Skip to main content

Na het onderhoud van enkele weken geleden hebben wij slechte wifi en glasvezel verbinding 

Voor het onderhoud was de glasvezel ruim 900 mbit nu nog geen 100 mbit in te speedtest van T mobile 

weg vallende wifi hoe is het mogenlijk??

Ook na het aanzetten van de TV decoder zeurt dat ding steeds dat hij geen verbinding heeft en op nieuw verbinding moet zoeken 

Het postcode gebied is 2134 

Hi @Wielo, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, ook heb ik direct een lijnmeting gedaan om te kijken wat er uit komt. Deze ziet er echter goed uit. Zou je een aantal testen willen doen en hier kunnen delen? Dan kan ik een onderzoek beginnen, alvast bedankt. 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


 


 


Tommie ik hoop dat je hier wat mee kan 

met vriendelijke groet


En deze melding krijg ik op de tv ls we dan op nieuw verbinet hij het meestal wel weer het betreft een hdd recorder decoder

Ik kan je ook melden dat we dit probleem eerder gehad hebben toe zaten we nog bij een andere provider en toen bleek de NT1 stuk te zijn waar de glasvezel op binnen komt en dat was ook na een groot onderhoud 

 


je haalt 100 Mbit, het zou zomaar kunnen dat je ethernetkabel ergens slecht contact maakt en van gigabit = 1000Mbit terugvalt op 100Mbit. zijn alle lampjes in de netwerkpoorten groen? als er ergens een oranje lampje brand dan zit daar de boosdoener. Probeer eens een andere netwerkkabel en druk alles eens aan.


ken drukken wat ik wil maar wifi heeft niet veel met utp te maken denk ik zo alles zit rechtstreeks in de modem decoder tv 
En het probleem is begonnen na onderhoud 
Dus ja het zal allemaal wel 

ook andere kabels maakt niets uit dat was al geprobeerd zelf nieuwe niet Ik denk als na het meten van vanmiddag de lijn goed is zal het modem wel vervelend doen of als gezegd de nt1

Maar allemaal bedankt voor het mee denken ik ga maar is bellen met de klanten service morgen 

 


Hi @Wielo, bedankt voor de screenshots!

Ik heb zelf ook een lijnmeting gedaan, wat mij opvalt is dat er op poort 1 en poort 3 maximaal 100 Mbit/s geven. Dit kan door instellingen in het modem zijn of dit komt doordat je een Cat 5 kabel hebt. Deze kabel kan maar tot 100 Mbit/s, Cat 5E of hoger kunnen hogere snelheden aan! Op de afbeelding hieronder zie je hoe het eruit ziet als je 1000 Mbit/s hebt toegedient aan je poorten. Zou je dit voor mij kunnen nakijken? Hoor het graag.

 

 


Goedemiddag Tommie
Ik heb alle kabel na gekeken en ze zijn CAT5 E ik heb deze morgen alle kabels vernieuwd 
Ik weet niet of jij nog een meting kan doen 
Maar de speedtest via een utp kabel op de labtop zien er goed uit 
Alleen Wifi is nog steeds erg slecht fluctueert heel erg En die labtop staat 3 meter van het modem op de mobiel is het ook heel slecht dat is een Google pixel pro
Maar goed voor het onderhoud werkte het prima en nu is het gewoon bok zie foto

 


@Wielo bedankt voor alle informatie en screenshots!

Ik wil toch graag een aantal dingen uitsluiten, zou je de volgende acties kunnen uitvoeren?

 

  • Geef het modem een harde fabrieks reset, hoe je dit doet lees je in dit topic.
  • Zou je daarna een volledige powerflip kunnen uitvoeren, dit doe je zo: 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Wil je mij, na alle stappen, een terugkoppeling geven? Ook voorzie ik de TV Box graag van een fabrieks reset, echter kan ik dit alleen van een afstandje realiseren. Let er op dat alle opnames verloren gaan. Als de verbinding nog niet goed is, voer ik deze graag uit.

Ook raad ik je aan om een kijkje te nemen in dit topic, hier lees je namelijk hoe je je wifi verbinding kan verbeteren! Wellicht kan je hier wat uithalen om je wifi te verbeteren: 

 

 


Hallo Tommie 
Nou heb je stappen door lopen modem gerest zit nu op kanaal 11 maar op 2.4 en 5 Ghz nog steeds grote fluctuatie 
Wat mij betreft kun je de tv box resetten
Staat niks belangrijks op 
Bedankt voor het mee denken en je hulp 
Top
En ik denk de  Zyxel T-50 is ziek en daar moet wat mee gebeuren s ik naar buiten loop de tuin in is het helemaal een drama 
 


Hi @Wielo, bedankt voor je reactie en het uitvoeren van de stappen!

 Ik heb zojuist de TV Box voorzien van een factory reset, dit zal een aantal minuten duren voordat hij weer aangaat. Kun je mij een terugkoppeling geven over de verbinging met de TV Box?

 

Ook ben ik benieuwd naar de plaatsing van het modem, ik gok namelijk dat iets de verbinding verstoort. Let dan ook vooral op de volgende punten.

 

Check altijd waar het modem staat:

  • Niet achter een kast/deur/bank/aquarium

Het kan zijn dat de wifi wordt verstoord door:

  • Omliggende netwerken (buren etc.)
  • Bluetooth of andere draadloze apparatuur
  • Dikke muren (beton en/of staal)

 

Omdat je aangeeft dat je in de tuin slecht wifi bereik hebt, raad ik aan om toch een wifi punt aan te schaffen. Dit zorgt ervoor dat je de wifi verbinding vergroot! Hier is een heel mooi topic over geschreven met alle nodige informatie: 

 

 


Beste man 
Dat modem staat al jaren op de zelfde plek er is nooit een probleem geweest tot nu er is niets veranderd in huis het enigste wat veranderd is dat dat modem niet goed werkt 
Ik kan doen wat ik wil maar na alles door lopen te hebben ben ik er niks mee opgeschoten al ga ik naast dat modem staan doet hij het niet goed dus ik denk dat het dan weinig te maken heeft waar hij staat 
hij fluctueert als de pest en verder niks 
 


@Wielo ik heb het voor de zekerheid doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen er op een afstandje naar kijken, zodra ze weer weten wordt er contact met je opgezocht!


Ja oke man 
Ik ga het mee maken 
Nogmaals bedankt voor je hulp 


update over het probleem 

Monteur verschenen iets veranderd wat het gewoon goed deed 

Resultaat nog steeds fluctuerende wifi 
Dik een uur met een medewerker aan de telefoon gezeten modem resetten enz enz 

Resultaat nog steeds fluctuerende wifi 

speedtest gedaan jammer joh u zit op 10 procent van u verbinding snelheid is de technische dienst gaat hier niet naar kijken ie 10 % is een moment op namen 

wat gek ik betaal ook 100% en niet 10 % voor het abonnement

Geen mens die nu is probeert een ander modem aan die verbinding te hangen en kijkt of het modem goed werkt  

De oplossing is dus vrij simpel T Mobile vliegt de deur uit andere provider er in 

en wel op 10-07-2023 

Ik ga kijken of dat de oplossing was 

Als ik een cijfer moet geven voor de service van T Mobile en dat moet zijn tussen 1 tot en met 10 is het een vette 0

Tommie ik bedank je voor alle geleverde hulp man 

Regards 


Hey @Wielo, geen dank!

Ik vind het jammer om te horen dat het niet gelukt is om de verbinding te stabilizeren. Ondanks alles wens ik je heel veel succes bij je nieuwe provider. 


Reageer