@goodster
Installeer Synology Assistant.
Zie deze link.
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS220+?version=7.1#utilities
Dat programma zoekt jou Synology.
En het beste is jou Synology een vast ip adres te geven.
Doormiddel dhcp binding in de T-mobile router.
(Correctie de Synology werkt direct op de router wel!)
Wat betreft die switch is dat een managed switch.?
Zo ja Kun je deze eens resetten
Hi Peter,
Dank je voor je reactie, ik heb zelf ook al Synology Assistant geprobeerd, deze kan echter de NAS ook niet vinden. Ik heb tevens in Statische DHCP-configuratie een vast ip adres aan mijn nas gekoppeld.
Ik krijg daarbij wel de volgende melding. (Het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de IP moet worden vrijgeven/vernieuwd.)
Volgens mij is de switch niet managed, ik heb er iig niks aan hoeven te doen, plug and play Ik heb wel de adapter er paar keer al uitgetrokken en opnieuw weer aangezet.
Ik kan helaas nog steeds niet de NAS vinden. Ook niet als ik in file explorer het ipadres invul.
@goodster
Welk merk type is de switch.?
Het betreft een tplink tl-sg1005d.
Wellicht ook relevant maar ik heb tevens nog een oude nas (zyxel 3.25V2) even aangezet boven en die kan ik wel (op zijn nieuwe ipadres) benaderen. Zou bijna vermoeden dat het aan de Synology 220+ ligt. Al blijft het wel vreemd dat de Synology 220+ met mijn oude KNP router wel werkte.
@goodster
Inderdaad vreemd.
Wat gebeurt er als je de Synology op de aankomende kabel van die switch aan sluit.
Zonder switch.
Als het dan werkt zit het probleem waarschijnlijk in de switch.
Wel raar dat het bij kpn wel werkte.
Zit hier nog wat anders tussen.
Router naar switch.?
Hi Pieter,
Ik heb nog wat zitten stoeien met de NAS en nu lukt het mij wel om hem te benaderen….. Ik heb echter geen flauw idee hoe dit nu wel kan.
In ieder geval bedankt voor je hulp.