Hallo @Ikjes
Beschik je zelf misschien over een router met VLAN ondersteuning of kan je deze lenen om deze ipv de Zyxel te gebruiken en testen of het aan de Zyxel ligt?
Ja ook al geprobeerd. Alleen de wlan modems die ik heb vragen allemaal op mijn eigen ip adres in te voeren. In de zyxel modem kan ik hem niet terug vinden.
Als ik dan diverse ip lookup programmas gebruik. Komt steeds het zelfde ip adres er uit (dus er maar van uit gaande dat dit hem is)
Maar als ik dit op adres gebruik als statisch adres.. krijg ik overal "bad ip adres"
Ps de ont is de mediavvonverter. Die zit er natuurlijk wel tussen
Hi @Ikjes, welkom op onze Community.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je in Heemskerk woont. Op dit moment zijn er langdurige issue's in Heemskerk en Beverwijk. Het onderzoek is in volle gang en het lijkt erop dat er iets is met het Zyxel modem. Ons netwerk-team is dit aan het onderzoeken met Zyxel. Hopelijk weten we eind deze week hier meer over. Excuses voor het ongemakt!
Hi @Ikjes, welkom op onze Community.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je in Heemskerk woont. Op dit moment zijn er langdurige issue's in Heemskerk en Beverwijk. Het onderzoek is in volle gang en het lijkt erop dat er iets is met het Zyxel modem. Ons netwerk-team is dit aan het onderzoeken met Zyxel. Hopelijk weten we eind deze week hier meer over. Excuses voor het ongemakt!
Dank je wel Tommie,
Aan deze informatie heb ik wat. Dan heb ik nog even geduld.
@Tommie van Odido
Is er al wat bekend. Word ik benaderd als er een oplossing is. Of moet ik bellen?
Bij voorbaat dank
Hoi @Ikjes, er loopt op dit moment een onderzoek tussen het netwerk en de leveranciers. Wij zullen je hier op de hoogte houden. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana
Beste moderators,
Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden wat nu de status is van de problemen in beverwijk/heemskerk. Betreffende wegvallen van internet. Ik ga er van uit. Dat nu toch wel bekend moet zijn wat het probleem is. En hoe nu verder.
Denk toch nu wel dat ondertussen een hoop mensen wacht op duidelijkheid.
Ps persoonlijk vraag. Heb een 255 in mijn ip adres. Ik dacht altijd dat 0 of 255 niet in een ip adres horen te zitten. (Ps is ook de reden waarom ik geen ander type router tijdelijk kan neerzetten)
Ps persoonlijk vraag. Heb een 255 in mijn ip adres. Ik dacht altijd dat 0 of 255 niet in een ip adres horen te zitten.
Dat ligt iets complexer. Het eerste en laatste adres van een netwerk kunnen niet gebruikt worden. Bij een standaard huis netwerk zullen dat adressen zijn die eindigen op 0 en 255, maar dat geldt dus alleen bij het laatste getal. 192.168.1.0 kan niet, maar 192.168.0.1 kan wel. Hetzelfde geldt voor 255, als die ergens bij de eerste 3 staat is het geen probleem. 192.168.255.1 is dus een geldig adres.
Maar, je publieke IP adres is geen onderdeel van een standaard huis netwerk, dus je kan dan niet zomaar stellen dat je publieke IP adres nooit kan eindigen op 0 en 255.
Ps persoonlijk vraag. Heb een 255 in mijn ip adres. Ik dacht altijd dat 0 of 255 niet in een ip adres horen te zitten.
Dat ligt iets complexer. Het eerste en laatste adres van een netwerk kunnen niet gebruikt worden. Bij een standaard huis netwerk zullen dat adressen zijn die eindigen op 0 en 255, maar dat geldt dus alleen bij het laatste getal. 192.168.1.0 kan niet, maar 192.168.0.1 kan wel. Hetzelfde geldt voor 255, als die ergens bij de eerste 3 staat is het geen probleem. 192.168.255.1 is dus een geldig adres.
Maar, je publieke IP adres is geen onderdeel van een standaard huis netwerk, dus je kan dan niet zomaar stellen dat je publieke IP adres nooit kan eindigen op 0 en 255.
Ja in me eigen netwerk kan het, dat weet ik. Maar het laatste cijfer van mij static ip adres is dus 255
Xxx.xxx.xxx.255
Laat ik het anders stellen. Heb geprobeerd en andere modems te gebruiken op me glasvezel aansluiting en dien dan mij eigen statisch ip adres in te geven. En allemaal geven ze een foutmelding. Dat ik 0 of 255 niet kan gebruiken
Hoi @Ikjes ,
Je spreekt over een statisch IP adres. Bedoel je het publieke IP adres aan de WAN zijde? Dat is namelijk niet statisch maar bij deze consumentenlijn altijd dynamisch. Wel zit er een dhcp leasetijd op van 24 uur, dus zal hij vaak hetzelfde kunnen zijn. Als je de verbinding voor 48 uur uit zet hebben andere klanten ervaren dat het adres dan wijzigt.
Hoi @Ikjes ,
Je spreekt over een statisch IP adres. Bedoel je het publieke IP adres aan de WAN zijde? Dat is namelijk niet statisch maar bij deze consumentenlijn altijd dynamisch. Wel zit er een dhcp leasetijd op van 24 uur, dus zal hij vaak hetzelfde kunnen zijn. Als je de verbinding voor 48 uur uit zet hebben andere klanten ervaren dat het adres dan wijzigt.
De modem valt elke dag 30 to 40 x uit. En tot op heden, weken verder nog steeds het zelfde ip adres. Met 255 op het eind. En daar ging het om, die 255
Hoi @Ikjes ,
De modem valt elke dag 30 to 40 x uit. En tot op heden, weken verder nog steeds het zelfde ip adres. Met 255 op het eind. En daar ging het om, die 255
Lease tijd betekent hoelang na uitgeven je dat IP adres houdt. Als je modem 30 tot 40 keer per dag uitvalt, zit je nog steeds binnen de lease tijd en zal je dus elke keer hetzelfde IP adres krijgen. Zoals @eric al probeerde uit te leggen moet je 48 uur lang onafgebroken je modem uit hebben staan voordat er kans is dat je IP adres wijzigt.
Zoals ik probeerde uit te leggen kan je publieke adres best op 255 eindigen. Echter, ik heb het vermoeden dat je een verkeerd '’subnet mask” invult en daarom de melding krijgt dat het niet mag.
Maar goed, dat is allemaal niet van belang, want als je een eigen router gebruikt moet je die op DCHP instellen en NIET met een statisch IP adres. Ik denk dat je dus een paar stappen terug moet doen en helemaal opnieuw moet beginnen met het instellen van je eigen router. Als je daar problemen mee hebt, zijn er hier genoeg mensen die je kunnen helpen.
Beste moderators,
Graag zou ik een t54 modem van jullie willen ontvangen. Want een oplossing voor de t56 in heemskerk schijnt on op losbaar te zijn. En geen stap dichter bij (anders zou dit wel gecommuniceerd zijn)
En betalen op dit moment betaal ik voor een service die niet werkt.
Hey @Ikjes, het onderzoek is nog in volle gang. Ik heb je toch een T-54 opgestuurd uit coulance! Als het goed is kun je dan ongestoord genieten van je internetverbinding.
2 dagen geleden de t54 modem binnen gekregen. Eerst nogmaals de t56 getest. Binnen 10 min lag de verbinding er weer uit en liep de modem vast. Deze toen vervangen door de t54. Direct verbinding en is al 48 uur stabiel.
De modem t54 werkt na 2 weken perfect.
Nu las ik dat er een update van de t56 aankomt. En ik wil eigenlijk de t56 terug sturen. Maar tja. Als de t56 gaat werken. Dan gaat me voorkeur naar de t56 uit.
Weten jullie zeker dat de nieuwe firmware het probleem gaat oplossen. Of zeggen jullie. Behoud de t54. Dan ben je verzekerd van een goed verbinding
Hi @Ikjes,
Ik weet voor 99% zeker dat het update het oplost. Als je de T56 nu aansluit kan ik direct de betreffende update voor je doen. Dan kan je voor een paar dagen aankijken hoe het gaat voordat je de T56 terug stuurt.
Hi @Sven-Odido
Heb de modem omgewisseld. De t56 is nu aktief
Hi @Ikjes,
Ik heb het modem geupgrade, kijk het de komende dagen aan. Mocht het blijven werken kan je de T56 houden en de T54 terugsturen. Anders kan je de T54 natuurlijk weer aansluiten (lets hope not )
Hi @Sven-Odido
Ja ik zag het. Ik houd jullie op de hoogte