Ik heb sinds kort een t mobile thuis abonnement. Maandag viel het (bekabeld) internet uit. Het wereldbolletje op mijn Zyxel T50 was rood. Resets etcetera hadden geen effect. Een aardige klantenservice medewerker deelde me mee dat het een probleem in de wijkcentrale was dat moest worden opgelost. Dat gebeurde want de volgende ochtend was alles weer in orde.
Vandaag wilde ik de modem verplaatsten. Na opnieuw aansluiten weer geen internetverbinding (rode lampje). Nu dacht klantenservice dat het aan mijn kabels lag. Afspraak monteur over twee weken (!). Ik besloot zelf de telefoonkabel in te korten. Laatste deel zag er wat gevouwen en gehavend uit. Geen effect. Na een uur of wat internet plots weer terug. Ik hem daarna nog een keer van de stroom gehaald en weer aangesloten. Vervolgens weer 1,5 uur geen internetconnectie (het wifi signaal is prima, maar dus geen verbinding). Daarna plotseling weer aan.
Bij herstarten/loskoppelen heeft de modem dus een tijd geen verbinding. Dit lost zich vooralsnog vanzelf op, maar het is wel erg irritant. Ik durf er nu natuurlijk niet meer aan te komen, maar zou eigenlijk nog een ander verlengsnoer willen gebruiken. Het verhaal over deffecten in mijn kabels vind ik niet zo overtuigend. Iemand ideeen?