Skip to main content

Heey Community!

Ik ben zoekende, ik zie dat snelheden tot 8gb beschikbaar zijn in de omliggende wijken; die later op glasvezel zijn aangesloten dan wij.

Nu komt het: wij kunnen tot maximaal 1gb, terwijl de rest tot 8gb kan.
ook telefonisch; blijkt dat ik tot max 1gb kan aansluiten op mijn adres.

Ik ben wel heeeeeel erg benieuwd hoe dat komt, want het lijkt mij dat dit een relatief simpele aansluiting moet zijn. dus ik op zoek, glaspoort gesproken, kpn net werk gesproken, iedereen wijst naar iedereen. maar, ik wil gewoon: 

1, weten waarom we achterhaalde techniek in de wijk hebben blijkbaar (iemand van kpn netwerk gaf aan dat de aansluitingen verouderd zijn… best knap bij een gloednieuw netwerk)
2. wat daar aan te doen is? Gezien de potentie van glasvezel, lijkt het mij een relatief simpel vinkje voor het openen van extra snelheid.
3, bij wie moet je hier voor zijn? Wie doet nou wat?

Hallo @dannyvdsluijs 

Momenteel is KPN WBA het enige netwerk waar Odido maximaal 1 Gbps over kan leveren of je moet nog een AON verbinding hebben.

@Waqqas 
Helder, alleen wat ik niet zo goed kan begrijpen is dat de gehele infrastructuur in 1 keer is aangesloten in de gemeente, en een groot deel tot 8gb geleverd kan krijgen en wij dus max 1gb.
ik vermoed trouwens AON, ik deed even een googetje naar het verschil, en kreeg wat omschrijvingen waar mij ONT kastje werd omschreven, een wit kastje met zwarte eroverheen geschoven.

Waarom zou er dan gekozen zijn voor meerdere verschillende netwerk types binnen nog geen 200 meter van elkaar...

@Waqqas 
Helder, alleen wat ik niet zo goed kan begrijpen is dat de gehele infrastructuur in 1 keer is aangesloten in de gemeente, en een groot deel tot 8gb geleverd kan krijgen en wij dus max 1gb.
ik vermoed trouwens AON, ik deed even een googetje naar het verschil, en kreeg wat omschrijvingen waar mij ONT kastje werd omschreven, een wit kastje met zwarte eroverheen geschoven.

Waarom zou er dan gekozen zijn voor meerdere verschillende netwerk types binnen nog geen 200 meter van elkaar...

Simpelweg wat er op dat moment aan spullen nog voorradig was. Er wordt gewoon vanuit gegaan dat je als huis tuin en keuken consument niet hoger van 1gbit nodig hebt op het moment maar bij nieuwere aansluitingen wordt gewoon de nieuwe apparatuur al gebruikt voor de toekomst.
In jouw wijk moet over een aantal jaar de infra gewoon vervangen worden en dan ben jij degene die opeens 16Gb aan kan en je buren “maar” 8.

Vooralsnog zijn die snelheden ook alleen maar commercie zonder echt een toegepast nut, 1Gb is voor gewone consumenten al zwaar overkill.

Hi @dannyvdsluijs

Bij jou is het netwerk van KPNNetwerkNL. Dat betekend dat we de diensten leveren via KPN WBA. Zoals @Waqqas al aangeeft leveren wij via KPN WBA maar max 1Gb, dit geldt ook voor andere addressen bij jouw in de buurt die onze diensten kunnen afnemen. 

Reageer