Beantwoord

Langzame download snelheid + Media Converter

  • 18 February 2022
  • 59 reacties
  • 1010 Bekeken

Reputatie 2

Het is lang geleden, maar het is weer zo ver. 140 a 300mbit download snelheid. Met een 1000mbit aansluiting. 

Uiteraard veel geprobeerd mbt klantenservice. Bericht is verstuurd naar backoffice.

Toch heb ik een vraag mbt de mediaconverter. Op de foto kan je de stand zien. Ik lees hier op de forum dat het beter is om 3&4 op ON te zetten? Iemand advies? 

Mijn internet is gewoon niet stabiel. 7 vd 10 x is mijn upload 1000. Maar de andere keren 500 a 600. 

Speedtest is uitgevoerd op mijn snelle game pc, cat 6 kabel rechtstreeks aangesloten.

Wifi op mijn mobiel 2.4 ghz verbinding is 35mbit.

 

wifi

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2022, 10:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maikzors 

Op WBA heb je 3 en 4 aan staan, op ODF (wat jij denk ik hebt) hoort 1 en 6 aan te staan.

Kan je eens een bekabelde test doen rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en minimaal en CAT5E kabel? Doe ook eens een test in veilige modus.

Reputatie 2

Hallo @Maikzors 

Op WBA heb je 3 en 4 aan staan, op ODF (wat jij denk ik hebt) hoort 1 en 6 aan te staan.

Kan je eens een bekabelde test doen rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en minimaal en CAT5E kabel? Doe ook eens een test in veilige modus.

Al gedaan. Veilige modus ging klantenservice niet in mee. Zelf ook aangeboden. Maakte verder niet uit vertelde hij.

Download snelheid na alle tests ( ook wat jij zegt ) gewoon hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Veilige modus is veel beter dan wanneer je de laptop normaal opstart, je minimaliseert namelijk alle achtergrondprocessen en software zoals antivirus zijn vaak ook de oorzaak.

Reputatie 2

Het is een game PC.

Als het downloadsnelheid maar 30% is van wat je hoort te hebben.

 

Getest.. maar maakt geen verschil.

Reputatie 7
Badge +15

@Maikzors 

Kabel tussen mediaconverter en modem vervangen, mediaconverter herstarten of eens een fabrieksreset van je modem uitvoeren maakt ook het verschil niet?

Reputatie 2

@Maikzors

Kabel tussen mediaconverter en modem vervangen, mediaconverter herstarten of eens een fabrieksreset van je modem uitvoeren maakt ook het verschil niet?

De kabel is nog nooit vervangen tussen de mediaconverter en de modem. Fabrieksreset is gisteren uitgevoerd. Niet geholpen.

Reputatie 2

Utp kabel vervangen tussen de mediaconverter en modem.  Zie uitslag

 

Reputatie 2

1 jaar geleden.. het zelfde probleem gehad. Enkel was het toen omgedraaid. Upload 300 en download was goed.  

Kpn laten komen.. of ja zo'n zzper en die heeft 2 van die spoelletjes waar het glasvezel omheen gedraaid is, wat losser gemaakt... maar goed..  nu weer drama dus :)

Reputatie 2
Veilige modus / speedtest app

 

Reputatie 2

Ik heb alles gedaan wat binnen mijn macht ligt om de 'storing'  te verhelpen. Niks werkt.

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Goed dat je aan de bel trekt! Fijn om te zien dat je al contact hebt gehad met onze telefonische collega's. Ik wil graag het onderzoek van onze technische dienst afwachten en zien of we via die weg de juiste oplossing kunnen vinden. Momenteel staat het onderzoek nog open, maar doen we er alles aan om je zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien. We houden je op de hoogte! 

Hoo Boris. 

 

Max 2 dagen toch staat ervoor?  Terugkoppeling van backoffice?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Reputatie 2

Hoi @Maikzors,

Normaliter vind er inderdaad ongeveer twee werkdagen na het openen van het onderzoek een terugkoppeling plaats, alleen kan dit tot vijf werkdagen duren. Omdat wij heel graag een permanente oplossing voor je vinden zijn wij druk bezig om alle opties te verkennen. Ik hoop en verwacht dat wij je vanmiddag dé adequate oplossing kunnen presenteren!

Hoi @Cal Vandaag nog een test gedaan. Drama nog steeds. Ik wil wel graag nu een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Maikzors, onze techneuten hebben Guidion aangestuurd om langs te laten komen omdat het niet op afstand oplosbaar is. Geen zorgen! De monteur brengt altijd vervangende apparatuur mee om, indien noodzakelijk, het modem en de patchkabel om te ruilen. Heb jij al een afspraak kunnen inplannen? 

Reputatie 2
Tja… Helaas wachten tot KPN belt :( Monteur heeft niks geconstateerd wat afwijkt.

 

Reputatie 7

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Weet niet welke norm T-Mobile hanteert op hun eigen apparatuur, maar norm op KPNs AON netwerk is -6 tot -9. Dat is zelfs nog strakker dan noodzakelijk, tussen -5 en -10 is nog steeds in orde. Verwacht dus niet dat daar het probleem in zit.

Reputatie 2

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos...

 

Hoi @Maikzors ,

Thanks voor je update! Ook ik zie de terugkoppeling van de monteur terug in ons systeem. Hij heeft het probleem direct doorgezet naar onze technische dienst, welke gaat kijken of een aansturing van de netwerkbeheerder nodig is, of dat het probleem op afstand kan worden opgelost. Houd daarbij goed de telefoon in de gaten. Mocht het nodig zijn om de netwerkbeheerder aan te sturen, zal deze contact met je opnemen. Hulp is in ieder geval onderweg! 

Hoi @Boris 

Vandaag is een KPN monteur geweest. Probleem is tot op heden nog steeds niet gevonden, En de demping RX is 9.0. Met de NT van KPN zelf 8.7 RX. Wat dus nog steeds aan de hoge kant is. Maar wel binnen de Marge wordt door de Backoffice gezegd.

Omdat Backoffice gezegd heeft tegen de monteur het valt binnen de Marge, is de monteur natuurlijk weg gegaan. 

Zojuist eens geprobeerd om voor de eerste keer een speedtest te doen via jullie site. Echter werkt dat dus niet. Kunnen jullie hier iets mee? Ik heb 2 Browsers geprobeerd. Edge, en Chrome.

Het enige wat nog niet vervangen is sinds ik hier 2 jaar woon, en dus al 2 jaar problemen heb, is de Modem.

 

Ik ben nu wel echt radeloos…kan opnieuw een Tmobile monteur langskomen incl Modem?

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er een ruil van het modem in gang is gezet. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk naar jou toe. Ik heb goede hoop dat dit het probleem doet oplossen. Wil je ons laten weten hoe deze bevalt? We horen het graag.

Graag een monteur erbij aub. Gezien de problematiek hier @Boris 

Reputatie 7

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Reputatie 2

Hi @Maikzors ,

Ik zie dat het pakketje inmiddels is aangekomen. De technische dienst heeft het zodanig ingezet, dat er geen monteur nodig is om deze aan te sluiten. Wel zie ik dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met de vraag of deze alsnog kan worden aangestuurd. Het is nog even wachten op de terugkoppeling hiervan. Laat je ons weten als het nieuwe modem helemaal is aangesloten? We horen het graag van je.

Hoi @Boris 

 

Pakketje heb ik nog niet. Is onderweg. Een modem aansluiten is geen probleem voor mij. Maar gezien mijn problemen die ik heb mbt mijn internet snelheid lijkt het wel raadzaam om samen met een monteur alles vanaf het begin op te bouwen en in te stellen. Daarom ga ik NIET zelf de modem aansluiten. 

 

Want wat als dit niet helpt? Hebben jullie al een plan B ?  

Reputatie 2

Hoi @Boris 

 

Vanuit Guidion is er contact geweest met Reggefiber om mijn aansluiting ( poort ) te veranderen in de centrale. Per wanneer hoor ik hier meer over?