in mijn huis heeft alles een IP adres, totaal een stuk of 50 apparaten zijn aangesloten. Toen dat vastliep (waarbij alles direct over de wifi van de modem liep) had ik een router achter de modem gezet, waar een deel van de devices via 2.4 band werd aangesloten, en bekabeld naar het modem ging. Inmiddels is ook dat vastgelopen. Mijn concrete vraag is hoeveel devices kan ik zo aansluiten (kan de modem tegelijk uitdelen). want de IP adressen worden in deze constructie nog steeds door de zyxel uitgedeeld. Deze devices verlopen dus grotendeels bekabeld via de modem, en het gaat dus expliciet niet over het aantal wifi apparaten dat de zyxel kan bedienen (dat zouden er 32 moeten zijn). ALs dat er minder dan 50 zijn is de vervolgvraag: hoe los ik het dan op? :)
Beantwoord
maximum aantal IP adressen Zyxel modem
Beste antwoord door Waqqas
Theoretisch gezien zou de Zyxel een maximum van 253 IP adressen kunnen uitdelen. KPN heeft in hun modem het aantal WiFi cliënten op 64 staan (glasvezel 200 Mbps) dus meer dan 32 cliënten zou kunnen volgens KPN.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.