Hee Community!
Ik heb een probleem met mijn WiFi. Onlangs heb ik mijn laptop teruggekregen van reparatie en sindsdien lukt het niet om connectie te maken met onze WiFi, terwijl de laptop voor de reparatie nooit problemen had met de WiFi. Het gekke is dat al onze andere apparaten (twee laptops, twee mobiels en een Xbox) wel gewoon draadloos verbinding maken, maar de gerepareerde laptop nu opeens niet. De gerepareerde laptop kan wel verbinding maken met het internet via de kabel. Dus de draadloze verbinding is het probleem.
Toen we het probleem constateerde hebben we de laptop meerdere malen opnieuw opgestart; het wachtwoord meerdere malen opnieuw ingevoerd om zeker te zijn dat we niet het verkeerde wachtwoord gebruikten; de modem opnieuw opgestart; gebruikersnaam en wachtwoord veranderd van de WiFi; en gerepareerde laptop opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet, maar niks lijkt te helpen. Steeds als ik verbinding probeer te maken, komt er bij het WiFi-tekentje rechts onderin het beeldscherm een rood kruisje te staan, en krijg ik de melding “Kan geen verbinding maken met dit netwerk”.
Vervolgens dacht ik dat het misschien aan de laptop lag, dat ie misschien geen verbinding meer kan maken met geen enkel draadloos WiFi netwerk. Dit hebben we vervolgens getest door van onze mobiels een hotspot te maken, met als resultaat dat de gerepareerde laptop vrijwel meteen verbinding maakte met onze hotspots. Het probleem ligt dus bij de draadloze verbinding tussen de laptop en de modem. Heeft iemand nog een tip wat wellicht kan helpen met het oplossen van dit probleem?
(Voor de volledigheid: de reparatie had te maken met een kapotte batterij, dus ik kan me niet voorstellen dat de reparatie enig invloed kan hebben gehad op dit WiFi probleem)
Met vriendelijke groet,
Carlijne