Skip to main content
Beantwoord

netwerk

  • 25 July 2024
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Ik heb een vraag betreft TP-Link deco x 50 ik heb modem ZyXel T-54 die kan ik niet niet bridge modus zetten.Hoe kan ik in de instellingen van de modem aanpassen om de deco's in router modus te laten werken.

7 reacties

Reputatie 1

Het zou helpen als je uitlegt wat je wil bereiken, die t-54 is al een router, je kan (in principe) maar 1 router in je netwerk hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ton30 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Indien je glasvezel hebt dan kan je de Zyxel ook vervangen door de Deco.

De Deco kan ook prima achter de Zyxel werken in router modus als je zorgt dat beide routers niet hetzelfde LAN IP adres hebben, de WiFi op de Zyxel kan je dan ook uitschakelen.

Ik heb glasvezel, ik heb ook een telefoonabonnement voor mijn vaste telefonie dan kan ik de ZyXel -T54 niet gaan vervangen door de Deco -T-54.

Hoe los ik dat dan op?

Extra functionaliteit die de router modus biedt voor homeshield en parental control. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ton30 

De Deco aansluiten achter de Zyxel, zet de Deco in de DMZ van de Zyxel om alle poorten open te zetten naar de Deco. Schakel WiFi uit op de Zyxel indien je die niet nodig hebt.

Vergeet niet het toegewezen IP van de Deco statisch te maken in de Zyxel dmv statische DHCP.

Het gebruik van een DMZ kan veiligheidsrisico's met zich meebrengen toch omdat dit apparaat direct toegankelijk wordt vanaf internet zonder firewallbescherming

Reputatie 7
Badge +15

@Ton30

De Zyxel heeft een firewall en de Deco ook dus waar zit het risico? 😅

Apparaten zonder firewall in de DMZ is af te raden.

Dankjewel voor de uitleg.

Reageer