Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik heb sinds vanmorgen geen glasvezel verbinding meer. Inmiddels heb ik een afspraak (na lang in de wacht te staan) met een monteur van Guidion, maar die konden pas dinsdag 25 augustus (!) langskomen. Na nog een belletje gaan ze kijken of dit wat eerder kan, maar ik vind dit vrij belachelijk als iemand die vanwege corona thuis moet werken. 

 

Aangezien de WAN en Fiber lampjes niet meer branden gok ik dat het probleem bij de netwerkbeheerder ligt, KPN in dit geval. Is het mogelijk om op 1 of andere manier contact met hun te op te nemen? Uiteraard heb ik de modem al een tijdje van het stroom af gehaald en een factory reset gedaan, mocht niet baten.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Jorg

Hallo @JorgPost 

Je hebt een Draytek modem?

Indien er geen signaal binnenkomt dan is dat inderdaad iets voor KPN en niet voor Guidion tenzij je iets anders over het hoofd ziet.

Ik ben bang dat het dan langer gaat duren omdat Guidion dan weer aan de technische dienst aangeven dat er geen signaal binnenkomt dus KPN moet komen.

Aangezien je alleen sinds vanmorgen geen verbinding meer hebt kan het gaan om wat werkzaamheden of een storing. Check daarvoor je T-Mobile thuis account onder actuele storingen.


Ik zit hier met exact hetzelfde probleem, toevallig ook regio Groningen? Volgens de storingspagina is er inderdaad bij aantal klanten in Groningen geen internet ivm met een probleem met de netwerkbeheerder, dus ik denk dat een monteur aan huis dat ook niet gaat verhelpen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

 

Groet,

Marcel


Dan is het inderdaad een zaak van even geduld hebben en herstarten zodra het probleem is opgelost.


Ik heb hier inmiddels rond 15.00 uur weer internet, dus het probleem lijkt te zijn opgelost!


Klopt, ik ook weer, Groningen inderdaad. Toen ik na 2 uur nergens iets kon vinden over een storing bij T-mobile of KPN en de klantenservice ook zei dat er geen storing was dacht ik dat het alleen bij mij was. 

 

Storm in een glas water uiteindelijk, bedankt voor de reacties! 


Hoi @JorgPost en @marceldirk, klasse dat jullie het aankaarten op de Community! Er was inderdaad sprake van stroomuitval in een locale wijkcentrale in Groningen. Hierdoor was een aantal huishoudens zonder Internet komen te zitten. Sorry voor het ongemak! Een engineer heeft het uiteindelijk kunnen fixen door de stroomvoorziening te herstellen. 

Voor andere users die meelezen en nog geen verbinding tot stand hebben kunnen brengen: reset het modem en de Media Converter (alleen bij Glasvezel) door deze gedurende 20 seconden stroomloos te houden. Wanneer je beiden daarna weer op de stroom zet, zou het issue verholpen moeten zijn. 


Reageer