Misleiding reclame T-mobile.

  • 26 July 2023
  • 7 reacties
  • 128 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 19 reacties

T-mobile heeft in mijn ogen nu een aardig misleidende reclame campagne.

Groot wordt er aangegeven eerste 6 maanden voor 30 euro.

En gratis installatie.

 

Maar als je de kleine lettertjes leest is dit allerminst het geval. 

Ja er staat een astriks achter de prijs. En ja in kleine lettertjes staat aangegeven dat aansluiten 30 euro is en dat je een mobiel abonnement moet hebben bij T-mobile om gebruik te kunnen maken van de korting. Moet T-mobile echt zulke misleidende lokkertjes gebruiken?

 

 

eric 9 maanden geleden

De kleine lettertjes staan er al bij in de advertentie. Zoals bij elk aanbod gelden er voorwaarden. Misleidend zou zijn als je dit allemaal vooraf niet weet en dan een contract aangaat. Als je naar de bestelpagina gaat kom je deze ook weer tegen, dan wat groter en krijg je klantvoordeel optie UIT ook nog aanbeboden. Dus je zal niet bestellen voordat je dit aanbod precies snapt.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De kleine lettertjes staan er al bij in de advertentie. Zoals bij elk aanbod gelden er voorwaarden. Misleidend zou zijn als je dit allemaal vooraf niet weet en dan een contract aangaat. Als je naar de bestelpagina gaat kom je deze ook weer tegen, dan wat groter en krijg je klantvoordeel optie UIT ook nog aanbeboden. Dus je zal niet bestellen voordat je dit aanbod precies snapt.

De kleine lettertjes staan er al bij in de advertentie. Zoals bij elk aanbod gelden er voorwaarden. Misleidend zou zijn als je dit allemaal vooraf niet weet en dan een contract aangaat. Als je naar de bestelpagina gaat kom je deze ook weer tegen, dan wat groter en krijg je klantvoordeel optie UIT ook nog aanbeboden. Dus je zal niet bestellen voordat je dit aanbod precies snapt.

Zet even die T-mobile pet af en bekijk het even als consument.

Dan zou je toch ook flink voor gek gehouden voelen als je dit zag en door klikt naar de hoofdpagina. 

Geen enkele internet provider doet dit op deze manier, alleen T-mobile. En gezien de geschiedenis is het niet eerste keer dat T-mobile niet echt helemaal handig bezig is met reclame uitingen. Met berispingen van de reclame code commissie aan toe.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Je moet altijd even naar de voorwaarden kijken. Die kun je op een uiting niet allemaal op dezelfde grootte als de aanbieding zetten. Als je onderstaande reclame uiting op Facebook van Ziggo ziet. Dan moet je toch ook even naar hun website om zelfs maar te zien wat je nog meer en na 3 maanden betaald? Hier ontbreken zelfs de kleine lettertjes! Doet t-mobile het zelfs beter.

 

Je moet altijd even naar de voorwaarden kijken. Als je deze reclame uiting op Facebook van Ziggo ziet. Dan moet je toch ook even naar hun website om zelfs maar te zien wat je nog meer en na 3 maanden betaald? Hier ontbreken zelfs de kleine lettertjes! Doet t-mobile het zelfs beter.

 

Dat klopt geen kleine lettertjes. Maar als ik naar ziggo ga kan ik gewoon zonder uitsluitingen die deal doen. Bij T-mobile dus niet.

Ga ik naar KPN kan ik gewoon die deal die op hun site staat en waarmee ze adverteren ook doen.

 

Dat is wat ik bedoel. T-mobile is de enige die van in mijn ogen achterlijke uitsluitingen heeft in hun kleine lettertjes.

 

Ik kan dus bij T-mobile nooit deze deal afsluiten wat ze aanbieden. Dat kan bij de andere dus wel! En dat er evt aansluitkosten bij komen dat kan. Maar er staat niet onterecht dat het gratis is.

Dat de prijs na 3 maanden bij Ziggo anders is. Ja dat snap ik ook. Dat staat ook in jullie advertentie maar daar gaat mijn klacht niet over. En ook in jullie advertentie kan ik in de kleine lettertjes niet zien wat ik ga betalen. Want daar staat alleen minimaal 50 euro. Dus dezelfde info als bij de ziggo advertentie. Geen info. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Witjes 

De laatste zin in de kleine lettertjes zorgt wel voor wat verwarring maar het zit zo :

Ook zonder mobiel betaal je de eerste 6 maanden €30 voor internet (en tv), mocht je ook mobiel van T-Mobile, Tele2 of Ben hebben dan betaal je zelfs de eerste 6 maanden €25 voor internet (en tv), dit heet klantvoordeel.

Met klantvoordeel krijg je ook €5 korting op de internet prijs na de eerste 6 maanden. De voordelen voor mobiel zie je tijdens het bestellen.

Hallo @Witjes 

De laatste zin in de kleine lettertjes zorgt wel voor wat verwarring maar het zit zo :

Ook zonder mobiel betaal je de eerste 6 maanden €30 voor internet (en tv), mocht je ook mobiel van T-Mobile, Tele2 of Ben hebben dan betaal je zelfs de eerste 6 maanden €25 voor internet (en tv), dit heet klantvoordeel.

Met klantvoordeel krijg je ook €5 korting op de internet prijs na de eerste 6 maanden. De voordelen voor mobiel zie je tijdens het bestellen.

Niks geen verwarring er staat letterlijk dat deze prijs alleen geldt ism een mobiel abonnement. Als dat niet zo is, staan er dus nog meer onwaarheden in. Weliswaar in het voordeel voor de klant in dit geval. Maar daar gaat het mij niet om.

Het gaat mij om dat er onwaarheden getoond worden die onder het mom van er staan kleine letters goedgepraat wordt. 

 

 

 

Reputatie 4

Wat @Waqqas schreef was wel zo, maar is nu blijkbaar veranderd. Dus ze adverteren nu eigenlijk met een prijsVERHOGING van €5,-

Ik heb ook een aanbieding: 1000 EURO gratis op je rekening gestort *.

*bij voorafgaande betaling van € 1200 op mijn bankrekening.

 

Erg vermoeiend idd al die nep aanbiedingen. Daar mag van mij hele strikte wetgeving voor komen en dan ook een soort voorzorgsprincipe inbouwen dat bij bezwaren van de consumentenbond de reclamecampagne onmiddellijk dient te worden gestaakt. Anders gaan de marketing jongens toch weer nare trucjes bedenken om de wet te omzeilen.

Reageer