Skip to main content

media converter

  • 21 July 2024
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

Hai ik heb een vraagje over de glasvezel installatie. Ik heb zo'n grijs/wit kastje als FTU en daarop heeft de monteur een huawei media converter gemonteerd, die met een kabeltje de FTU ingaat.

 

Nu vraag ik mij af, indien ik over zou willen stappen moet ik die media converter dan zelf er vanaf halen en terug sturen naar odido, of komt er een monteur langs (van de nieuwe provider) die dat los maakt? Want ik heb geen idee hoe ik die los moet maken. Dat kabeltje gaat naar binnen de FTU in en ik weet niet hoe ik die uit de FTU kan krijgen. Ik weet ook niet hoe ik die media converter van het FTU los kan krijgen.

 

Of blijft die media converter gewoon zitten en hoef ik alleen een nieuwe modem er aan vast te maken? Dat zou me wel lukken.

5 reacties

@adirkse Hoi

Bij een overstap kun je aangeven of je een monteur wil. (Vaak gratis)

Als je bijvoorbeeld naar Kpn zal gaan wordt de monteur dan door Kpn aangestuurd.

Die zal je huidige spullen ontkoppelen en een opschuifbare NT of ONT (glasvezel kastje) plaatsen.

De spullen die er dan vanaf gehaald zijn kunnen terug naar Odido.

 

 

OK...ergens vind ik het jammer dat die installatie niet wat simpeler is zodat men het gewoon zelf kan doen. Modem inpluggen en klaar.

OK...ergens vind ik het jammer dat die installatie niet wat simpeler is zodat men het gewoon zelf kan doen. Modem inpluggen en klaar.

Dat kan wel hoor.

Ik heb het ook allemaal zelf gedaan.

Maar dat glasvezel nogal gevoelig is raad ik het af.

En bij het PON netwerk een registratie gedaan moet worden en dat doet de monteur in de meeste gevallen.

Heb je een foto van de FTU.

Reputatie 7
Badge +15

OK...ergens vind ik het jammer dat die installatie niet wat simpeler is zodat men het gewoon zelf kan doen. Modem inpluggen en klaar.

Als je op KPN WBA zat dan was het wel erg simpel, elke provider gebruikt dezelfde ONT. Bij een overstap blijft die zitten en is het enkel internetkabel in de nieuwe router.

OK...ergens vind ik het jammer dat die installatie niet wat simpeler is zodat men het gewoon zelf kan doen. Modem inpluggen en klaar.

Als je op KPN WBA zat dan was het wel erg simpel, elke provider gebruikt dezelfde ONT. Bij een overstap blijft die zitten en is het enkel internetkabel in de nieuwe router.

Maar dat is niet het geval als je een Huawei glasvezel kastje krijgt.

Trouwens zit ik ook in een oud Reggefiber (Kpn-netwerk) gebied.

Met Odido spullen in de POP (wijkkast).

Met een KPN WBA wat jij zegt is weer een nadeel dat de maandelijkse kosten hoger kunnen zijn.

Dan Odido zelf de spullen in de POP heeft hangen.

 

Reageer