Skip to main content

Inmiddels al 6 keer contact gehad met T-Mobile in verband met problemen met het nieuwe netwerk. Om de problemen op te lossen moest het netwerk gesplitst worden. Dit is inmiddels gebeurd. Helaas zonder resultaat, want het 2.4 GHz netwerk is niet zichtbaar op 2.4 GHz apparaten (laptop en computer). 

De telefoons in het huishouden ontvangen zowel het 2.4 GHz netwerk als het 5GHz netwerk. Na 6 keer contact met de klantenservice, worden we doorverwezen naar dit forum. Het zou moeten liggen aan de instellingen, welke wij met hulp van dit forum zelf zouden kunnen veranderen. 

De laptop is een TOSHIBA satellite C855-112

Gegevens PC:

Wij hopen dat iemand weet hoe wij de instellingen kunnen veranderen zodat het 2.4 GHz netwerk zichtbaar wordt op de laptop en PC.

Alvast bedankt! 

van Rixtel

Die toshiba is een oudje en ook van die pc is onduidelijk wat voor wifi die ondersteunt.

Dingen die je kunt proberen:

1. maak een wifi hotspot op een mobieltje en check of die pc en laptop die wifi hotspot wel kunnen zien en gebruiken.

2. Zet je wifi beveiliging terug van wpa3 naar wpa2

3. Koop op marktplaats een oud accespoint, sluit die met ethernetkabel aan op je modem en gebruik de ouderwetse wifi van dat accespoint.

4. Koop modernere usb wifi sticks en gebruik die om verbinding te maken.

4. Doe een factory reset van je modem.

5. Op zowel laptop als pc. Open een terminal (windows + cmd, of via rechtermuisknop op starttoets klikken) en toets daar ipconfig /all en post de output hier. Wellicht kan iemand je dan iets gerichter helpen.

Verder handig als je ook screenshots post van je wifi instellingen op je modem. 


Die toshiba is een oudje en ook van die pc is onduidelijk wat voor wifi die ondersteunt.

Dingen die je kunt proberen:

1. maak een wifi hotspot op een mobieltje en check of die pc en laptop die wifi hotspot wel kunnen zien en gebruiken.

2. Zet je wifi beveiliging terug van wpa3 naar wpa2

3. Koop op marktplaats een oud accespoint, sluit die met ethernetkabel aan op je modem en gebruik de ouderwetse wifi van dat accespoint.

4. Koop modernere usb wifi sticks en gebruik die om verbinding te maken.

4. Doe een factory reset van je modem.

5. Op zowel laptop als pc. Open een terminal (windows + cmd, of via rechtermuisknop op starttoets klikken) en toets daar ipconfig /all en post de output hier. Wellicht kan iemand je dan iets gerichter helpen.

Verder handig als je ook screenshots post van je wifi instellingen op je modem. 

 

Wij hebben een IT-specialist laten komen omdat T-Mobile in eerste instantie aangaf dat het aan de PC en laptop lag. Hij heeft een wifi hotspot gemaakt en deze werd wel zichtbaar op beide apparaten. IT-specialist heeft na wat speurwerk aangegeven dat het probleem niet bij de apparaten lag, maar bij het modem van T-Mobile. Het splitsen van het netwerk zou de oplossing zijn, maar dit blijkt niet het geval.

Beveiliging terugzetten van wpa3 naar wpa2 hebben we een aantal dagen terug geprobeerd, ook zonder resultaat. 

Modem is ook meerdere keren gereset. 

Ik heb op de PC gedaan wat je bij punt 5 voorstelde. Hieronder de output.

 


 


Hallo @SabinevR 

WiFi 6 uitschakelen is ook nog mogelijk.

In de web interface in het menu ga naar netwerkinstellingen > draadloos > andere > kies 2,4 GHz en bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd, klik op toepassen.


Hallo @SabinevR 

WiFi 6 uitschakelen is ook nog mogelijk.

In de web interface in het menu ga naar netwerkinstellingen > draadloos > andere > kies 2,4 GHz en bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd, klik op toepassen.

 

Ik heb bij bandwidth 20_40MHz geselecteerd, en bij wireless mode IEEE 802. 11 b/g. Netwerk wordt helaas nog niet zichtbaar.

Bij wireless mode kon ik kiezen tussen IEEE 802. 11b en IEEE 802. 11 b/g. Ik heb ze allebei maar geprobeerd, maar zonder succes. Het netwerk wordt niet zichtbaar. 

 


Wat is je ssid? Wellicht zit daar een raar teken in wat de oudere computers niet begrijpen. Verander die eens in iets simpels met alleen letters en of cijfers.

 


@SabinevR Zo te zien was je op het moment van de screenshots hierboven wel verbonden met een WiFi-netwerk. Welk netwerk was dat? De IP-adressen die daar staan (10.0.0.x), zijn niet de standaard IP-adressen die de Zyxel gebruikt (192.168.1.x). Gaat daar misschien iets mis?


Wat is je ssid? Wellicht zit daar een raar teken in wat de oudere computers niet begrijpen. Verander die eens in iets simpels met alleen letters en of cijfers.

 

Ik heb zojuist de ssid aangepast naar een simpele naam. Gewoon onze achternaam, geen gekke tekens of iets dergelijks. Geen resultaat. Het wifi netwerk is niet zichtbaar op beide apparaten.


@SabinevR Zo te zien was je op het moment van de screenshots hierboven wel verbonden met een WiFi-netwerk. Welk netwerk was dat? De IP-adressen die daar staan (10.0.0.x), zijn niet de standaard IP-adressen die de Zyxel gebruikt (192.168.1.x). Gaat daar misschien iets mis?

Wij hebben van onze IT-specialist tijdelijk een router gekregen zodat we via deze weg toch een wifi verbinding hebben op PC en laptop. Deze moet natuurlijk weer retour als het is opgelost. Dat is de wifi die je ziet. 


Hey @SabinevR, welkom op onze Community!

Ik heb er ook een blik op geworpen en zag dat wifi 6 nog aan stond. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel kan verbinden? Ik heb wifi 6 nu uitgeschakeld. 


Hey @SabinevR, welkom op onze Community!

Ik heb er ook een blik op geworpen en zag dat wifi 6 nog aan stond. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of je nu wel kan verbinden? Ik heb wifi 6 nu uitgeschakeld. 

Ik heb het modem herstart. Helaas zonder resultaat. Het wifi signaal is niet zichtbaar op beide apparaten.


Hey @SabinevR, je bent nu in bezit van een Zyxel T-56. Wat ik eventueel nog zou kunnen doen is je een Zyxel T-50 opsturen. Dit is een iets ouder modem maar zou dit wellicht kunnen oplossen. 


Hey @SabinevR, je bent nu in bezit van een Zyxel T-56. Wat ik eventueel nog zou kunnen doen is je een Zyxel T-50 opsturen. Dit is een iets ouder modem maar zou dit wellicht kunnen oplossen. 

Dat willen we graag proberen. We zitten inmiddels zoals begrijpelijk wel met onze handen in het haar. Kan er dan ook een monteur komen om deze aan te sluiten? Net als de vorige keer?


@SabinevR 

De internetkabel uit de WAN poort van de T56 halen en in de WAN poort van de T50 pluggen zou je zelf kunnen doen :)

Het is de blauwe poort.


Wij hebben van onze IT-specialist tijdelijk een router gekregen zodat we via deze weg toch een wifi verbinding hebben op PC en laptop. Deze moet natuurlijk weer retour als het is opgelost. Dat is de wifi die je ziet. 

Kan je de modelnaam delen van deze router. Dan kunnen we kijken of we de settings gelijk kunnen maken op je T56 . Wie weet kan je laptop dan wel het netwerk zien. 


@SabinevR

De internetkabel uit de WAN poort van de T56 halen en in de WAN poort van de T50 pluggen zou je zelf kunnen doen :)

Het is de blauwe poort.

Oke, dat moet lukken!


Wij hebben van onze IT-specialist tijdelijk een router gekregen zodat we via deze weg toch een wifi verbinding hebben op PC en laptop. Deze moet natuurlijk weer retour als het is opgelost. Dat is de wifi die je ziet. 

Kan je de modelnaam delen van deze router. Dan kunnen we kijken of we de settings gelijk kunnen maken op je T56 . Wie weet kan je laptop dan wel het netwerk zien. 

@Sven-TMT Het is een Linksys E1200 router. 


Wij vinden het erg vervelend dat wij geen reacties meer krijgen. Het probleem is immers nog steeds niet opgelost.

Inmiddels wederom telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zij zeggen niks voor ons te kunnen betekenen, en dat ons lot in de handen ligt van de T-Mobile community. 

Wel hebben ze een proces in gang gezet voor het opsturen van een T50 modem. Wij kunnen dan zelf kijken of dit werkt. Dit moet lukken.

@Sven-TMT Zijn de instellingen inmiddels aangepast? Het wifi netwerk is niet zichtbaar.


Hey @SabinevR, goed om te horen dat ze je een T-50 gaan opsturen. Hopelijk kan je laptop dan wel de verbinding zien!

@Sven-TMT is niet elke dag op de Community te vinden jammer genoeg! Ik weet ook niet wat hij exact heeft aangepast, ik heb hem een berichtje gestuurd. 


 

@Sven-TMT Zijn de instellingen inmiddels aangepast? Het wifi netwerk is niet zichtbaar.

Ik heb ze aangepast. Hopelijk help het :) 


Hey @SabinevR, goed om te horen dat ze je een T-50 gaan opsturen. Hopelijk kan je laptop dan wel de verbinding zien!

Ja, wij hopen ook dat dit het probleem gaat oplossen. Fingers crossed!

 

@Sven-TMT Zijn de instellingen inmiddels aangepast? Het wifi netwerk is niet zichtbaar.

Ik heb ze aangepast. Hopelijk help het :) 

Super, bedankt! Ik kijk voor de zekerheid altijd op beide apparaten maar helaas is het netwerk op beide apparaten niet zichtbaar. Jammer!

 


Vergelijkbaar probleem bij Ziggo Sagemcom modem

In dit draadje ziet iemand met oude wifi ook het ssid van het modem niet meer. Gebruiken sagemcom (Ziggo) en Zyxel (T-Mobile)  soms dezelfde chipset? En is die incompatibel met oudere realtek Wifi?


Inmiddels is er een ICT’er bij ons langs geweest, die contact heeft opgenomen met T-Mobile over dit probleem. Hij heeft ons voorzien van 2 nedis N150 dongles. Daarmee is het in ieder geval op de laptop opgelost. Jippie :-)

Ik stuit bij de PC echter weer op problemen... Ik kan via het stuurprogramma van de dongle het wifi netwerk nu wel zien, alleen verbind hij niet. Na het invoeren van het wachtwoord moet hij erg lang laden en dan komt er te staan ‘niet gekoppeld’. Hij verbind vervolgens automatisch met de tijdelijke router die we hebben staan. Daarmee maakt hij wel verbinding.

Ik heb de wifi van de router ook al verwijderd, zodat hij daar niet mee kan verbinden, maar ook dan verbind hij niet met ons T-Mobile wifi netwerk. Dan staat er gewoon ‘niet gekoppeld’. 

Ik heb de PC ook al 2 keer opnieuw opgestart en windows geupdate voor het geval dat iets uit zou halen. Maar niets werkt.

Ik heb een terugbelverzoek achtergelaten bij de ICT’er. Hier iemand misschien nog tips?


De ICT’er vandaag aan de telefoon gehad. Hij had echt verwacht dat dit ging werken dus wist het ook even niet meer. Hij gaat erover nadenken. Tips zijn welkom!


Hoi, 

Ik heb een soortgelijk probleem denk ik. Vandaag uitgebreid met Odido gebeld. Meneer van de klantenservice heeft alle stappen doorlopen. Ik krijg op mijn mobiel wel verbinding, maar op laptop niet. Laptop kan andere netwerken wel vinden. Hoewel laatst ik ook het netwerk niet kon vinden van iemand bij wie ik op bezoek was. Zij had echter geen Odido netwerk. Verder heb ik handmatig het netwerk toegevoegd, maar is nog steeds njet zichtbaar. Hotpot ziet laptop wel. Ik heb een Toshiba. Kunt u mij verder helpen?

 

Groetjes,

Anna


Reageer