Skip to main content

Mobiel netwerk gebruiken als vervanging WAN

  • 18 July 2024
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

Meer dan een week ligt ons internet eruit. Glasvezelkabel beschadigd door graafwerkzaamheden. Heb een voucher van Odido gekregen voor onbeperkt internet. Maar daar heeft mij thuis netwerk en alle bekabelde apparatuur niks aan. Mijn bedrijf ligt nu stil.

Is het mogelijk om mijn mobiel te koppelen aan LAN om zo alle apparatuur te voorzien van internet?

Alvast bedankt!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik Buijs 

Je kan een mobiel inzetten als hotspot en de apparaten die via WiFi kunnen verbinden, met de WiFi verbinden.

Je kan een 4G router kopen voor de tijd dat het vaste internet niet werkt maar dat brengt weer extra kosten met zich mee.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een Odido zakelijk abonnement hebt, dan is een 4G dongel die functioneerd in de zakelijke router een standaard optie. Aan een zakelijke lijn hangt een iets hoger prijskaartje,  maar als je het zakelijk gebruikt mag dat geen probleem zijn met de wat hogere service beschikbaarheid. 

Reputatie 3

@Erik Buijs

Kijk ook eens bij mijn antwoord in deze draad: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/alternatief-voor-een-hotspot-363783?postid=1781397#post1781397

Reageer