Skip to main content

bericht van niet technisch persoon!!! 

 

Met het hele thuiswerken en de constante Zoom meetings heb ik een goede wifi setup nodig in huis. 

 

ik heb de Netgrear Orbi willen installeren, ik krijg de Orbi aan het werk maar krijg er geen internet op. heb deze via de Orbi (geel gemarkeerde) opening met mijn Drytek verbonden maar raak daarna de weg kwijt in wat ik moet doen voor op de Drytel om internet door te geven aan de Orbi

Hallo @Beezar 

Wil je de Netgear Orbi alleen gebruiken voor de WiFi?

Welke Netgear Orbi heb je precies? Mogelijk loop je tegen het probleem aan dat alle 2 de routers hetzelfde ip adres hebben, namelijk 192.168.1.1.

Je kan de Netgear Orbi ook instellen als Acces Point voor WiFi en dan kan je de WiFi op de Draytek uitschakelen. Volg deze instructies.

https://kb.netgear.com/31218/How-do-I-configure-my-Orbi-router-to-act-as-an-access-point


ik heb wat foto’s bijgezet. ik krijg geen internet connectie via de Orbi. (kan wel inloggen op de wifi maar geen internet toegang. Zie foutmeldingen printscreens. 

 

Bovenstaande optie heeft geen voorkeur aangezien ik de Orbi app niet meer kan gebruiken zo….

 

wat zou je adviseren?

 

 


@Beezar 

Verbind met de wifi van de orbi of sluit een laptop aan op de orbi.

Ga naar orbilogin.com en log in met admin/admin.

Na het inloggen ga naar advanced > LAN setup > zoek het ip adres 192.168.1.1 en wijzig deze naar 192.168.0.1


dank voor de tip @waqqas, zie hieronder dit gedaan en nog steeds geen connectie…

 

zie foto hieronder met printscreens  zowel advanced als basic pages

=]

 


-

@Beezar 

Lijkt goed te staan, gebruik je poort 1 of 2 op de Draytek? 3 en 4 zijn voor iptv dus zorg dat de Orbi is aangesloten op poort 1 of 2 van de Draytek en heb je de Orbi ook herstart?


Reageer