Hoi,
Drie dagen geleden kon ik opeens niet inloggen op PSN. Ik kreeg telkens (NP-40833-8) als foutmelding. Uiteindelijk contant opgenomen met Playstation. Zij vertelden mij dat ik een IP-adres blokkade heb, maar dat de blokkade de volgende dag wordt opgeheven. Ik heb in tussen tijd voor de zekerheid mijn router opnieuw aan en uitgezet en meerdere virus scans uitgevoerd. Helaas bleek de blokkade nog te bestaan toen ik probeerde in te loggen en vandaag heb ik ze weer opgebeld. Er werd mij verteld dat de blokkade weer was ingevoerd toen ik probeerde in te loggen. Ze konden niet direct zien waarom ik überhaupt een blokkade heb en ik heb ook geen flauw idee. Dit is voor het eerst dat ik dit probleem ondervind.
Een mogelijke verklaring aan hun kant is dat mijn IP-adres in het verleden door iemand is gebruikt die een dreiging vormde voor hun servers. Nu is het wel zo dat ik echt pas twee maanden bij t mobile zit. Voorheen had ik jaren Ziggo en nooit heb ik dit probleem ervaren, dus het lijkt mij een denkbare scenario. Ik heb vandaag tenslotte contact opgenomen met t mobile en alles uitgelegd. Met alle respect, maar mevrouw aan de telefoon wist nauwelijks wat een Playstation is en toen ik vroeg of ik een nieuwe ip adres kon krijgen werd zonder enige gezegd dat ze dat nooit doen.
Ik heb inmiddels allerlei filmpjes op youtube gekeken en alles opgezocht maar het probleem is er nog steeds. Ik ben op zijn zachts geïrriteerd omdat ik net 2 maanden bij t mobile zit en nu al zo'n probleem ondervind. Voordat ik een drastisch besluit neem om mijn abonnement af te kopen zou ik graag meer willen weten over deze twee opties:
- Hoe groot is de kans als ik mijn modem 72 uitzet dat ik een nieuwe ip adres krijg?
- Ik ben niet erg bekend met een vpn maar kan ik dat gebruiken? ( ExpressVPN bijvoorbeeld). En zo ja, is mijn ip probleem dan opgelost?
Mvg,
Ramos