Skip to main content
Beantwoord

Modem T-50 probleem met access points

  • 19 June 2024
  • 11 reacties
  • 78 Bekeken

Ik heb NetGear WAC510 access points die als wifi-extenders moeten dienen via een NetGear Switch op een Zyxel T-50 modem aangesloten, allemaal bedraad, niets draadloos. Access Points werkten een tijd geleden wel maar nu niet meer. Een van de AP's weer naar de fabrieksinstellingen gezet en de laatste software update geinstalleerd en na een hoop gedoe weer werkende gekregen, echter, na een paar minuten valt deze weer weg - geen internet. AP rechtstreeks op modem aansluiten krijgt van sommige LAN-uitgangen wel internet en bij sommige niet. Van de Odido-persoon die ik telefonisch had gesproken moest ik noemen dat de bandsteering uit staat. Zijn er bepaalde settings op de modem die gewijzigd moeten worden?

 

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hoogeveen 

zou je de T50 eens kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en dan testen of alle LAN poorten het doen? Anders kan de Zyxel misschien omgeruild worden.

T50 heb ik gereset. Alle LAN poorten doen het het, switch ook, AP's ook, maar na een tijdje knallen de AP's er weer uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Hoogeveen 

En als je even alleen de Zyxel gebruikt na een fabrieksreset, blijven alle LAN poorten dan wel werken?

Het menu van de T50 geeft ook maar 1 van de 3 AP's weer.

De LAN poorten werken, maar niet op de AP

 

Reputatie 7
Badge +3

@Hoogeveen Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb een reprovision uitgevoerd op het modem, zodat de gegevens opnieuw worden aangeleverd. Wil jij zo kijken of je hier verschil door merkt?

Hallo Teresa, ik heb het volgende uitgetest:

Wat wel werkt:

  • LAN-verbinding tussen modem en computer.
  • LAN-verbinding tussen modem en Fritz AP (maar WLAN van FritzAP werkt niet)
  • HUE-bridge die op een NetGear switch is aangesloten.

Wat niet werkt:

  • Computer verbonden via LAN met NetGear AP's die een LAN-verbinding hebben met de modem.
  • WLAN van FritzAP wanneer FritzAP verbonden is via LAN met modem (zie punt 2 boven).
  • LAN-verbinding tussen NetGear switch en Fritz AP.
  • LAN-verbinding tussen computer en switch. 
Reputatie 7
Badge +5

Hi @Hoogeveen, dank! Ik zou - om het uit te sluiten - toch je modem willen swappen naar een Zyxel T-56. Ben je daarmee akkoord? Zou je toch ook uit kunnen sluiten of de Netgear niet de boosdoener is in het verhaal? Inderdaad, de verbinding tussen modem en PC werkt wel, vanuit hier zijn er geen issues. Ik hoor het van je!

Hallo Cheyenna, model omwisselen lijkt mij prima om uit te proberen. Het merkwaardige is dat de eerste jaren alles prima werkte. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hoogeveen, ik heb het direct voor je in gang gezet! Het modem dat je momenteel hebt is verouderd en het kan dan ook voorkomen dat het daarom op dit moment niet meer zo werkt als zou moeten. We hebben inmiddels namelijk ook de Zyxel T-54 en Zyxel T-56. Je ontvangt in ieder geval zo de bevestiging voor de swap per e-mail en het nieuwe modem komt dan zo snel mogelijk jouw kant op!

Na installatie van de T-56 lijken de problemen opgelost te zijn. De AP's werken en zijn ook netjes te zien in de lijst met aangesloten apparaten wanneer ik op de T-56 inlog.

Hartelijk dank voor de support! 

Reageer