Maximale snelheid T-54 modem Lan porten

  • 23 September 2023
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Ik heb 1Gbit/glasvezel internet via een T-54 Zyxel modem. Nu krijg ik via wifi wel de maximale snelheid als ik test via de website, maar bekabeld via de lan-porten niet. Ik krijg steeds max 100 mbit/s 


Ik heb dit op meerdere laptops geprobeerd. Weet iemand of de lan porten op de modem zijn gemaximeerd op 100mbit/s?

 

Hoor het graag!​​​​​​

Waqqas 7 maanden geleden

Hallo @abdo 

Alle 4 de LAN poorten zijn geschikt voor 1000 Mbps, als er iets is aangesloten op een poort dat maximaal 100 Mbps aan kan dan wordt de poort ook automatisch gecapped op 100 Mbps.

Zorg dus dat het apparaat waarmee je bekabeld test, geschikt is voor 1000 Mbps en sluit hem om te testen rechtstreeks op de router aan met een minimaal CAT5E internetkabel. Test ook een andere kabel indien je nog steeds 100 Mbps haalt want in de kabel kan ook het probleem ontstaan.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @abdo 

Alle 4 de LAN poorten zijn geschikt voor 1000 Mbps, als er iets is aangesloten op een poort dat maximaal 100 Mbps aan kan dan wordt de poort ook automatisch gecapped op 100 Mbps.

Zorg dus dat het apparaat waarmee je bekabeld test, geschikt is voor 1000 Mbps en sluit hem om te testen rechtstreeks op de router aan met een minimaal CAT5E internetkabel. Test ook een andere kabel indien je nog steeds 100 Mbps haalt want in de kabel kan ook het probleem ontstaan.

Reageer