Skip to main content

Melding wordt niet opgelost

  • 13 June 2024
  • 11 reacties
  • 133 Bekeken

Goedeavond.

 

Klantnummer YDM47862

Vanaf 23 april bij jullie glasvezel afgenomen. Vanaf het begin problemen met traag internet, met name in de avonduren. Direct contact gehad met de helpdesk. Alle gebruikelijke stappen doorlopen. Modem reset meerdere malen, screenshots ingestuurd van speedtest en configuratie etc. Op verzoek video's gemaakt waarop mijn probleem duidelijk te zien is.

Uiteindelijk na 4 weken zover gekregen dat de monteur langs is gekomen. Deze had het meteen in de gaten. Mogelijk een verkeerde NT van KPN.

 

Mijn verwachting was nu dat dit zo zou zijn opgelost. Even KPN inschakelen voor een afspraak en klaar. Maar nee. Mijn verzoek wordt continu doorgezet (soms met moeite door de helpdeskmedewerker):

 

Maar de dag erna ook net zo snel weer afgewezen. Wel op een wat zachtere manier want het zou zijn ‘opgelost’:

 

Maar nee, dit probleem is niet opgelost. Ik ben nu al 2 weken bezig sinds de monteur is langs geweest om mijn probleem opgelost te krijgen. Wat ik constant te horen krijg is dat mijn modem en NT online zijn (en dat klopt ook) en dat daardoor mijn verzoek wordt afgewezen en is ‘opgelost’. Mijn traag internet is nog steeds zo traag als in het begin.

 

Wat is hier aan de hand en waarom blijkt het zo moeilijk te zijn om KPN in te schakelen?? Ik zit nu al weken met dit probleem en de oplossing lijkt aanwezig, maar wordt niet uitgevoerd?

 

Groeten,

Dennie

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Xiahouden 

Ik had laatst een KPN monteur hier en die vertelde dat de Nokia XGSPON ONT's niet meer worden geleverd, ze komen dan een nieuwe Genexis plaatsen.

Voor het probleem traag internet in de avonduren loopt een onderzoek.

Bedankt voor je reactie Waqqas!

Waar kan ik hier meer informatie over vinden?

 

Als dit zo is waarom wordt dit mij niet verteld en wordt ik afgescheept met vage emails dat het is opgelost terwijl het niet zo is. Heb zelfs een aantal keer gemerkt dat het probleem naar mij werd geschoven. De monteur had mij dingen beloofd die ze niet konden waarmaken etc.

 

Ik zit nu 6 weken met internet wat in veel gevallen gewoon ontzettend traag is en niet mee te werken valt. Dit moet ik dan maar gewoon accepteren? Apart.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Xiahouden 

Als er meer bekend is dan zal je dat wel horen van een moderator.

Bij mij werd in het begin ook KPN aangestuurd, een dag later ook een mail dat het is opgelost en na verdere navraag te horen gekregen dat ze langs de wijkcentrale zijn geweest en daar wat hebben gedaan, misschien is dat ook het geval bij jou?

Geen idee, misschien wel.

Ik zou al wat meer tevreden zijn als ze mij op de hoogte houden van wat ze dan precies gedaan hebben. Via de helpdesk kom ik niks te weten en wordt alles gewoon steeds doorgezet.

Ben benieuwd of een moderator mij meer kan vertellen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Xiahouden, welkom op onze Community!

De ONT valt buiten de beruchte reeks van de ONT's. Zou je een aantal testen willen uitvoeren voor mij? Dit lijkt namelijk op een capaciteits probleem op het WBA netwerk. Graag ontvang ik de volgende testen zorgvuldig.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

 

 

De screenshots:

Speedtest. Dit in de afgelopen weken meerdere malen gedaan en gestuurd naar de helpdesk. Zodra mijn internet goed werkt is de speedtest goed. Hierop is niks te zien. Zodra het internet traag is laad de speedtest niet door of geeft een connection timed out etc

 

Taakbeheer

 

Ipconfig /all

 

 

De ping testen komen zo!

Pings

 

tracert

 

ping naar 2e ip (Dit gaat een tijdje door met huidige commando. hoe lang wil je deze hebben?

 

Over het algemeen niks vreemd te zien. Maar goed, ik vind pingen naar google 8.8.8.8 nu ook niet echt duidelijk voor resultaat. Als alles traag is dan is google bijv nog redelijk te noemen. Bovendien is pingen maar kleine pakketjes sturen. Tussendoor even op het internet gezeten en de pagina's waren met ups en downs best traag te noemen met laden. Ook odido posten en screens uploaden had even wat laadtijd wat ik niet gewend ben.

 

 

 

1000 dus. Hallo, ben al aan het slapen denk ik xD Internet hier op dit moment 20:07 ontzettend traag. Daarvoor redelijk.

Internet op dit moment ontzettend traag. Speedtesten verbinden niet, Voetbal streams niet te kijken. Uploaden naar jullie forum niet mogelijk.

Bedankt Odido!

 

Wordt hier niet meer op gereageerd? Jammer..

Ik zou graag een terug koppeling willen. De speedtesten en pings zijn allemaal mooi, maar verhelpen het probleem niet. Let op: ik sta al in contact met de helpdesk vanaf 23april!

 

Op dit moment zijn er 2 oplossingen naar boven gekomen:

Telefonische helpdesk en guideon monteur: Verkeerde ONT. De Nokia NT zou alles oplossen, maar in dit draadje en verder op het forum gelezen dat deze niet meer wordt geleverd? Hoe zit dat. Ik test dit liever wel.

 

Capaciteitprobleem WBA netwerk van TommievanOdido: Wat is de status hier van? Wat zijn de vervolgstappen?

 

Gelieve met bovenstaande dingen verder aan de slag te gaan. De zoveelste modemreset of speedtest wanneer alles goed werkt heeft geen enkele zin.

 

Inmiddels volg ik dit draadje:

 

Heel blij dat deze is aangemaakt en wat ben ik blij met de gebruikers op dit forum. Zo kom je tenminste aan wat meer duidelijkheid. Best jammer dat de helpdesk vaak niet op de hoogte is en in cirkels blijft draaien over speedtestjes en modem resetten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Xiahouden, goed dat je hierop terugkomt en sorry dat wij niet eerder hebben gereageerd. Ook wij hekelen ons aan dit probleem en wij willen dit zo snel mogelijk voor je oplossen! Zoals je terecht aangeeft is dit probleem niet beperkt tot jouw verbinding, maar zijn er meer klanten die hier last van hebben. Graag wil ik je vragen om in het centrale topic te reageren op de vragenlijst van @Jason van Odido. Je kan hiervoor gerust de informatie en gegevens hergebruiken die je eerder in dit topic hebt gestuurd. We willen er alles aan doen om zoveel mogelijk druk te zetten op de juiste afdelingen om dit probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Om het overzicht te bewaren hebben we nu 1 centraal verzameltopic waarin we alles oppakken. Graag vanaf heden in dit topic reageren: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community