Sinds kort lukt het niet meer om op onze LG smart TV apps te downloaden uit de LG contentstore. dit probleem doet zich specifiek voor als de TV verbonden is met ons T-Mobile internet. Maakt daarbij niet uit of de TV via wifi of bekabeld verbonden is met internet. De TV kan wel andere content van internet halen. Een speedtest via de ingebouwde webbrowser geeft ook prima resultaten.
Onze apparatuur:
T-mobile TV en internet via een glasvezelkabel die binnenkomt op een DrayTek Vigor 2132FVn
Bekabelde verbinding DrayTek poort 3 met Entone TopBox (die prima werkt)
TV : LG OLED 55B9SLA, deze is via HDMI met de topbox verbonden en via wifi (of bekabeld, via poort 1 of 2 van de DrayTek) met internet. De internet content komt dus niet via de Topbox.
Het probleem is heel specifiek dat geen apps uit de content store van LG kunnen worden gedownload om te installeren op de TV. (bijvoorbeeld Netflix of YouTube app). Uiteraard alles al eens gereset en opnieuw opgestart. Ook TV opnieuw geinstalleerd na terugzetten naar begininstellingen. Vreemd genoeg lukte het toen ook niet meer om de benodigde landspecifieke gebruikersovereenkomsten van de TV te downloaden (wederom van LG) die geaccordeerd moeten worden.
Als ik de TV verbind met de wifi van mijn (Vodafone) telefoon hotspot werkt alles wel naar behoren. Ik kan de TV dan installeren en ook apps downloaden en installeren uit de LG content store.
Vreemd genoeg kan ik eenmaal geinstalleerde apps wel gebruiken via ons T-mobile internet. Dus bijvoorbeeld Netflix werkt gewoon als de app eenmaal geinstalleerd is (content komt dan niet meer van LG, maar van de Netflix server).
Omdat de TV het wel doet op mijn hotspot vermoed ik dat het probleem ergens in een hele specifieke intstelling tussen de DrayTek/T-Mobile internet en LG zit.
Ik heb de instellingen van de DrayTek al nagelopen (met kennis van zaken op hoofdlijnen, maar ben zeker geen expert), maar zie niets geks.
Iemand enig idee?
Groet, Marcel