Skip to main content

Heb ik mijn zoon overgehaald om zijn verbinding te laten migreren naar een snelheid van 1000 mb. Vandaag kwam de monteur Arkan. Hij heeft alles overgezet echter op het Internetmodem bleef het Internetlampje op rood staan. Hij heeft echt alles geprobeerd om de storing te verhelpen. Een compliment waard. Drie keer terug geweest naar de wijkkast. Poorten gewisseld. De glasvezel gecheckt met een knipperlantaarn. Het licht kon hij in de wijkkast zien, modem gewisseld etc. Niets heeft geholpen. Hij is tot 18.30 uur bezig geweest. Backoffice van T-mobile was niet meer te bereiken. Gevolg zoonlief de pest in. Heeft Internet voor zijn werk nodig. Ligt nu helemaal plat. Hopelijk kan T-Mobile het met spoed oppakken. 

Hallo @mavical 

Hiervoor was er wel een werkende internetverbinding op glasvezel 100 Mbps? En hangt er nu een Huawei ONT? Zie je daarop een rode LOS lampje of knippert PON?


Hallo @mavical 

Hiervoor was er wel een werkende internetverbinding op glasvezel 100 Mbps? En hangt er nu een Huawei ONT? Zie je daarop een rode LOS lampje of knippert PON?

Hallo @Waqqas Hiervoor heeft de 100 mb gewoon gewerkt. Het PON lampje knippert


Ook een Huawei ONT. Ook omgewisseld. De T50 omgewisseld. geen resultaat helaas.


@mavical 

Een knipperend PON lampje betekent dat er wel een signaal is maar er kan geen verbinding worden gemaakt.

Mogelijk is de ONT niet goed geregistreerd, kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto plaatsen?


@Waqqas heb nu zo even geen foto. Echter de ONT is ook gewisseld en heb het samen met Arkan (de monteur) extra check gedaan op de registratie daarvan. Twee ONT getest. Beiden gaven geen resultaat. 


@mavical 

Volgens mij staat het serienummer geregistreerd bij de back office van T-Mobile, wellicht kan een moderator dit controleren voor je.


@Waqqas Arkan heeft met de backoffice alles doorgelopen. Backoffice nu gesloten en maandag pas weer in de lucht. Voor mijn zoon heel vervelend. Werkt thuis en nu geen verbinding meer. Is zijn vader nu niet echt heel dankbaar. Snap ik ook goed.


Hoi @mavical

De klantenservice of een moderator kan wel snel een voucher organiseren waardoor je op een T-Mobile of Tele2 simkaart echt Unlimited data krijgt. Dan kun je via een mobiele hotspot op je telefoon toch via internet werken.


@eric Dank je Eric. We gaan er achter aan en hopelijk wordt het snel opgelost. 


Hi @mavical ,

Dank je wel voor je signaal en duidelijke omschrijving! Fijn dat er snel is gehandeld door onze telefonische collega's. Mocht ik je van een update mogen voorzien, kijk ik graag mee achter de schermen. Wil je mij in dat geval de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van het abonnement van je zoon sturen per privébericht? Ik hoor het graag van je!  


Hoi Boris. Fijn dat je mee wil kijken. ggegevens verwijderd door moderator]


@mavical

Wil je de gegevens aub verwijderen. Klik op @Boris en vervolgens stuur bericht om een privébericht te sturen 

Dit is een openbare community waarop iedereen kan kijken 


Hoi @mavical ,

Dank voor de gegevens van je zoon! Ik heb direct meegekeken en zie dat inmiddels de verbinding is hersteld en dat deze weer helemaal als online is gezien. Klopt dit ook met jullie bevindingen? Ik hoor het graag.


Het klopt dat de verbinding hersteld is. Leek er alleen op dat de snelheid achterbleef. Hij zelf (zoon) moet dat met T mobile regelen. Hoe ver dat nu is weet ik niet. 


Dank je wel voor de snelle terugkoppeling! @mavical 

Mocht de snelheid nog achterblijven, dan wil ik me daar graag hard voor maken. Het is daarop wel belangrijk om de snelheid zo goed mogelijk in kaart te brengen. 

Om de snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Mocht ik je daarbij verder helpen, hoor ik het graag.


Hallo @mavical 

Kan uw zoon eens een bekabelde speedtest doen met minimaal een CAT5E kabel en de Ookla speedtest app. Laptop rechtstreeks op de modem en een foto plaatsen van de test?

Testen in veilige modus is ook aan te raden om zo de meeste factoren te beperken die de snelheid kunnen beïnvloeden.


Gaan we nog even doen. Koppel het hier nog terug. Waarschijnlijk pas in het weekend. 


Bekabelde Meting gedaan. Ping 11. Download 939 upload 921. Naar mijn voldoende toch of toch nog teveel afwijking ?


@mavical

Bij een bekabelde test is het minimale 75% dus 750 Mbps, 939 Mbps is wel zowat het maximale dat je kan halen 👍