Hierdoor verbind mijn MacBook niet met WiFi door verkeerde landcodes. WiFi doet het wel op mijn iPhone en iPad, hoe kan ik dit oplossen?
Dat is apart. Welke router heb je, de Zyxel?
En zou je misschien een screenshot van de foutmelding kunnen sturen die je krijgt?
Groet,
Als mede- Apple gebruiker heb ik even meegezocht voor je:
Zou je dit eens kunnen proberen?
I would start by creating a new Location (in your Networks pref pane), and setting that new location as your primary Location. You would set up your wifi connection as new when you do that, and that may take care of your problem.
Most elegant solution I have found regarding this problem. Only downside is that if you travel a lot you must remember to change the profile to Automatic or create a new one for the specific place you are in because otherwise its always going to want to connect to the primary router you defined for the location.
Laat je ons wat weten?
voor 5ghz werkt kanaal 36 het beste
Some routers broadcast country codes using the 802.11d standard. This informs nearby Wi-Fi-enabled devices — like your MacBook — which country they’re in and which Wi-Fi settings they should use.
Unfortunately, there doesn’t seem to be a way to force your Mac to listen to only a specific country code. There’s no clear way to prefer a particular country code when multiple ones are nearby. The only real solution is to locate the offending wireless router and either change its country code or replace it with a router that’s properly configured to operate in your current country.
Nu gebruikt TMT hun eigen FW op de Zyxel, maar het zou kunnen zijn dat ze deze 'bug' er weer ingesleuteld hebben.
Komt er op neer dat je er zelf niets aan kunt doen, want de Mac is nogal hardnekkig in het vasthouden aan die landencode.
Ja, daar sta je dan ... er staat in de config inderdaad IT voor je radio
BEGIN HACKERS MODE
Deze entry staat er 2 maal in:
"RegulatoryDomain":"IT",
"X_ZYXEL_CountryCode":"IT\/1",
Weet niet wat er gebeurd als je een backup maakt en voor deze IT eens NL gaat invullen en dan upload naar je Zyxel .... mocht het niet werken, dan kun je deze altijd weer terug zetten op IT
CISCO Country code listing
BTW, IT en NL hebben dezelfde basis gegevens (EU), dus wel raar dat je Mac er over valt.
Is het wel een Mac uit de EU? .. of is het 1 uit de USA met USA chip drivers?
END HACKERS MODE
Hi
Regards,
Mark
Hi
Ik heb ook landcode IT waardoor de Wifi op mijn Macbook vaak wegvalt. Is er al een oplossing?
Hi
Beste
Hi
Heb ik gedaan, monteur is vandaag zelfs geweest, maar helaas, ik zit nog steeds qua internet in Italië.
Hey
Jammer dat de modemruil het euvel niet heeft weten op te lossen. Is je verbinding nu wel stabieler met het nieuwe modem? Ik heb gelijk een melding gemaakt bij onze developers om hiermee aan de slag te gaan. Zodra er een update volgt dan laat ik je dit graag weten!
De verbinding tot nu toe is goed Hopelijk blijft het zo. En dank!
De landcode met versie B11 van de modem was gister even NL, toen werkte alles prima. Nu is de landcode weer IT en zijn we terug bij af..
Goedemorgen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.