Skip to main content

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat een storing in de glasvezelkabel is verholpen?

Ik had 6 weken glasvezel.

Best prima, tot vrijdag 17 mei 2024.

Om 21 uur viel het internet uit.

Zaterdag 18 mei gebeld, monteur kwam wo 22 mei.

Hij constateerde dat er geen signaal in de glasvezelkabel naar mijn huis binnenkomt;

Rood knipperen led van de Los, op is uit 

Log en power zijn netjes groen

Modem internet symbool is rood.

En toen bleef het stil.

Inmiddels 6 x gebeld, er is van alles beloofd, maar nog steeds geen internet!

Te gek voor woorden!!

Wat het extra vervelend maakt is, dat je niks hoort: je wordt niet terug gebeld, geen mail na 22 mei.

Ps de overburen, tegenover hebben geen probleem met de glasvezel van Odido, open Dutch fiber.

Iemand hier ook ervaring mee?

En wanneer wordt het nou eens opgelost??

Ruim 3 weken later, nu, zaterdag 8 juni

Maurts

@MauVis Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt! 

Allereerst mijn excuses voor deze ervaring, dit is niet hoe wij een oplevering voor ogen hebben. Uiteraard kijk ik graag met je mee of er al meer bekend is. 

Ik zie het volgende in de laatste notitie van 06-06 staan: Opnieuw netwerkbeheerder gecontacteerd en als terugkoppeling is de aannemer verzocht dit spoedig op te pakken. Een precieze datum kan ik echter niet in zien. Is er inmiddels al iemand langs geweest of contact opgenomen? Ik verneem het graag! 

Nee, helaas nog niks gehoord!

Ik heb jouw topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda. A.s. maandag ben ik er niet, maar ik ga hier dinsdag meteen voor je achteraan, mocht er dan nog geen update zijn. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat het vooral ODF is die steken laat vallen?

Klopt het dat je na 30 dagen storing je kosteloos mag opzeggen?

Dat wil ik niet! Glasvezel is de toekomst.

Of zou ODF het net voor de 30e dag oplossen?

Hopelijk kunnen jullie ODF ook de kosten doorberekenen 

Misschien dat ze dan wat sneller het eea gaan oplossen.

Zodra ik meer weet, laat ik het je horen Teresa.

Fijn weekend,

Grt,

Maurits

Hoi @MauVis, dat klopt helemaal! We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen, maar zijn inderdaad afhankelijk van ODF hierin. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Beste Mauvis,

Respect dat je dit al weken moet ondergaan. Op ACM Consuwijzer staat “een redelijke termijn” voor kostenloze ontbinding. Zelf heb ik dit probleem al een week en deze termijn vind ik voor deze onmisbare nutsvoorziening al redelijk lang. Ik ben benieuwd waar je deze 30 dagen zag staan. 

groeten, Gertjan

Dit vond ik gisteren op deze community

Overigens wil ik dat de verbinding hersteld wordt,

Glasvezel is de toekomst 

Ik had jaren internet via coax en dat werkt voor thuis ook prima,

Grt 

Maurits 

Hi @MauVis, weet dat Teresa hier aanstaande dinsdag persoonlijk mee aan de slag gaat. Momenteel hebben we beperkte opties (op zondag). Zij heeft tijd vrij gemaakt in haar agenda om alles tot op de bodem uit te zoeken. Ik waardeer het ontzettend dat je vol wilt houden en graag op glasvezel aangesloten wilt worden. Dit is zeker de toekomst en ik wil dan ook dat je vanuit onze kant voelt dat wij er alles aan doen om je te helpen. Ik wil niks liever dan je zo snel mogelijk online te zien. Aanstaande dinsdag hoor je meer van Teresa. Zij gaat er persoonlijk werk van maken!

@MauVis Ik ben gelijk gaan kijken in het ticket van de technische dienst, maar ik zie nog geen update vanuit de netwerkbeheerder dat er een afspraak is gemaakt met de aannemer. Is er inmiddels al contact opgenomen? ZO niet, dan ga ik gelijk vragen om hier weer achteraan te gaan. 

Ha Teresa,

Bedankt voor je bericht.

Er is nog geen contact opgenomen met mij,

Grt,

M

@MauVis Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga er achteraan! 

Ha Teresa, 

Nog wat wijzer geworden vandaag over deze issue?

Grt 

Maurits

@MauVis Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen, maar ik heb het zojuist gelijk nogmaals gevraagd. Ik hou je op de hoogte! 

@MauVis Ik heb zojuist bericht ontvangen dat mijn collega’s nogmaals de netwerkbeheerder hebben benaderd. Ik hoop dat er snel een terugkoppeling komt/contact wordt opgenomen. 

Ik hou het in ieder geval in de gaten! 

Dat hoop ik ook.

Bedankt voor alle energie die jullie er in steken,

Maurits

Eindelijk is het opgelost!

Patch foutje in de centrale!

Waarom moet nauw zo lang duren?

Bijna 4 weken geen internet 

Odido bedankt voor alle energie van jullie kant.

Grt,

Maurits

@MauVis Ik ben super blij om te lezen dat de verbinding eindelijk is hersteld, geweldig! 😀

Ik heb meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekend dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Mocht ik in de toekomst iets voor je kunnen doen, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen!

Dankjewel!

Ik had de mail al gehad, top!

Fijne dag,

Maurits 

Super, graag gedaan! 😊 @MauVis 

Reageer