Skip to main content
Beantwoord

MikroTik hAP 3ac krijgt geen IP nummer


Hallo,

 

Ik probeer mijn gloed nieuwe Mikrotik hAP 3ac modem/router als eerste in de internet lijn te krijgen maar krijg geen IP nummer van t-mobile toe gewezen.

Plaats ik mijn modem achter het ZYXEL modem dan krijgt deze wel een IP nummer maar dit is een onnodig ding geworden wat stroom staat te verbruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik t-mobiel kan forceren een IP nummer te laten afgeven op een eigen modem?

Dat mag al dan niet voorzien zijn van een complete instellingen lijst voor mijn modem.

 

Alvast bedankt

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Bor de Wolf 

Wat je eigenlijk alleen maar hoeft in te stellen in je eigen router is VLAN 300 voor internet met verbindingstype Dynamic IP, vervolgens even de mediaconverter van het stroom halen en daarna weer opstarten.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21959 reacties
  • Antwoord
  • 1 juni 2022

Hallo @Bor de Wolf 

Wat je eigenlijk alleen maar hoeft in te stellen in je eigen router is VLAN 300 voor internet met verbindingstype Dynamic IP, vervolgens even de mediaconverter van het stroom halen en daarna weer opstarten.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 juni 2022

Dat weet ik maar mijn probleem is dat ik GEEN ip nummer krijg.

Ik wil mijn modem net na dat ONT blokje hebben zodat het ZYXEL  totaal weg kan maar dat lukt niet.

Om één of andere reden weigert T-mobile mijn eigen modem een ip nummer toe te kennen.

En bellen naar hun help desk heeft schijnbaar ook geen nut.

 

In het verleden was ik klant bij KPN en had alles werkende maar ben overgestapt ivm de prijs die ik moest gaan betalen.

Maar ik zit er langzaam aan hard aan te denken om gewoon weer terug te gaan zodat ik wel weer 100% met volledige eigen apparatuur kan werken en mijn netwerk in kan richten en dicht timmeren zoals ik dat wil.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21959 reacties
  • 1 juni 2022

@Bor de Wolf 

KPN maakt natuurlijk gebruik van een andere verbindingstype: PPPOE dus de instellingen moeten wel juist staan. Kan je eens wat foto's maken van de instellingen?


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen