Hallo,
Ik ben sinds een week klant bij T-mobile en ervaar wat problemen sinds de overstap met voornamelijk mijn VPN. Ik gebruik Private Internet Access als VPN en zat hiervoor bij Budget thuis als provider en daar had ik geen problemen. Ik gebruik bekabeld internet met een VDSL verbinding.
Sinds de overstap hebben alle servers een extreem hoge latency gekregen waar ze normaal tussen de 10ms en 100ms zaten. Ook met online gamen merk ik dat er haperingen zijn in de bewegingen van andere spelers.
Ik heb contact gehad met PIA en deze hebben mij geadviseerd een MTR meting te starten.
Dit is de uitkomst:
Aan de hand van deze metingen en een speedtest hebben zij het volgende antwoord gegeven:
Thank you for your response.It should be expected that the latency will increase while the VPN is on knowing that your traffic has to be tunneled first. I can see on your MTR that even without the VPN, potential latency issue may occur.One thing that I can think of is that there can be something on your network causing this issue. Please make sure that the following ports are allowed and unrestricted:
- OpenVPN:
- UDP ports 53, 123, 853, 1194, 1197, 1198, 8080, and 9201;
- TCP ports 80, 110, 443, 500, 501, 502, 853, 8443
- WireGuard:
- UDP 1337
- TCP 1337
- VPN pass-through is enabled for all protocols
- Port forwarding is not enabled
- QoS is not enabled
Looking forward on your response to this matter.
Kan iemand hier mij misschien verder helpen?