Skip to main content

Help! Ik ben atechnisch als de pest en probeer mijn modem aan te sluiten. Ik heb een ouderwetse vaste kabelaansluiting en moet dus zelf de aansluitbox aansluiten op de telefoonkabel. Volgens odido een simpele klus, maar ik sta na twee avonden klungelen op het punt dat modem door het raam naar buiten te slingeren. Uiteraard is de klantenservice niet bereikbaar, dus hoop op een slimmerik in deze community.

De onduidelijkheden waar ik tegenaan loop:

- ik heb dus twee telefoonaansluitingen in mijn woonkamer. De één is een coax uitgang, geen grijze kabel te bekennen. De tweede aansluiting heeft wel een grijze kabel waar een blauw, rood, oranje en wit kabeltje uitkomen. Moet ik deze tweede aansluiting hebben?

- de volgende stap is het aansluiten van de rode draad op het rode contactpunt en de blauwe draad op het groene contactpunt. De afbeelding van de contactdoos op de odido site laat hier een rode, blauwe, groene en gele draad zien, maar die zitten dus niet in de contactdoos die ik gekregen heb. Daar zit alleen een rood en blauw kabeltje in, twee schroefjes zijn leeg. Dikke error dus. Bovendien snap ik niet waar de kabeltjes vanuit de muur precies het contactdoosje in moeten.

En bovendien: wat moet ik doen met het oranje en witte kabeltje die ook uit de grijze kabel komen?

Ik heb al geprobeerd te zoeken naar YouTube videos maar die zijn er niet. Als ik de video van Odido volg, word ik bij het aansluiten van het contactdoosje weer omgeleid naar de geschreven uitleg op de website die dus niet helemaal klopt.

Help! Iemand? Ik word helemaal gek.

Hallo @Ingea 

Wanneer is/was de installatiedatum? Op die datum is de verbinding vóór 18:00 actief.

Je hebt het doosje met rood en blauw erin nodig, sluit van de grijze kabel rood op rood aan en blauw op blauw. Mocht de verbinding niet werken dan kan je ook nog oranje op rood en wit op blauw proberen (dit is het 2de aderpaar).

Reageer