Skip to main content

waneer ik een rj45 (M naar M)  kabel in de converter en de router (zyxel t-54) ik krijg internet maar waneer ik die zelfde rj45 kabel in de intel i350t2v2 of de realtek enternet adapter doet krijg ik niets (ook met andere computers)

conerter= CVT 3002 DR Universele glasvezel mediaconverter FTTH SC-UPC naar RJ45 (type PtP, AON) - FritzShop

kan dat?

ik weet niet hoe ik dat moet deon ik ben 12 mag ik mijn telefoon number geefen en dan kan ik beter cominuseeren met jouw of moet ik via chat

Niet doen !

Denk dat je voor jezelf uit moet gaan maken, of deze materie je wel ligt. Veel mensen die in de ICT werkzaam zijn, hebben er jaren over gedaan om netwerken en alles wat er bij komt kijken te leren begrijpen.

Het gaat vooral om begrijpen, dan vallen ding snel op hun plek als er iets is wat afwijkt.

Want hou er rekening mee, zou je het nu werkend krijgen door gewoon maar iets te doen … maar je begrijpt niet waarom .. ja, dan is het een kwestie van tijd dat je iets doet en stopt alles weer.

Je moet begrijpen, netwerken is absoluut niet van het niveau ‘klik&go’.

Dit is nu een topic van amper 2 dagen oud, maar met +200 reacties .. buitensporig veel. Maar dit komt, omdat je basis gewoon mist.

Ik snap het, je bent 12 en nogmaals dapper, maar doe even een aantal stappen terug.

ik weet maar ik heb bijna voor 2 maanden dit gepobeerd maar nog steeds ik heb de LAN instalingen gekopieeerd naar LAN2 van firewall en interface (behalve ip)

bedankt voor je advies ik wil nu weeten hoe ik kan mijn zyxel t 54 een wap maakt en een nog een internetpoort internet geeven

@A.R2025 waarom maak je het je zelf zo moeilijk? 

Je gebruikt of de Zyxel T54 of je OPNsense setup en niet door elkaar.

Gezien je kennis level zal ik je het dringend advies geven om de Zyxel te gebruiken deze kan gewoon gigabit aan. waarom wil je deze vervangen? 

als je met WAP een Wirreless Access Point. dat is de wifi kaart in je OPNsense pc. mocht die er niet in zitten dan kan je er een in stoppen zodat je eigen apparaten daar mee kunnen verbinden. maar nogmaals. je kan beter de Zyxel gebruiken daar zal je je ouders een plezier mee doen.

@A.R2025 waarom maak je het je zelf zo moeilijk? 

Je gebruikt of de Zyxel T54 of je OPNsense setup en niet door elkaar.

Gezien je kennis level zal ik je het dringend advies geven om de Zyxel te gebruiken deze kan gewoon gigabit aan. waarom wil je deze vervangen? 

als je met WAP een Wirreless Access Point. dat is de wifi kaart in je OPNsense pc. mocht die er niet in zitten dan kan je er een in stoppen zodat je eigen apparaten daar mee kunnen verbinden. maar nogmaals. je kan beter de Zyxel gebruiken daar zal je je ouders een plezier mee doen.

er is geen wifi kaart geinstaleerd in de pc maar ik wil de router een wap maaken want opnsense heb een mega sterke firewall en ik heb te veel geld aan dit project besteed (150 euro) en ook mijn pc kan gigabit aan dus kan je vertellen hoe a.u.b

bedankt voor je advies ik wil nu weeten hoe ik kan mijn zyxel t 54 een wap maakt...

Dat zit in de instellingen van de Zyxel. Je kunt daarop gewoon inloggen en onder de instellingen / Thuisnetwerk / dhcp uitschakelen.

@A.R2025 dan moet je dus nog een goede wifi kaart gaan halen voor je pc.

Het klopt dat OPNsense een sterke firewall heeft. maar je beschikt niet over de kennis om mega sterke rulles te maken. dus kan je net zo goed de Zyxel gebruiken als router.

ik heb zwarte smileyse advies gedaan en dan 30 secondes kreeg ik integnet daarna dit:

Ik lees net hier dat de T54 niet als WAP te gebruiken is. Die zoekt schijnbaar op de WAN aansluiting altijd naar een verbinding en indien die niet gevonden kan worden reset ie zichzelf. 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-t-54-router-als-access-point-start-na-elke-minuut-steeds-opnieuw-op-347435

(Nadeel van die provider firmware die erop zit.)

dus ik moet een 100 euro WAP koopen ):

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa):

dus ik moet een 100 euro WAP koopen ):

Het is natuurlijk maar hoe je het wil lezen.

je kan ook gewoon de Zyxel gebruiken ;)

wifikaart in je pc kan ook. of als je echt iets leuks wil is er ook Ubiquiti UniFi U6

ik heb een wap gekocht dus nu moet ik aleen de tweede poort internet geven zalsuper zijn

Reageer