Sinds ik ben verhuisd heb ik internet van T-mobile aangevraagd, ik kon deze echter niet op mijn huisnummer (34c) aanvragen omdat de gemeente toen nog niet de huisnummers gesplitst had (van 36 naar 34a, 34b, 34c, 34d en ik had toen dus internet op het adres naast mij aangevraagd (36a).
Inmiddels zit er ook in mijn pand een DSL punt voor internet (geen glasvezel) dus ik wilde weten hoe ik kan zorgen dat ik mijn modem in mijn pand in de meterkast kan aansluiten gezien dat punt vrij is, moet ik dan een heel nieuw abo nemen en mijn huidige internet annuleren?
Momenteel loop ik via een overstapservice omdat ik naar KPN over stap, maar het gezeik met glasvezel afronden duurt nu zo lang dat ik niet meer wil overstappen en wil dat T-mobile mijn internet verplaatst naar mijn pand.
Hoi
Mochten we elkaar niet meer spreken vandaag: een goed weekend toegewenst en pas alsjeblieft op voor de storm buiten, ze waait enorm hard!
oke bedankt. Ik probeer nu al 8 maanden mijn internet in mijn pand te krijgen, en met kpn is het mislukt en besloot ik bij jullie te blijven. Daarom baal ik dat ik plots ben afgesloten, maar hoop echt van harte dat de monteur het 2 maart in orde zal maken, tot die tijd wil ik wel graag gebruik maken van de sim kaart waar ik mee op het internet kan.
ps, de storm heb ik enorm onderschat haha.
Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.
Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.
En wat betreft de opmerking van
Hoi
Dit hoeft niet in de voorwaarden te staan daar het bij wet verboden is
Om antwoord te geven op je vraag geldt dus;
Welke te vinden is in de Telecommunicatiewet Artikel 7.6a lid c. verwijzende naar
Burgerlijk Wetboek, Boek 3 Artikel 44. Waarvan lid 1, 3 en- / of 5 van toepassing is/zijn.
We gaan nog steeds uit van toestemming, ik lees nog niks in de andere richting.
Voor de duidelijkheid, toen dit hele grote pand nog 1 nummer was (36) vroeg ik internet aan en die werd geplaatst in de grote winkel beneden mij (36), daarna was door de eigenaar van dit pand een aanpassing aangevraagd en zijn de appartementen opgesplitst in 34a tot en met 34d en het grote pand bleef 36.
Gezien ik het had aangevraagd toen alles nog nr 36 was en ik dus eigenlijk ook op 36 woonde heb ik wettelijk niks verkeerd gedaan.
Ps, ik had in die tijd toestemming van zowel de eigenaar als de huurder van nr 36 om mijn internet daar te laten staan. Sterker nog, de nieuwe huurder van nr 36 vond het prima en maakte er ook gewoon gebruik van.
Dat was precies wat
Misschien hier al beantwoord?
Op de dag dat de diensten uitgingen had je eigenlijk een afspraak met Guidion staan om de diensten "te verhuizen” daar is volgens mij gewoon je omzetting niet geannuleerd en naar 2 maart verplaatst.
Gaat vaker fout, en TM is er goed in om er omheen te draaien, want het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze weten het donders goed hoe het werkelijk zit.
Ja en spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast)
ja
Maar vind het altijd zo frapant dat als KPN iets verkeerd doet dit groot gemeld word en het nu met mysterie omgeven blijft en er niet meer komt dan,
Je mag geen aansluiting hebben op een ander adres dan waar je woont, waar ik op vraag waar dit staat in de voorwaarden en een nikszeggen stukje uit de telecom wet te zien krijg van een medeklant waar iets over fraude staat, niks te maken met het gebruik maken van een aansluiting op een ander adres.
effe linkje naar de wettekst, niks van te bewijzen.
Dus nog steeds, veel geblaat en weinig wol.
Sorry
De discussie spits zich zo erg toe op de vraag of er bedrog gepleegd zou zijn met de aanvraag van de internet aansluiting.
Helaas ben ik één van de nederlanders, die net als jij en alle anderen, de wet hoort te kennen maar daarvoor de juridische basis mist. Maar desondanks ga ik wel mee met jouw veronderstellingen
Zelf heb ik ervaring met een niet helemaal standaard verhuizing bij het overgaan van een Ziggo aansluiting. 4 maanden en vele, vele telefoontjes, emails en brieven verder was het uiteindelijk gelukt om dat administratieve gedeelte rond te krijgen. Mijn gemoed schiet nog vol als ik aan die periode van onbegrip terug denk.
De belangrijkste vraag die open blijft; Heeft Tmobile geen escalatie afdeling waar e.e.a. voortvarend opgepakt kan worden en in dergelijke specifieke gevallen een oplossing gecreëerd?
Mweuh, antwoord had ik zelf (waarschijnlijk) al gegeven.
… spoed of een snel herstel zijn op dit moment nog woorden die waarschijnlijk wel in het woordenboek van Tmobile voorkomen maar waarvan de uitleg nog niet gegeven is. (Heeft ook geen haast)
Dat mobiele hotspot kaartje is in ieder geval iets ...
Voor bedrog is de wet simpel, hoef je geen advocaat of rechtsdeskundige zijn, bedrog is met opzet, is hier geen sprake van.
En ja, nu weet niemand meer hoe dit eigenlijk hoort te gaan, enige die het goed aanpakte was
Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.
Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;
Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.
Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.
Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in. Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.
Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.
Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;
Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.
Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.
Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in. Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.
Ik deel mijn aansluiting met 34D maar dit werd toen wel aangegeven door mijn huurbaas (heb ik geen probleem mee), 34a en 34b hebben een eigen aansluiting in dit pand en die zijn dus bezet.
Maar toen ik het ging aanvragen was de glasvezelkabel voor mij nog niet doorgetrokken dus sloten ze me in het grote pand aan op die DSL aansluiting (gezien we toen allemaal nog nr 36 waren).
Ik heb ook niks verkeerd gedaan en herken mij totaal niet in het hele beschuldiging verhaal, baal er ook enorm van hoe het allemaal loopt maar oke kan er niks aan doen.
Mijn sim kaart is zo te zien verlopen (dacht morgen pas), maar mijn internet word pas over ruim een week aangesloten.
Kan iemand van t-mobile mij weer zo'n code sturen voor unlimited internet zodat ik iig iets heb?
Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.
Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;
Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.
Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.
Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in. Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.
Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.
En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van
Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg,
Ik denk persoonlijk dat het daar zelfs compleet de mist in gegaan is, gemeente heeft de boel (splitsing) goedgekeurd. Kadastraal is het wellicht goed ingediend en doorgevoerd.
Er zijn volgens mij twee vormen van splitsing;
Een splitsing alwaar iedere woning/appartement over geheel eigen aansluitingen beschikt. Niet alleen voor gas, elektriciteit, water maar ook coax, KPN (koper/glas) etc. Of, de boel is gemeenschappelijk en de totale kosten worden gespreid over de appartementen/bewoners.
Ik krijg een beetje de indruk dat hier misschien iets niet helemaal lekker in is gegaan. Dit lijkt al te zijn begonnen met de splitsing waarbij de boel van 36{x} niet is gewijzigd naar 34{x} met als gevolg een afsluiting. Dat hele {x} is misschien niet eens het hele probleem.
Note; Dit hele gebeuren herken ik overigens niet van hoe ik het eerder heb zien gebeuren bij een splitsing ten tijden dat een familielid haar koopwoning splitste. Men (organisaties) wisten niet hoe snel ze extra meters, aansluitingen etc. moesten realiseren. Bij DSL werd een extra aderpaar uit de straat of kruipruimte getrokken en later toen glasvezel uitgerold werd, kwamen netjes twee mantels de gevel in. Vandaar dus mijn vermoeden dat er mogelijk iets niet goed is gegaan.
Die hele splitsing zoals jij het uit een zet heeft er helemaal niks mee te maken, er is voordat de splitsing is uitgevoerd een abbo afgesloten op Nr36, dit nummer bestaat nog gewoon, ik lees een winkel, dus 34 A,B,C,D zullen dan of er boven of vast aan naast zitten, en TS heeft de aansluiting die er toen was en nu nog is gewoon gebruikt ook al is hij “verhuisd” naar een ander nummer, en dit met toestemming van de eigenaar en de huurder van NR 36, er is dus helemaal niks fout aan deze aansluiting, alleen wil TS die aansluiting nu vrij maken en zijn eigen aansluiting gaan gebruiken.
En jammer genoeg nog steeds geen antwoord van
Geen antwoord op die vraag zegt mij al genoeg,
Dat ik ben afgesloten zonder melding is vervelend maar lijkt mij naar nu blijkt een menselijke fout te zijn geweest, ik vind het alleen een zeer kwalijke zaak dat t-mobile geen enkele moeite doet om mij z.s.m. aan te sluiten. Zo'n onbeperkt internet code is wel leuk en aardig maar ik kan alleen basic internet gebruiken, Teams vergaderingen werken waardeloos.
ik houd mijn hart vast want iets zegt mij dat het 2 Maart weer mis zal gaan, prove me wrong t-mobile…..
Goedemiddag
Waar ik me dan weer wel over verbaas, is de gang van zaken omtrent de verhuizing: ik zie dat er op 21 februari gepatcht is in de centrale, maar zie geen enkele aansturing staan voor de installatieafspraak met Guidion. Daarom heb ik meteen gebeld met netbeheer én met Guidion en verzekerd gekregen dat op 2 maart dan toch echt de installatie voltooid kan worden - dan zal alles aangesloten worden zodat jij verbinding hebt op het verhuisde aansluitadres.
Ondanks de bovengenoemde (begrijpelijke) twijfels, heb ik er oprecht alles aan gedaan om het in goede banen te geleiden. We zijn inderdaad nogal sidetracked geweest met betrekking tot het al dan niet aansluiten op een adres, dat is een kwestie van misinterpretatie en miscommunicatie wellicht, laat voorop gesteld zijn dat er altijd gezocht en gekeken wordt naar dé juiste oplossing en dat er enkel nuances plaatsvinden wanneer we dat nodig achten.
oke bedankt, helder verhaal.
Als alles Woensdag goed komt dan ben ik tevreden en kunnen we na ruim 8 maanden dit chapter afsluiten.
Morgen is het dan eindelijk zo ver. Ik heb voor de zekerheid een vrije dag genomen van werk om thuis te zijn, kan het niet meer veroorloven dat het mis gaat ^^
Modem etc liggen klaar, netwerkkabels zijn doorgetrokken etc etc.
Hi
Fijn om te horen! Laat je weten hoe het is gegaan? We zijn erg benieuwd!
Goedenavond,
Ik had de t-mobile thuis doos waar de modem in zit klaar gelegd en wilde hem alvast bij de meterkast plaatsen. Heb dus de doos geopend maar hoort hier niet ook de modem bij te zitten of is dat witte huawei kastje voldoende?
https://ibb.co/McVk32M
https://ibb.co/pPM0F7f
Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.
Nee, dat is alleen de media convertor. Was dat het enigste in die grote doos? Bij mij zat daar ook het modem/router in.
Nee dat is het enige wat in de doos zit….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.