Om de zoveel tijd, wordt de bekabelde internet verbinding er permanent eruit gegooid terwijl de WiFi wel blijft werken. De modem aan en uitzetten is een slechts een tijdelijke oplossing. Op een doorsnee werkdag moet de modem 4-5 keer aan uit gezet worden. De computers geven aan dat er issues zijn met dchp of dns servers.
Graag advies om dit op te lossen.
Bladzijde 1 / 1
Als je een Draytek hebt, kijk dan eens of de volgende berichten ook op jouw van toepassing zijn:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-vaak-weg-306926
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/bekabeld-internet-doet-het-niet-of-heel-slecht-bij-aansluiting-op-switch-307946
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-vaak-weg-306926
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/bekabeld-internet-doet-het-niet-of-heel-slecht-bij-aansluiting-op-switch-307946
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-vaak-weg-306926
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/bekabeld-internet-doet-het-niet-of-heel-slecht-bij-aansluiting-op-switch-307946
De eerste 2 linken naar andere forumposten komen idd overeen met mijn problemen, maar er staan geen concrete oplossing tussen. Ik heb geen switch dus het ligt 99% zeker aan de modem. Het gaat om een draytek vigor 2132f. En ik weet niet zeker of een monteur het kan oplossen met het vervangen van de modem.
Ik heb al stapsgewijs dingen proberen uit te sluiten. Zo heb ik uit kunnen sluiten dat het aan de volgende dingen ligt:
-de internetkabel is defect
(kan niet want de error als die plaatsvindt vind op alle computers plaats)
-de internetdrivers op de computers zijn niet up to date
(heb meerdere driver versies en verschillende computers geprobeerd.
-de ipconfiguratie op de pc's zorgen voor problemen
(onzin want had 4 maanden probleemloos internet met dezelfde instellingen. Desondanks ook nog nagekeken met verscheidene manieren van connecten met de modem)
dat lijkt op een deadlock de oplossing is de draytek vervangen door een huawei modem. @Brian of @Sander kunnen je hier verder mee helpen.
Hoi @Luuk4314 ,
Ik help je hier graag mee! Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan ga ik aan de slag!
Kun je trouwens ook uitsluiten welk apparaat ervoor zorgt dat de LAN verbinding verbroken wordt?
Ik help je hier graag mee! Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Dan ga ik aan de slag!
Kun je trouwens ook uitsluiten welk apparaat ervoor zorgt dat de LAN verbinding verbroken wordt?
Zou je iets verder kunnen uitweiden over wat een deadlock is?
Hoi @Luuk4314 ,
Deadlock houdt in dat het modem de LAN poorten voor het internet blokkeert. Dit wordt veroorzaakt door bepaalde software op het eindapparaat en daarmee lastig aan te pakken voor ons. Het blijkt dat het met een modemwissel (ander type) wordt opgelost. Dit heb ik daarom in gang gezet.
Binnenkort ontvang je een nieuw modem en een bericht om een afspraak met de monteur (van Guidion) te maken. De monteur vervangt dan jouw modem en als het goed is, zul je geen last meer ervaren van de wegvallende verbinding!
Deadlock houdt in dat het modem de LAN poorten voor het internet blokkeert. Dit wordt veroorzaakt door bepaalde software op het eindapparaat en daarmee lastig aan te pakken voor ons. Het blijkt dat het met een modemwissel (ander type) wordt opgelost. Dit heb ik daarom in gang gezet.
Binnenkort ontvang je een nieuw modem en een bericht om een afspraak met de monteur (van Guidion) te maken. De monteur vervangt dan jouw modem en als het goed is, zul je geen last meer ervaren van de wegvallende verbinding!
Hoi,
Ik heb sinds enkele weken een soortgelijk probleem, ik vermoed hetzelfde.
Overdag valt om de paar uur de bekabelde internetverbinding weg, wifi en TV blijven gewoon werken.
Elke keer is een herstart van de Draytek noodzakelijk, ook heb ik de Draytek enkele malen terug naar fabrieksinstellingen gezet (met een prikker) maar het probleem komt toch steeds weer terug.
Het leek er even op dat het probleem veroorzaakt werd door een windows PC maar na deze afgekoppeld te hebben bleef het probleem bestaan.
Ook het beurtelings afkoppelen van een aantal overige apparaten had geen reultaat
Poort 1 gaat naar een switch en poort 2 gaat rechtstreeks naar een KlikAan KlikUit basisstation welke steeds rood oplicht als de internetverbinding weggevallen is dus het lijk mij dat de switch (TP-LINK TL-SG1016DE) dit niet veroorzaakt.
Op beide poorten (1&2) valt internet steeds weg terwijl wifi en tv (poort 3) gewoon blijven werken.
Ik heb de eerdergenoemde punten in dit topic nagelopen zonder resultaat
Na enige tijd troubleshooten zag ik dit topic, ik herken het precies vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Als ik nog iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.
Graag een oplossing, alvast hartelijk dank
Ik heb sinds enkele weken een soortgelijk probleem, ik vermoed hetzelfde.
Overdag valt om de paar uur de bekabelde internetverbinding weg, wifi en TV blijven gewoon werken.
Elke keer is een herstart van de Draytek noodzakelijk, ook heb ik de Draytek enkele malen terug naar fabrieksinstellingen gezet (met een prikker) maar het probleem komt toch steeds weer terug.
Het leek er even op dat het probleem veroorzaakt werd door een windows PC maar na deze afgekoppeld te hebben bleef het probleem bestaan.
Ook het beurtelings afkoppelen van een aantal overige apparaten had geen reultaat
Poort 1 gaat naar een switch en poort 2 gaat rechtstreeks naar een KlikAan KlikUit basisstation welke steeds rood oplicht als de internetverbinding weggevallen is dus het lijk mij dat de switch (TP-LINK TL-SG1016DE) dit niet veroorzaakt.
Op beide poorten (1&2) valt internet steeds weg terwijl wifi en tv (poort 3) gewoon blijven werken.
Ik heb de eerdergenoemde punten in dit topic nagelopen zonder resultaat
Na enige tijd troubleshooten zag ik dit topic, ik herken het precies vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Als ik nog iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.
Graag een oplossing, alvast hartelijk dank
De oorzaak is nog steeds niet bekend, kan ook makkelijk iets n.a.v. recente nieuwe protocollen zijn, wat wellicht bedrijven/instanties/etc nu, vooral tegen jaarseinde, meer gaan invoeren of gebruiken. O.a. youtube in google-chrome is een kandidaat en ook het QUIC protocol voor sneller en efficienter veilig websurfen. Maar blijft gissen. Ik vraag me wel of of de winkelversie waarbij je zelf de zeggenschap over de firmware hebt, dit probleem ook heeft.
Wordt vervolgd.
Helaas na 20 minuten ging het weer mis..
Helaas, werkt niet, maar weer een factory reset gedaan
Heb deze tip ook uitgeprobeerd maar het mocht niet baten. Opvallend was wel dat ik ook in Google Chrome op YouTube zat toen ik zonet weer de storing kreeg.
Gesteld dat het aan IP protocollen zou liggen, zou je in in GoogleChrome het gebruik van QUIC expliciet aan of uit kunnen zetten en dan kijken wat er gebeurt.
Als ik via chrome://flags/ het 'Experimental QUIC protocol' op Enabled zet, gaat alles op www.youtube.com via QUIC (Linux Chrome 71 versie). Op Default of Disabled gewoon via TCP/TLS.
Hoi @RolandV ,
Ik heb een wissel naar de Huawei voor je in gang gezet. Ik zie dat er ook een monteur is ingepland voor vandaag. Deze zal vooralsnog het euvel niet kunnen oplossen, vermoed ik. Excuus voor de verwarring rondom wat welke monteur doet. Mocht de monteur vandaag (2-1) het toch kunnen oplossen, laat je het ons dan weten?
Ik heb een wissel naar de Huawei voor je in gang gezet. Ik zie dat er ook een monteur is ingepland voor vandaag. Deze zal vooralsnog het euvel niet kunnen oplossen, vermoed ik. Excuus voor de verwarring rondom wat welke monteur doet. Mocht de monteur vandaag (2-1) het toch kunnen oplossen, laat je het ons dan weten?
Hoi @Sander ,
De monteur heeft de Draytek omgewisseld voor een andere Draytek (zelfde type, zelfde firmware) maar dit heeft het niet opgelost. Na 2 uur (zojuist) ging het alweer mis. Bedankt voor je hulp i.i.g. Ik hoop snel meer te melden.
De monteur heeft de Draytek omgewisseld voor een andere Draytek (zelfde type, zelfde firmware) maar dit heeft het niet opgelost. Na 2 uur (zojuist) ging het alweer mis. Bedankt voor je hulp i.i.g. Ik hoop snel meer te melden.
Hoi @RolandV ,
Ik heb gelukkig ook weer een update! Er is inmiddels een pakketje naar je onderweg (Huawei modem). Ook kun je weer een nieuwe afspraak inplannen, zodat de monteur dit modem kan installeren. Dit kan op 088-2000151.
Excuus voor de verwarring en de dubbele monteurafspraak. Ik hoop dat we het straks definitief kunnen verhelpen!
Ik heb gelukkig ook weer een update! Er is inmiddels een pakketje naar je onderweg (Huawei modem). Ook kun je weer een nieuwe afspraak inplannen, zodat de monteur dit modem kan installeren. Dit kan op 088-2000151.
Excuus voor de verwarring en de dubbele monteurafspraak. Ik hoop dat we het straks definitief kunnen verhelpen!
Hoi @Sander ,
Ik heb het pakket ontvangen en de afspraak is gemaakt, bedankt voor je hulp.
Ik heb het pakket ontvangen en de afspraak is gemaakt, bedankt voor je hulp.
Hoi @RolandV ,
Yes! De bal rolt. Houd je ons op de hoogte? 🙂
Yes! De bal rolt. Houd je ons op de hoogte? 🙂
Gisterenmiddag heeft een monteur het modem vervangen en sindsdien werkt het vlekkeloos
@Sander bedankt!
Goed om te horen Roland! 😃
Beste,
Hier precies hetzelfde probleem. Afgelopen dinsdag is de modem vervangen door eenzelfde model (Vigor 2132Vfn) en gisteravond kon ik weer naar beneden lopen om de modem te resetten. Zou T-Mobile mij kunnen helpen met een permanente oplossing?
Bij voorbaat dank!
Hier precies hetzelfde probleem. Afgelopen dinsdag is de modem vervangen door eenzelfde model (Vigor 2132Vfn) en gisteravond kon ik weer naar beneden lopen om de modem te resetten. Zou T-Mobile mij kunnen helpen met een permanente oplossing?
Bij voorbaat dank!
Hoi @Vinvh ,
Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen zodat de LAN poorten niet meer wegvallen. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen?
Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen zodat de LAN poorten niet meer wegvallen. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.