Skip to main content

Ik heb een Huawei GPON, maar sinds kort regelmatig last gehad van een slechte performance (bedraad) met een groot verschil tussen download (traag) en upload (minder traag). Sinds vandaag ineens nog maar 1Mb download en na herstart van de GPON nu helemaal geen verbinding meer. 

lampjes voor power en lan branden zoals gebruikelijk, maar los knippert rood en pon brandt helemaal niet

heeft iemand tips voor mij?

Als LOS knippert komt er geen signaal binnen op de ont. Je kunt voorzichtig controleren of de patchkabel tussen je ftu en Huawei ont wel goed zit. Als die goed zit kun je verder zelf niks doen en heb je echt een monteur nodig die de centrale in kan om de boel te controleren (komt nog wel eens voor dat iemand een verkeerde kabel los haalt), en eventueel verdere problemen met je glasvezelkabel op kan sporen als alles in de centrale goed zit. 

Ik heb de glasvezelkabel tussen FTU en Huawei PON al eens eruit gehaald en opnieuw ingeprikt, maar helaas zonder resultaat. Altijd voorzichtig geweest met het kabeltje, dus daar zal het niet aan liggen.

Zal dus morgen bellen voor een monteur. 

Hi @Rnotermans, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er lijkt inderdaad iets niet goed te zijn. Ik heb besloten om een monteur voor je aan te sturen. Je ontvangt zometeen een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Kan je mij een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reageer