Klopt de update wel.? Wie is er dan mee.bezig. ? Welk bedrijf.? Hier klopt toch echt iets niet... ondertussen over.mijn limiet heen.. niet thuis kunnen werken .. onnodig kosten moeten maken .. hoe gaan jullie dit fixen ?
Nadat de verstoring voorbij is kun je vragen om de wettelijke vergoeding. Maandbedrag/30 maal het aantal volle dagen (24 uren) dat de verstoring heeft geduurd.
Voor klanten met een Ben of Odido sim zijn er unlimited data vouchers beschikbaar via de klantenservice of @Cristien .
Lees meer over vergoedingen
@Faar. @Robvstaa
Hebben jullie al een voucher gekregen?
Hoj heb inderdaad een voucher gekregen.. helaas moet ik eerst een simkaart kopen van odido ... en een telefoon om m te kunnen gebruiken... tis echt een puinhoop
Hoj heb inderdaad een voucher gekregen.. helaas moet ik eerst een simkaart kopen van odido ... en een telefoon om m te kunnen gebruiken... tis echt een puinhoop
Die simkaarten worden soms vergoed.
Overmacht kan niemand iets aan doen. Odido is hier vast ook niet blij mee!
Aan die vouchers heb ik niks, want die kan je alleen gebruiken als je extra belkosten maakt of (extra) internet MB’s hebt moeten aanschaffen vanwege dit probleem. En ik heb al een Unlimited bel + internet telefoon abbo, dus ik maak wat dat betreft geen EXTRA kosten… Oftewel; die vouchers bieden voor mij geen compensatie!!
En wat die updates van Odido betreft; die kloppen volgens mij helemaaaaaaal niet!! Hoezo is de laatste update vab 15:40uur en hoezo is het probleem nog niet gevonden? Als ik door Lelystad rij, zie ik LETTERLIJK NERGENS monteurs buiten aan het werk (bij bv. electriciteitskasten, internetmasten of waar dan ook). Het is buiten gewoon stil!! Volgens mij is er gewoon helemaal geen monteur aan het werk en denkt Odido laten die klanten het maar bekijken tot KPN (glasvezel) het oppakt.
WAARDELOOS!!
Nadat de verstoring voorbij is kun je vragen om de wettelijke vergoeding. Maandbedrag/30 maal het aantal volle dagen (24 uren) dat de verstoring heeft geduurd.
Voor klanten met een Ben of Odido sim zijn er unlimited data vouchers beschikbaar via de klantenservice of @Cristien .
Antwoord: Aan die vouchers heb ik niks, want die kan je alleen gebruiken als je extra belkosten maakt of (extra) internet MB’s hebt moeten aanschaffen vanwege dit probleem. En ik heb al een Unlimited bel + internet telefoon abbo, dus ik maak wat dat betreft geen EXTRA kosten… Oftewel; die vouchers bieden voor mij geen compensatie!!
En wat die updates van Odido betreft; die kloppen volgens mij helemaaaaaaal niet!! Hoezo is de laatste update vab 15:40uur en hoezo is het probleem nog niet gevonden? Als ik door Lelystad rij, zie ik LETTERLIJK NERGENS monteurs buiten aan het werk (bij bv. electriciteitskasten, internetmasten of waar dan ook). Het is buiten gewoon stil!! Volgens mij is er gewoon helemaal geen monteur aan het werk en denkt Odido laten die klanten het maar bekijken tot KPN (glasvezel) het oppakt.
WAARDELOOS!!
Precies , dat dacht ik dus ook en navraag gedaan bij een aantal maar die zijn er niet mee bezig.. dus odido.. welk bedrijf monteurs zijn er.mee bezig en WAAR?
Antwoord: Aan die vouchers heb ik niks, want die kan je alleen gebruiken als je extra belkosten maakt of (extra) internet MB’s hebt moeten aanschaffen vanwege dit probleem. En ik heb al een Unlimited bel + internet telefoon abbo, dus ik maak wat dat betreft geen EXTRA kosten… Oftewel; die vouchers bieden voor mij geen compensatie!!
WAARDELOOS!!
Glasvezel bevind zich voor uw aansluiting in huis niet in masten of elektriciteit kasten. Het spreid zich daarentegen wel uit over grote lengtes ondergronds.
Hierin zit altijd het risico dat een andere partij door de vezel heen kan graven. Indien deze vezel van KPN is, is ook KPN verantwoordelijk om deze te repareren. Hierin is altijd urgentie, besef dat zowel KPN als Odido er niks mee opschiet om dit langer te laten duren dan nodig is.
Maar kpn heeft gewoon internet en odido niet. En als er.gegraven is moet.het.punt.toch makkelijk te vinden zijn. Wie en waar?
Landstrekenwijk hedenochtend nog steeds geen internet. Waar blijft de update van Odido?
monteur op vakantie?
Het is overal een zooitje zo ik lees.
Ik zit ook al weer twee weken te wachten…hellevoetsluis.
Hier wel gisteren monteur langs geweest, goede nieuws geen kabel breuk... Slechte nieuws dat hij het niet kon op lossen
Ik zat op een rare plek op de switch alleen aangesloten met nog iemand anders....
Dus we wachten en wachten tot 4 november, dan zou ik over moeten gaan naar Freedom
Ik Zou zelf nooit meer terug gaan naar odido 🤯
Communicatie is klo%e, bellen is ramp... emailen reageren ze nooit
op
Kenmerk: 73793940/2024-10-19 12:54:29
Betalen gaat wel gewoon door!
Ik ben blij dat ik er straks weer vanaf ben..odido 🥳
Groetjes Ben 😉 🔆
Warande lelystad . Ook nog geen internet... Odido wie doet de reparatie? En waar ? 2 simpele vragen ..
Vanochtend gebeld met Odido want laatste update was:
Update [29-10-2024/22:00] De netwerkbeheerder is nog steeds bezig met de kabelbreuk en zal de lijn eventueel omleiden. Naar verwachting zullen de werkzaamheden tot in de nacht doorgaan. Wanneer er meer informatie is, laten we dit weten!
1. Gevraagd naar een huidige Update…
Odido geeft telefonisch aan dat zij sinds vandaag 7:40 blijkbaar een nieuwe update hebben (die ik overigens nergens kan zien/lezen). Vannacht is gebleken dat de kabelbreuk wederom niet opgelost kan worden want Odido/KPN/Netwerkbeheerder kan de lijn NIET OMLEIDEN, dus er wordt nog steeds gezocht naar een oplossing!!!
2. Gevraagd WIE er bezig is met de kabelbreuk in Lelystad?
Antwoord Odido: Ik WEET dat er MEERDERE monteurs van KPN aan het werk zijn, want zij zijn de netwerkbeheerder. Odido zelf kan op dit moment niets omdat zij afhankelijk zijn van KPN.
3. Gevraagd WAAR van Lelystad men dan aan het werk is om de kabelbreuk te herstellen, want ik zie nergens monteurs aan het werk.
Antwoord Odido: Dat kan ik niet vertellen, wel WEET ik dat er echt meerdere monteurs aan het werk zijn.
4. Gevraagd hoe Odido klantenservicemedewerker dit zo goed WEET, maar niet kan vertellen WAAR??
Antwoord Odido medewerker: Wij krijgen een SCRIPT om op te lezen als klanten bellen en daar staat het in!!
BELACHELIJK!!!!!!
Niemand kan concrete antwoorden geven omtrent de oplossing en het termijn waarbinnen zal worden hersteld. De ingebrekestelling zal iig vandaag verstuurd worden Odido, want dit noemt men wanprestatie; jullie voldoen niet aan het contract! En mochten jullie niet binnen redelijke termijn herstellen en leveren zoals ik volgens het contract mag verwachten, dan ga ik over naar het kosteloos ontbinden van het contract.
Normaliter werk ik elke dag vanuit huis.
Nu kan dat niet (Geen vast internet thuis + Hotspot is niet sterk genoeg om verbinding te maken en houden met de beveiligde omgeving waarbinnen ik moet werken. Openbare WIFI is daarom ook geen optie). Ik ben derhalve genoodzaakt om vanuit Lelystad naar kantoor te reizen met de trein.
Een retourkaartje is al €32,- Dit is nu de 3de dag, dus reken maar op bijna €100,- aan treinkosten omdat ik niet thuis kan werken door Odido.
Die €1,- compensatie van Odido voor elke dag dat ik zonder internet zit, weegt hier niet tegen op. Odido reken ook maar op een claim.
@Faar ik snap je frustratie maar Odidi is niet verantwoordelijk voor keuzes van klanten die thuiswerken.
Misschien is een zakelijk abonnement dan meer geschikt? https://www.odido.nl/zakelijk/internet
Gelukkig bestaat er nog zoiets als reiskostenvergoeding.
ik duim voor jullie dat het snel is opgelost.
Prettige woensdag
Update e30-10-2024/08:20] De netwerkbeheerder heeft de kabelbreuk ondergronds gevonden en kan de lijn nog niet omleiden. Het betreft een erg gecompliceerde breuk. Netbeheer is bezig de breuk te herstellen.
@Faar ik snap je frustratie maar Odidi is niet verantwoordelijk voor keuzes van klanten die thuiswerken.
Misschien is een zakelijk abonnement dan meer geschikt? https://www.odido.nl/zakelijk/internet
Prettige woensdag
Ach, Christien hou toch op!! Kan je niet begrijpend lezen? Waar zeg ik dat Odido verantwoordelijk is voor keuzes van klanten om thuis te werken? NERGENS, dus ik snap niet wat voor onzin jij aan het verkodigen bent?! Ik zeg; Odido is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijke (vaste) Internetverbinding!! Daar voldoet Odido op dit moment al 3 dagen niet aan met als gevolg dat ik niet thuis kan werken en derhalve EXTRA kosten maak!! Goed lezen Christien!!
En als ik een reiskostenvergoeding kreeg, zou ik er geen probleem van maken he meid! Ben geen “Karen”.
Je kan toch zelf ook begrijpen dat een bedrijf dat 100% thuiswerken mogelijk maakt, geen reiskostenvergoeding biedt?!! Of kon je zelf nog niet zo ver nadenken?
Odido kan op dit moment niet eens mijn huidige abonnement deugdelijk leveren en jij durft mij aan te sporen een zakelijke abonnement bij Odido te nemen? Je bent niet goed wijs!! Die zakelijke klanten in Lelystad hebben zeker op dit moment geen last van de netwerkbreuk?! BIJNA dan wel HEEL Lelystad zit zonder internet van Odido!
Mijn schadeclaim volgt sws
Hallo @Faar. ,
Dit is een gevalletje overmacht zoals in de wet wordt bedoeld. Odido heeft een redelijke termijn om dit op te lossen. Lukt ze dat niet dan kan over gegaan worden tot kosteloze ontbinding van het contract. Wat betreft vergoedingen,dit is het maandbedrag delen door 30 en dit dan maal het aantal dagen zonder internet. Voor de rest is er geen recht op schadevergoeding (zie contact en voorwaarden)
Dus nog even geduld en je zal snel weer gebruik kunnen maken van internet
Hier ook nog steeds geen internet in Hollandse hout.
De 3e dag alweer, het wordt nu wel een beetje vervelend.
Hallo @Faar. ,
Dit is een gevalletje overmacht zoals in de wet wordt bedoeld. Odido heeft een redelijke termijn om dit op te lossen. Lukt ze dat niet dan kan over gegaan worden tot kosteloze ontbinding van het contract. Wat betreft vergoedingen,dit is het maandbedrag delen door 30 en dit dan maal het aantal dagen zonder internet. Voor de rest is er geen recht op schadevergoeding (zie contact en voorwaarden)
Dus nog even geduld en je zal snel weer gebruik kunnen maken van internet
Gelukkig staat het recht op een schadevergoeding ook geregeld in het Burgelijk Wetboek en staat deze BOVEN welke Odido voorwaarden dan ook. En die redelijke termijn krijgen jullie ook van mij in m’n gebrekestelling.
Oke, de breuk is gevonden. Kunt u ook vertellen waar dit is? Want iets klopt er niet
Prettige woensdag
Ach, Christien hou toch op!! Kan je niet begrijpend lezen? Waar zeg ik dat Odido verantwoordelijk is voor keuzes van klanten om thuis te werken? NERGENS, dus ik snap niet wat voor onzin jij aan het verkodigen bent?! Ik zeg; Odido is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijke (vaste) Internetverbinding!! Daar voldoet Odido op dit moment al 3 dagen niet aan met als gevolg dat ik niet thuis kan werken en derhalve EXTRA kosten maak!! Goed lezen Christien!!
En als ik een reiskostenvergoeding kreeg, zou ik er geen probleem van maken he meid! Ben geen “Karen”.
Je kan toch zelf ook begrijpen dat een bedrijf dat 100% thuiswerken mogelijk maakt, geen reiskostenvergoeding biedt?!! Of kon je zelf nog niet zo ver nadenken?
Odido kan op dit moment niet eens mijn huidige abonnement deugdelijk leveren en jij durft mij aan te sporen een zakelijke abonnement bij Odido te nemen? Je bent niet goed wijs!! Die zakelijke klanten in Lelystad hebben zeker op dit moment geen last van de netwerkbreuk?! BIJNA dan wel HEEL Lelystad zit zonder internet van Odido!
Misschien zelf eens beginnen met begrijpend lezen en begrijpend leven.
en je grote mond brengt je niets en doet mij niets het laat zien wie je bent.
veel succes met je schadeclaim ♀️
met vriendelijke groet en een fijne werkdag
Oke, de breuk is gevonden. Kunt u ook vertellen waar dit is? Want iets klopt er niet
Als je naar de updates kijkt over alle dagen, dan zie je dat de breuk al sinds de 1ste avond (omstreeks 22:30uur) was gevonden… m.a.w. ze hebben sinds die 1ste avond de breuk niet kunnen herstellen…
Prettige woensdag
Misschien zelf eens beginnen met begrijpend lezen en begrijpend leven.
en je grote mond brengt je niets en doet mij niets het laat zien wie je bent.
veel succes met je schadeclaim ♀️
met vriendelijke groet en een fijne werkdag
Het doet je niets, maar ondertussen wel de moeite doen om nog te reageren Wie hou je voor de gek?
Grote mond? Terwijl jij het lef hebt om mij een tweede abonnement van Odido aan te smeren (Odido Zakelijk), terwijl Odido niet eens deugdelijk kan voldoen aan m’n huidige abonnement?! Ben je wel goed bij je hoofd?
Jij moet wat meer op jezelf reflecteren.
Gelet op mijn reactie doe ik niets anders dan begrijpend lezen. Ik reageer namelijk op jouw inhoud. ‘Begrijpend lezen’ en ‘inhoudelijk reageren’ zijn - zo blijkt - twee dingen die jij nog niet onder de knie hebt. Jij veel succes daarmee
Thanks, komt goed
Wederom naar Odido gebeld en gevraagd naar een Update (daar de laatste update alweer van een halve werkdag geleden is).
Mij is door de Odido medewerker verteld dat er intern inmiddels een nieuwe update is; men verwacht dat de storing aan het eind van de namiddag (omstreek 16:00) verholpen zal zijn en dat iedereen weer internet zal hebben.
Wederom naar Odido gebeld en gevraagd naar een Update (daar de laatste update alweer van een halve werkdag geleden is).
Mij is door de Odido medewerker verteld dat er intern inmiddels een nieuwe update is; men verwacht dat de storing aan het eind van de namiddag (omstreek 16:00) verholpen zal zijn en dat iedereen weer internet zal hebben.
Wel heel bijzonder dat ze kunnen vertellen dat de storing om 16.00 verholpen zou kunnen worden terwijl ik ongeveer 10 minuten geleden ophang met de klantenservice en die meneer mij vertelde dat ze niet eens wisten dat het om een kabelbreuk ging en ze nog bezig zijn met het zoeken naar het probleem. Hij zou een dossier opmaken waarin gevraagd werd om hoge prioriteit. Elke medewerker van de klantenservice een ander script ofzo? Ik vind het maar bijzonder allemaal..!
Laten we hopen dat het bericht wat ze jou hebben gegeven klopt en we snel weer internet hebben want dit is 10x ruk..