Beantwoord

Meer dan 1 Gbps mogelijk op XGS-PON?

  • 27 October 2023
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag! 
 

Zijn jullie bezig met de mogelijkheid om meer dan 1 Gbps af te kunnen nemen wanneer je op jullie ODF (XGS-PON) netwerk zit? Als ik nu een Speedtest doe, zie je al dat je download omhoog schiet tot 1550 Mbps en dan terugzakt naar 1000 Mbps. Met XGS-PON zijn snelheden tot 10 Gbps mogelijk en aangezien KPN inmiddels 4 Gbps aanbiedt, vroeg ik mij dit af. :-)

 

Hoor graag! 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 28 October 2023, 11:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mikem9800, dat is een scherpe opmerking!

Ik mag hier jammer genoeg nog niks over zeggen op dit moment. Uiteraard blijven wij niet achter op de glasvezelmarkt. Binnenkort zullen we hier meer over bekend maken! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido dank voor je snelle reactie! 
 

Begrijpelijk dat je er nog niet teveel over mag delen. Ik hoop dat er snel nog nieuws over komt. Ik hoop ook dat mochten jullie dit gaan aanbieden, je ook binnen je contract over kan naar de eventuele hogere snelheid. Wat bij KPN alleen kan als je verlengt. Ik zit nog in mijn bedenktijd, maar anders overweeg ik nog even bij mijn andere provider te blijven. Kan je daar iets over kwijt, of niet? 

Reputatie 7
Badge +14

Tot nu toe.kan elke abonnee snelheid saanpassingen doen binnen een contract.  Kwestie van inloggen op my-odido,  dan nieuwe snelheid (en prijs) kiezen en na half uurtje je ONT en router restarten 😀

Reputatie 2

Tot nu toe.kan elke abonnee snelheid saanpassingen doen binnen een contract.  Kwestie van inloggen op my-odido,  dan nieuwe snelheid (en prijs) kiezen en na half uurtje je ONT en router restarten 😀

Klopt, dat kan bij KPN ook. Maar KPN maakt er een nieuwe propositie van die niet voor bestaande klanten te bestellen is. 😕 Vandaar de vraag of Odido niet hetzelfde gaat doen, want dan wacht ik met mijn contract. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mikem9800, daar durf ik nog geen concrete uitspraak over te doen op dit moment. Zou je deze vraag later nog een keer kunnen stellen? Dan heb ik zelf ook wat meer info hierover! 

Reputatie 6
Badge

@Tommie van Odido was het niet zo dat bij wijzigingen binnen de periode met korting die vervalt? In dat geval kan @mikem9800 beter wachten tot de periode met korting is afgelopen...

Reageer