Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben sinds een week klant bij T-mobile en ervaar wat problemen sinds de overstap met voornamelijk mijn VPN. Ik gebruik Private Internet Access als VPN en zat hiervoor bij Budget thuis als provider en daar had ik geen problemen. Ik gebruik bekabeld internet met een VDSL verbinding.

Sinds de overstap hebben alle servers een extreem hoge latency gekregen waar ze normaal tussen de 10ms en 100ms zaten. Ook met online gamen merk ik dat er haperingen zijn in de bewegingen van andere spelers.

 

Ik heb contact gehad met PIA en deze hebben mij geadviseerd een MTR meting te starten.

Dit is de uitkomst:

 

Aan de hand van deze metingen en een speedtest hebben zij het volgende antwoord gegeven:

Thank you for your response.
 
It should be expected that the latency will increase while the VPN is on knowing that your traffic has to be tunneled first. I can see on your MTR that even without the VPN, potential latency issue may occur.
 
 
One thing that I can think of is that there can be something on your network causing this issue. Please make sure that the following ports are allowed and unrestricted:
 
  • OpenVPN: 
    • UDP ports 53, 123, 853, 1194, 1197, 1198, 8080, and 9201; 
    • TCP ports 80, 110, 443, 500, 501, 502, 853, 8443
  • WireGuard:
    •  UDP 1337
    •  TCP 1337
  • VPN pass-through is enabled for all protocols
  • Port forwarding is not enabled
  • QoS is not enabled
 
Looking forward on your response to this matter.
 
Deze opties kan ik nergens vinden..
Kan iemand hier mij misschien verder helpen? :frowning2:

Hi @Shonis ,

Heb je de MTR gedaan op Wifi of bedraad. Zelfs de latency naar het modem (home) heeft soms al 1013ms. Dat is alleen de worst, de Average ziet er goed uit voor een xDSL lijn. 

Hoe ziet de rest van je thuisnetwerk eruit? 

 


Hi @TechRacing93

De MTR is bekabeld gedaan. Alles hier in huis is bekabeld aangesloten. Wifi wordt alleen gebruikt voor mobiele apparaten.

Verder maak gebruik van twee kleine Gigabit switches van linksys en tp-link die plug and play zijn. Hier ook nooit problemen mee gehad bij mijn oude provider.

Hoop dat dit je vraag beantwoord.


Vandaag weer wat nieuws. Dit is voor het eerst sinds de overstap de enige server met een lage latency:sweat:

 


Er is dus sprake van packet loss en latency in mijn VDSL verbinding. Erg vervelend dat ik dit allemaal zelf moet uitzoeken en er niks met mijn topic gebeurd.:triumph: