vanuit Hetzner naar Odido geen of nauwelijks verkeer.
ipsec lijkt op te komen, maar geen verkeer.
Odido had een te lange wachtrij via de telefoon.
Hetzner wil graag mtr traces, dus die ga ik straks maar eens maken.
Vanaf 01:53 ging het stuk volgens mij.
Ik hoor graag hoe het jullie vergaat.
Nog geen verbetering helaas.
Antwoord van Hetzner op de vraag of hun geen direct contact met Odido hebben/kunnen opnemen is zowel bedroevend als treffend.
We do not have a direct contact with them.
You are a paying customer and should get better support than us.
Het hele proces bij Hetzner met MTRs heeft geleid tot het feit dat ze de bal bij Odido leggen.
Iemand mist een route zou ik zeggen?
Blame BGP?
Dit probleem heb ik ook. Ik kan niet meer streamen via RTMP, maar wel streams kijken die lopen via HTTP of HTTPS. Andere protocollen zijn compleet dood. Kan dit snel opgelost worden, of is de quick fix een andere hosting provider zoeken? Als ik stream via KPN, geen problemen. Stream ik naar een andere hosting provider dan Hetzner, dan heb ik ook geen problemen.
Is er iemand hier van Odido die meeleest en ons kan helpen om dit door te zetten naar de juiste afdeling binnen Odido? Al bijna 32 uur veel netwerkproblemen richting Hetzner
Hier nog iemand met dat probleem. Maar ik heb bij het spelen van FS 22. Kan daar niet meer bij de multiplayer lobby komen. Via een traceroute kwam ik er achter dat het dus via AMSIX naar Hetzner gaat.
In ieder geval snap ik nu de oorzaak.
Zelfde issue hier. Ik gebruik Hetzner voor het maken van backups en dat werkt nu niet meer. Ik krijg een verbindingstime-out.
Zijn de MTR traces vanuit jouw netwerk consequent met een packet loss van 0% tot
amsix-gw.hetzner.com
core51.ams.hetzner.com
Dat lijkt te suggeren dat de handoff naar Hetzner in Amsterdam goed gaat (en het bij Hetzner fout gaat). Maar als het verkeer daar packet loss laat zien zou het binnen het glasoperator netwerk zitten.
Het is jammer dat ping resultaten vaak onbetrouwbaar zijn. Kijk eens of je consequent voorbij amsix-gw.hetzner komt?
De problemen lijken nu weer voorbij.
De problemen lijken nu weer voorbij.
Bij mij werkt alles ook weer.
Hier helaas nog niet, mijn Synology hyper backup naar Hetzner geeft nog verbindingsproblemen. Ik kom er net pas achter dat het dus niet aan mij of Hetzner ligt...
Hoi @Mrwolf78, kun jij inmiddels weer verbinden met Hetzner?
Vanuit huis leek gisteren alles ook weer te werken. Maar ik zit inmiddels op kantoor waar ze Odido/Tele2 zakelijk hebben en vanuit hier lijken de problemen nog onverminderd, helaas. Heb geen debug mogelijkheden hier vanwege meerdere firewalls, maar HTTP/HTTPS staat open en die connectie wordt maar half opgebouwd als ik het via de command line debug, niet genoeg om in mijn browser resultaat te krijgen in ieder geval.
Hoi @Mrwolf78, kun jij inmiddels weer verbinden met Hetzner?
Nee, helaas niet. Vannacht dezelfde verbindingsproblemen tijdens de Backup, ik heb het nog niet handmatig geprobeerd.
Ik heb niet de technische skills om precies uit te zoeken waar het zit, ik moet het lezen uit de Synology logs.
@Jason van Odido heb jij zicht of dat er vanuit Odido iemand hier naar aan het kijken is? Hetzner wijst naar jullie. De problemen zijn nog niet verholpen.
Gaat het om een zakelijke verbinding of privé @martvisser & @Mrwolf78?
Bij mij gaat het om een privé-verbinding (glaszvezel via Delta, omgeving Leiden)
@Tommie van Odido In het huidige geval betreft het een zakelijke verbinding, Odido/Tele2 zakelijk, ook hier weer wisselende resultaten zoals ik had thuis, naar het ene IP wel problemen, andere IP weer niet, of ene protocol werkt wel en andere weer niet. Alsof er ergens een kabel/router waartussen wordt geloadbalanced brak is.
Vanaf mijn huis (privé verbinding) lijkt het wel te werken momenteel.
Voor zakelijk kan ik eigenlijk niks betekenen @martvisser, daarvoor zou je de zakelijke klantenservice voor moeten bellen. Ik heb geen toegang tot die systemen.
Welke IP-adressen zijn niet bereikbaar @Mrwolf78?
Sinds gisteren lijkt het bij mij ook overal opgelost te zijn, dus zowel op mijn privé verbinding als zakelijke verbinding.
Voor zakelijk kan ik eigenlijk niks betekenen @martvisser, daarvoor zou je de zakelijke klantenservice voor moeten bellen. Ik heb geen toegang tot die systemen.
Welke IP-adressen zijn niet bereikbaar @Mrwolf78?
Het gaat bij mij om 46.4.180.212
Bedankt @Mrwolf78, ik heb een tracert laten lopen naar het IP-adres maar deze lukt netjes op een Odido verbinding. Werkt het bij jou ook weer?
Bedankt @Mrwolf78, ik heb een tracert laten lopen naar het IP-adres maar deze lukt netjes op een Odido verbinding. Werkt het bij jou ook weer?
Nee, helaas. Ik kan ook prima pingen en een tracert werkt ook.. Echter kan er blijkbaar nog steeds geen verbinding via SSH op poort 23 worden gemaakt.