Skip to main content

Hee Community!

Ik heb een probleem met mijn WiFi. Onlangs heb ik mijn laptop teruggekregen van reparatie en sindsdien lukt het niet om connectie te maken met onze WiFi, terwijl de laptop voor de reparatie nooit problemen had met de WiFi. Het gekke is dat al onze andere apparaten (twee laptops, twee mobiels en een Xbox) wel gewoon draadloos verbinding maken, maar de gerepareerde laptop nu opeens niet. De gerepareerde laptop kan wel verbinding maken met het internet via de kabel. Dus de draadloze verbinding is het probleem.

Toen we het probleem constateerde hebben we de laptop meerdere malen opnieuw opgestart; het wachtwoord meerdere malen opnieuw ingevoerd om zeker te zijn dat we niet het verkeerde wachtwoord gebruikten; de modem opnieuw opgestart; gebruikersnaam en wachtwoord veranderd van de WiFi; en gerepareerde laptop opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet, maar niks lijkt te helpen. Steeds als ik verbinding probeer te maken, komt er bij het WiFi-tekentje rechts onderin het beeldscherm een rood kruisje te staan, en krijg ik de melding “Kan geen verbinding maken met dit netwerk”.

Vervolgens dacht ik dat het misschien aan de laptop lag, dat ie misschien geen verbinding meer kan maken met geen enkel draadloos WiFi netwerk. Dit hebben we vervolgens getest door van onze mobiels een hotspot te maken, met als resultaat dat de gerepareerde laptop vrijwel meteen verbinding maakte met onze hotspots. Het probleem ligt dus bij de draadloze verbinding tussen de laptop en de modem. Heeft iemand nog een tip wat wellicht kan helpen met het oplossen van dit probleem?

(Voor de volledigheid: de reparatie had te maken met een kapotte batterij, dus ik kan me niet voorstellen dat de reparatie enig invloed kan hebben gehad op dit WiFi probleem)

Met vriendelijke groet,

Carlijne

Hallo @JimmyCarlijne 

Welke T-Mobile modem heb je en om welke laptop gaat (merk etc..)?

Een hotspot zendt een 2,4 GHz netwerk uit, kan je eens 5 GHz uitschakelen indien een mesh netwerk zoals die van de Zyxel?

Misschien kan je ook eens kijken of er updates zijn of misschien een verouderde driver die een update nodig heeft?

Beste @Waqqas 

Bedankt voor je reactie! Het gaat inderdaad om een Zyxel modem. Ik heb zo net het 5GHz netwerk uitgeschakeld (het groene lampje op de modem bij 5GHz is nu uit, en het groene lampje bij 2.4GHz is nu heftig aan het knipperen), maar helaas lukt het nog steeds niet om verbinding te maken. Al onze andere apparaten hebben nu nog steeds draadloze verbinding met de WiFi.

Over de verouderde driver: ik weet niet precies wat je bedoelt. Kun je me er iets meer over vertellen? Waar kan ik vinden of de driver verouderd is en een update nodig heeft?

@Waqqas Oh, en het gaat om een PEAQ laptop van bijna 3 jaar oud

Het lijkt niet aan een driver te liggen, ik dacht dat je laptop moeite heeft om verbinding te maken met een mesh netwerk maar dat is dus niet het geval.

@Waqqas Oh okee (jammer, soort van), heb je misschien nog andere tips of ideeën?

@JimmyCarlijne 

Nee helaas, ik hoop dat iemand anders op de community nog ideeën heeft.

@Waqqas No problem! Bedankt dat je wilde helpen in ieder geval! :)

Als anderen nog ideeën hebben, laat het weten!

Het is opgelost! Het bleek inderdaad toch dat de driver een update nodig had! :D

Reageer