Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG
Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT
Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’
Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen
Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.
For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.
For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844
Ik heb dit een aantal keren geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Weet iemand waar het aan ligt?? Thanks!
@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. Ik ben benieuw naar het resultaat!
@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.
Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel.
In dit topic lees je meer!
Goeieavond @Brian ,
De Zyxel Modem heb ik vandaag mogen ontvangen en hem geïnstalleerd. Alsnog moest ik even bellen met de klantenservice want het modem zag wel de buitenwereld maar weigerde verbinding te maken. Uiteindelijk bleken de dipswitches op het kastje wat de Glasvezel omzet naar UTP verkeerd te staan. Uit de doos stond 1 en 6 aan, maar die dame aan de telefoon gaf aan dat 3 en 4 het ook zou kunnen zijn. Dit omgezet en toen had ik binnen 10 seconden verbinding.
Op dit moment heb ik mijn eigen WiFi Router uitgeschakeld en doe ik alles via de Zyxel. De snelheid valt me overigens op 5GHz wel tegen. maar 866Mbps. dat betekend helaas maar 2 of 1 band die tegelijkertijd gebruikt kan worden en daarmee kan dus de 1734Mbps echt niet ga halen helaas. maar de helft dus. dat is wel erg jammer!
Daardoor verwacht ik dat ik echt wel weer terugstap naar mijn eigen router die trekt wel de 1734 vol.
De instellingen in de Zyxel zijn voor veel ‘novice’ gebruikers beter te overzien dan in het oude modem. Maar ook hier voor de wat meer ontwikkelde IT’er valt t wel een beetje tegen. Ach en dat is ook wel weer te overzien.
De LG-Store doet het vooralsnog prima. In de aankomende dagen gaan we wel zien waar ik en mijn kinderen mee gaan komen (Xbox, gsm, nintendo Switch).
In ieder geval bedankt voor nu!
Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas.
@marcel.krikke @reply2gmittal @x187 Ik ben benieuwd of de modemwissel ook bij jullie heeft geholpen. Laat het zeker nog even weten, zo ja dan kunnen we dit ook gaan doen bij de mogelijke andere klanten die dit issue ervaren.
Hi @JeroenGroenouwe Super, goed nieuws dat het verholpen lijkt te zijn! Wat betreft je Wifi zou je eventueel je eigen router nog wel achter de modem aan kunnen sluiten en deze instellen als Acces Point en de Wifi op de modem uitschakelen als je dit liever hebt. Het klopt dat de settings wat beperkt zijn, de meeste settings zitten achter admin acces helaas.
Hoi @Brian ,
Nou geholpen, ik heb mijn DNS maar weer op 8.8.8.8 gezet. De afgelopen week enorm veel last van Trage verbindingen met Teams, Zoom maar ook met de Apps als Netflix en Disney. Laden duurde enorm lang. nadat ik de DNS had omgezet is deze voorbij. Wanneer ik jullie DNS gebruik is de Latency traag en is de download en upload de 1e 3 a 4 seconden niet sneller dan 20Mbit. daarnaa schiet hij wel omhoog. Zodra ik die van Google gebruik zit ik direct tussen de 95 en 100Mbit.
lijkt er dus toch op dat er vertraging op de lijn zit naar buiten. Nu was er vorig jaar veel ophef dat jullie de DNS servers verplaatst hebben naar Duitsland waardoor dit fenomeen er in 1 keer was.
Ik laat hem nu lekker op Google staan dan werkt het tenminste goed.
Wat ik overigens ook zie is dat deze router Full Duples 1000MBit contact heeft met jullie (kpn) apparatuur. Dat bevreemd mij, gezien ik maar 100Mbit maximaal kan afnemen! Er is dus wel 1000Mbit mogelijk, maar volgends de Site en volgens jullie klantenservice niet.
zodra ik overstap naar KPN, NetRebel, Online.NL, is 1000Mbit in 1x wel mogelijk. Het ligt dan toch aan de lease contracten die jullie hebben met GlasFiber (KPN) en volgens mij niet aan de apparatuur.
Graag zou ik hier wel meer van willen weten omdat ik graag ZSM over wil naar deze 1000Mbit.
Dag allen,
Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.
Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.
Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)
Dag allen,
Hier hetzelfde probleem. Geen verbinding mogelijk met de LG store. Bezit eveneens een Draytek Vigor. Problemen zijn begonnen na de laatste landelijk T-Mobile glasvezel storing In januari. Ook die storing was DNS gerelateerd.
Ik wacht inmiddels ook al weer een tijdje op de - bij verlenging contract- beloofde zyxel modem.
Sinds 2014 tevreden klant. Nooit enige problemen ervaren. De laatste tijd lijken die problemen zich echter op te stapelen. Te sterk belast door alle video vergaderende thuiswerkers ? :-)
Goeiemorgen @senza ,
Als je in het menu van t modem, bij Lan, de DNS servers aanpast naar 8.8.8.8 je n 4.4.4.4 zou je LG store weer moeten werken.
Ergens in t begin van de post is een instructie.
Succes!
Jeroen
Goedemorgen Jeroen,
Bedankt voor je reactie. Gelukkig ben ik vaardig op dat vlak en ken ik de workarounds. Maar dat zijn helaas geen oplossingen. T-Mobile heeft een dik probleem dat al een tijd speelt.
@JeroenGroenouwe Die vertraging is interessant, als je dit in kaart kan brengen dan zou dat super zijn, dan speel ik dat door aan ons netwerk team. Dat er een hogere snelheid beschikbaar is klopt, wij nemen 100 Mbit/s af op het netwerk, dit is een bewuste keuze omdat we het voor iedereen betaalbaar willen houden en we de kosten voor het aanbieden van een hogere snelheid via het WBA netwerk op dit moment te hoog vinden. We zijn wel volop bezig om ons eigen Glasvezel netwerk uit te breiden, hierop bieden we wél de snelheid van 100 Mbit/s aan!
@senza Dit specifieke probleem lijken we gelukkig op te kunnen lossen door het wisselen van de Draytek voor een ander type modem. Overigens wordt de modem niet standaard gewisseld bij een verlenging dus excuses voor de onjuiste informatie hierover. Ik heb zojuist de modemwissel alsnog voor je aangevraagd en je ontvangt bericht van onze monteursdienst om hiervoor een afspraak te maken (er is ook installatie van een media convertor nodig, de monteur zorgt dat dit direct goed gebeurt).
@brian dankjewel voor de snelle reactie en actie. Ik heb inderdaad zelf gevraagd voor een modemwissel tijdens het gesprek over de verlenging. Modemwissel was mogelijk, maar dan zou ik geen extra korting op abo ontvangen.
Wat DNS betreft, maak ik nu gebruik van cloudflare's DNS resolver ....
Hi @senza, weet je toevallig nog met welke collega je hebt gesproken over de verlenging? Onze collega's van sales kunnen helemaal geen modemwissel doen dus mijn collega had dit niet met je op deze manier af moeten spreken, excuses. Daarnaast laten we je uiteraard niet betalen voor het verwisselen van de modem. De nieuwe modem is inmiddels naar je onderweg, zodra je deze in huis hebt kan je de afspraak met onze monteur maken! Mocht je de naam van de collega weten met wie je hebt gesproken stuur mij dan even een privébericht, dan ga ik hierover met mijn collega in gesprek.
Hi allen,
Dankzij dit topic de oplossing gevonden. Ook een draytek modem dus. Het aanpassen van de DNS is de oplossing. Heb gelukkig niet lang hoeven te zoeken. Bij de foutmelding direct aan het googlen geslagen. Bedankt voor de workaround! Heel fijn T-mobile Community.
@Brian doen jullie nog steeds de modem omwisselen? Of is er inmiddels een andere oplossing voor dit probleem?
Kon weer geen mijn lg content opstarten, toch raar. Weer op 8.8.8.8 gezet en hij deed het weer de lg content. Ik denk zet de lg weer op automatisch internet dus dns server weer op die van t-mobile. Lg content opgestart, starte meteen ( ik denk tv heeft die onthouden) want daarna een app proberen te downloaden, dus niet. ik weer de DNS veranderd en de app werd meteen gedownload.
Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???
Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???
Wat is er op tegen om de DNS server op 8.8.8.8 of 8.8.4.4. of 1.1.1.1 te gebruiken?
Er zijn geen voordelen om je tv zijn ipadres voor de LG content store via de Tmobile DNS service te laten lopen. Het is niet sneller, langzamer, duurder of goedkoper. Aangezien Tmobile met zijn netwerk nogal eens ligt te rommelen, groeistuipen?, is die externe instelling beter.
Of zet het eens op opendns met 208.67.222.222 of 208.67.220.220
Dus. Ipv 8.8.8.8 die andere cijfers invullen van opendns?
@john60
Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.
De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.
@john60
Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.
De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.
thy
Hoi,
ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs. Ook heb ik de tv stekker eruit gehaald en internet opnieuw opgestart. Maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?
Hoi,
ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs.
Mogen we aannemen dat je de DNS server hebt ingesteld op de 8.8.8.8 of 1.1.1.1
De DNS server kun je ook instellen in de Tmobile modem 192.168.178.1 inloggen met admin en dan bij Netwerkinstellling → DNS Entry één of meerdere van de de genoemde ip adressen invoeren.
Hi @Pinar1, top dat jij gelijk aan de bel trekt en meteen al wordt geholpen door @yalerta!
Soms is een open DNS ook dé oplossing en die optie wil ik dan ook graag aan jou meegeven. Dit doe jij door de DNS server in te stellen op 208.67. 222.222. Laat jij het weten of dit voor jou heeft gewerkt? Fingers crossed!
Misschien is dit niet het juiste topic om hierover te beginnen maar ik zie hier op het forum regelmatig dat er aangeraden wordt om een Google/Cloudflare of zoals @Lisa aangeeft een OpenDNS server gebruiken. Alhoewel dit vaak het probleem kan oplossen kleven hier toch ook wel wat nadelen aan in het kader van privacy en security. Dit wordt er echter nooit bij verteld. Bij deze dan ook even een linkje naar een podcast van Bert Huber, de bedenker van PowerDNS, over precies dit euvel.
@Marty_J
Korte samenvatting over het bijna 40 minuten durende filmpje.
Al die grote DNS providers houden 24 uur bij wat jij allemaal op jouw IP adres aan het doen bent. (vaak door Amerikaanse wetten waar de overheid vrijheid predikt maar graag controle houdt op diezelfde vrijheden)
Via de DNS van je provider mag je hopen dat die jouw internet aanvragen niet analyseren om te kijken wat voor persoon jij bent. Indien jouw aanvraag zich niet in de tabellen van de DNS server van diezelfde provider bevind gaat deze daarna pas bij de grote DNS servers vragen of het daar wel bekend is en verdwijnt de aanvraag in een nog groter aantal aanvragen waardoor herleiden naar jouw eigen IP adres moeilijker is.
Helaas is er een oud spreekwoord dat zegt “Gemak dient de mens” En dat is het probleem, Fijn dat Bert Huber bezorgd is om onze privacy, maar als de DNS server van b.v. T-mobile slecht presteert willen de mensen toch graag dat hun verzoeken om het juiste IP adres van hun computer, TV, telefoon snel afgehandeld worden.
De oplossing blijkt dan vaak een directe aanvraag bij die “grote” DNS servers die dat IP adres wel weten te vertellen. En dat is dan het gemak nummer 1. Daarbij hebben Cloudflare en Google ook het voordeel dat ze eenvoudig te onthouden IP adressen hebben zoals 1.1.1.1 en 8.8.8.8, Dat is gemak nummer 2.
Maar moeten wij ons als gemiddelde gebruiker zorgen maken, hoogst waarschijnlijk met een e-mailadres bij Google, Microsoft of ander-zinds en misschien daaraan gekoppeld een Cloud (internet) opslag wat die synchronisatie van mijn foto's van telefoon en pc/tablet zo makkelijk maakt?
Dus over het hier op dit forum regelmatig gegeven advies m.b.t. de “makkelijke” DNS servers, voor wat mijn mening daarover waard is (just my 2 cents)
Laten de “overheden” dit maar oplossen en (proberen) te reguleren. Als ik een app op mijn LG TV wil installeren zal het me op dit moment worst wezen dat ze in de USA kunnen zien dat ik een (blote) filmpjes app installeer op mijn uit Zuid Korea afkomstige Lucky Goldstar toestel.
Hi
sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)
Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...
Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.
Wie kan me helpen?
@Thomac
Helaas is er geen duidelijk antwoord te verwachten.
T-mobilie ligt, nogal zwak uitgedrukt, te klooien met het netwerk. DNS servers, VPN netwerken die niet willen verbinden, Uploadsnelheden die niet gehaald worden.
Dit alles omgeven met een behoorlijke mist van uit Tmobile zelf. Geen directe antwoorden of erom heen draaiend op vragen. Zelfs niet reagerend waar een moderator eerst zelf een vraag stelt en er dan niet meer op reageert.
In jouw specifieke geval is, zo te lezen, niet aan te duiden of het probleem intern of extern ligt.
De Draytek is inmiddels een klassieke modem met een End Of Live status. De TP-link M5 mesh is een moderne wifi oplossing en als dat met een UTP kabel op de Draytek aangesloten is zou het goed moeten werken.
Hoe werken de andere wifi apparaten? Al is daar geen directe vergelijking mee aan te duiden.
Als eerste zou Tmobile middels een moderator als @Jason , @Brian of @Lisa kunnen proberen de modem te wisselen naar een Zyxel die van een modernere generatie is. Betreft het een glasvezel of DSL aansluiting?
Wacht even hun reactie af.
p.s. Mijn buiten LG TV staat door de slechte weersomstandigheden nog op zolder dus kan nog geen testen uit voeren.