Beantwoord

Mediaconverter kapot

  • 26 June 2023
  • 5 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 34 reacties

Hallo,

 

Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen internet verbinding. Modem opnieuw gestart etc.. je weet het allemaal wel. Nog steeds geen verbinding… op de mediaconverter zag ik 4 lampjes branden in plaats van 6. Mijn broer heeft ook T-Mobile, ik heb zijn Mediaconverter even geprobeerd en die ging wel aan, alle 6 lampjes en ik had ook internet verbinding.

Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en die hadden een monteur ingepland voor maandag 26 juni. De monteur zou om 08:55 langs komen, dat was niet gebeurd dus had ik Guidion gebeld en die vertelde dat ze de monteur niet kunnen bereiken maar dat ze mij terug zouden bellen, je raad het al ik ben niet terug gebeld… dus heb ik ze weer gebeld en toen werd mij verteld dat die over 10 minuten voor de deur staat. Rond 11:00 was de monteur eindelijk gearriveerd. Ik was zelf niet thuis, maar wat ik heb meegekregen is dat de monteur binnen 5 minuten er vandoor ging, heeft een meeting gedaan en dat was het. Terwijl dat ik tegen de klantenservice duidelijk aangegeven had, “Mediaconverter doet het niet een andere geplaatst en die doet het wel” je zou zeggen dat dit meegenomen wordt met het inplannen van een monteursafspraak, maar zo te zien was het niet het geval.

van de monteur kreeg ik een mailtje “Mc en modem vervangen probleem blijft hetzelfde, geen data. Patch en patchkabels zijn wel goed.” Niet te geloven.. hoe kan iemand liegen?

Ik heb geen nieuwe modem gekregen en ook de Mediaconverter is niet vervangen, de converter heb ik bij mijn broer getest en die doet het niet?!?!

Weer T-Mobile klantenservice gebeld dit was in de middag, toen werd mij verteld dat een netwerkbeheerder langs moet komen want de monteur heeft het niet kunnen oplossen.

Ik heb tegen de medewerker gezegd, dit heeft totaal geen nut, want het ligt niet aan de bekabeling buiten maar de converter… nee meneer we moeten deze afspraak inplannen. Later in de middag belde KPN voor een afspraak voor dinsdag 27 juni tussen 12:00 - 17:00 uur

Tegen de avond heb ik 3 keer gebeld met de klantenservice van t-mobile en tot 3 keer toe kreeg ik onzin verhaal te horen. Eentje zei “Oh meneer u mag de converter niet aanraken” “de andere zei ik ga een converter opsturen” de laatste zei “ik kan geen converter opsturen alleen een voeding” en dat ik morgen ochtend het beste kon terug bellen want dan is de technische dienst bereikbaar.

Ik zal morgen ochtend weer bellen, maar als het probleem as donderdag nog niet is opgelost stap ik over naar KPN dan heb ik een nieuwe modem etc vrijdag binnen en heb ik in het weekend weer internet en nou ben ik ook aardig want er zijn mensen die bij ons thuiswerken en geen gebruik kunnen maken van internet.

 

Het enige wat ik vraag sinds afgelopen vrijdag was een nieuwe Mediaconverter, want dat is mijn probleem… 4 dagen later, internet doet het nog steeds niet, een monteur is langs geweest die totaal geen verstand van zaken had, geen aantekening gelezen heeft wat het probleem is of de aantekening is met hem niet gecommuniceerd? 

 

Kan ik AUB een mediaconverter opgestuurd krijgen? Ja of Nee, anders ga ik overstappen naar KPN want ik wil weer zsm thuis internet hebben. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 27 June 2023, 11:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er worden nooit mediacovertors opgestuurd om zelf te swappen.  Dan vervalt de garantie op de FTU aansluiting. Maar vaak gaat het natuurlijk goed en zou het heel handig zijn. Toch had t-mobile mogen acteren op de professionaliteit van de monteur. Het zou inderdaad handig zijn dat een moderator nog een Guidion monteur aanvraagt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nas9, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben er direct ingedoken en ik zie inderdaad dat er veel contact is geweest met onze klantenservice. Zoals @eric ook al aangeeft, wij sturen Media Converters niet op om zelf te installeren. Hier moet altijd een monteur aan te pas komen. Ook zie ik dat er voor vandaag een monteur ingepland staat. Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Hopelijk kan hij ervoor zorgen dat je weer online bent!

Reputatie 3

Hallo, 

Hi @Nas9, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben er direct ingedoken en ik zie inderdaad dat er veel contact is geweest met onze klantenservice. Zoals @eric ook al aangeeft, wij sturen Media Converters niet op om zelf te installeren. Hier moet altijd een monteur aan te pas komen. Ook zie ik dat er voor vandaag een monteur ingepland staat. Wil je mij hiervan op de hoogte houden? Hopelijk kan hij ervoor zorgen dat je weer online bent!

De monteur is van KPN en ik heb ze de situatie al uitgelegd dat het aan de converter ligt en niet aan de kabels buiten. Kunt u voor mij een afspraak met de monteur maken aub? 

Reputatie 7
Badge +9

@Nas9 bedankt voor je snelle reactie.

Ik moet eerst de reactie KPNNetwerkNL afwachten voordat ik iets kan veranderen of aansturen. Als KPNNetwerkNL daadwerkelijk niks constateert geven ze dit aan ons door. Wij zoeken dit dan helemaal voor je uit! Je ontvangt dan direct een bericht van ons.

Reputatie 3

@Nas9 bedankt voor je snelle reactie.

Ik moet eerst de reactie KPNNetwerkNL afwachten voordat ik iets kan veranderen of aansturen. Als KPNNetwerkNL daadwerkelijk niks constateert geven ze dit aan ons door. Wij zoeken dit dan helemaal voor je uit! Je ontvangt dan direct een bericht van ons.

Zoals verwacht zegt de KPN monteur dat het probleem bij T Mobile ligt en niet bij KPN, de bekabeling is in orde. 

Ik ben er klaar mee als er geen monteur vandaag ingepland is stap ik over naar KPN. 

De klantenservice is helemaal om te huilen, hoe vaak deze jonge gasten een ticket hebben aangemaakt... Ik ben de tel kwijt. 

Reageer