Ik zit met het volgende probleem…
Als ik een nieuwe image op mijn Pi zet (even los van welke distributie) krijg ik keurig een IP uit min DHCP pool, echter kan ik niet resolven en kom ik dus niet het internet op.
Dit is met een vaste ethernet connectie, en nu komt het
Als ik wifi aanzet krijg ik (uiteraard een ander) een IP en werkt alles prima, na lang zoeken kom in dan toch uit op een blokade van mijn Pi ethernet port MAC. Om dit te testen heb mijn ethernet MAC aangepast naar iets anders (willekeurig met macchanger) en dan werkt ook mijn vaste ethernet verbinding prima.
Volgens Tmobile doen ze niet aan MAC block en ligt het probleem niet bij hun. mijn thuis netwerk zit gewoon aangelsoten op de Zyxel modem, achter de modem hangt een (domme) switch die de ethernet porten in mijn huis aan elkaar knoopt. Verder niets spannends.
De Pi moet straks weer gewoon Pihole draaien, (na overstap van Ziggo naar Tmobile zelfde LAN range gehouden) dus ik dacht gewoon overpluggen naar nieuwe Tmobile setup en gaan, maar dat ding dus niet
vandaar dat ik just to be sure maar een nieuwe installatie heb gemaakt, voor de duidelijkheid het probleem doet zich al voor na de OS installatie, dus dat heeft nog niets te maken met Pihole.
ik heb alle wel een paar keer gereboot, en zelfs op een andere Pi een nieuwe instalatie gedaan (dat werkt gewoon prima) er is dus echt ergens iets dat mijn MAC blokeerd.
Alvast bedankt voor de feedback,
Mvg, Bas