Ik krijg lan poorten 2,3 en 4 niet aan de praat. Poort 1 werkt wel en wifi ook. Ben in het bezit van een Draytek modem Vigor 2132FVn. Het zit hem omgetwijfeld in de lan instellingen maar heb niet de kennis om dit alleen te doen.
Remko
Welkom op het forum, had je al een factory reset geprobeerd?
Als ze daarna nog steeds niet werken (2 = Internet, 3&4 = IPTV Only), dan zou je wel eens een defect modem kunnen hebben.
Als dat het geval is, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice van TMT.
Heeft de tip van Pieter geholpen? Ik zie momenteel wel een verbinding in Lan 1, 2 en 4. Laat ons weten of je deze problemen nog steeds ervaart. Dan gaan we ermee aan de slag!
Bij mij werkt LAN 3 niet. Waar kan dit aan liggen? Er hangt zo'n interactieve tv box aan, die dus niet werkt.
Helpt een herstart van het modem niet? Gebeurde bij mij ook eerder soms. Mocht het nog steeds niet werken dan zou je een fabrieksreset kunnen overwegen door met een dun voorwerp de reset knop achterop de modem voor 10 seconden ongeveer indrukken.
Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te gaan, als klant heb je het modem en tv box in bruikleen, in je abonnement zit een gedeelte verwerkt als borg voor de apparatuur, mocht er ondanks alles iets niet meer werken dan hoort je provider je een nieuwe of vervangend exemplaar te sturen.
Wat mij heel erg opvalt dat T-Mobile vaak heel moeilijk doet om een modem of tv box te vervangen als er om terechte redenen om gevraagd word, lees ik het forum van Telfort e.a. dan maken zij daar niet zo'n probleem van en vervangen veel makkelijker
Bij Online.nl kan je gewoon bellen en zeggen dat je modem het begeven heeft, geen controle ofzo ze sturen er gewoon meteen 1 op uiteraard wordt de aanvraag dan ingediend voor een nieuwe modem maar lang duurt het niet.
Vroeger kon je hun modem gewoon houden, terugsturen hoefde niet (ze vroegen het wel om de modem op te sturen maar ik deed dat nooit en ze kwamen er nooit op terug.
De meeste providers nu zijn gewoon heel makkelijk in dit soort zaken, je meldt een defect modem te hebben, ze vragen hem direct voor je aan en de oude wordt terug verwacht, zo niet dan krijg je met extra kosten te maken. T-mobile doet eigenlijk precies hetzelfde, je ontvangt een nieuwe modem, oude stuur je terug of je betaald ervoor. Over dat ze het niet zo makkelijk regelen; tja, daar kunnen verschillende redenen voor zijn maar ik vind dat providers gewoon dezelfde handelswijze moeten volgen.
Hoi
Ik help je graag aan een werkende TV Box! Ik zie dat je twee TV Boxen hebt. Ik lees dat je per e-mail aangeeft dat beide TV Boxen niet werken en dat je vanwege internetsnelheid liever een ander modem wilt hebben. Nu ben ik de draad kwijt. Er is niets mis met het Draytek modem. Dit voldoet aan al eisen voor een modern modem. Bekabeld kan deze de snelheid prima aan. Haal je slechts 500 Mbps, dan gaan we op zoek naar de reden daarvoor. Qua 5G Wifi zijn er ook oplossing, zoals een externe router die je al hebt. Wat betreft de TV Box, kun je die wisselen van poort? Blijft het probleem dan bij de TV Box of juist bij de poort? Op die manier kunnen we zaken uitsluiten. Nog een check: is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo nee, kun je een directe kabel gebruiken, dus zonder adapters, switches of koppelstukjes? Ook op die manier kan ik de kabel uitsluiten. Wil je voor de zekerheid ook een fabrieksreset uitvoeren?
Weet dat we er alles aan doen om bij jou een fijne internet en TV ervaring te verkrijgen. Met deze vragen heb ik een goed beeld van de situatie. En kan ik de juiste stappen ondernemen.
Wachten op een nieuwe TV Box en er dan achterkomen dat de afstandsbediening defect is, is in mijn ogen zeer slechte en ongeïnteresseerde klantenservice!
Hey
Je hebt helemaal gelijk hoor als je het zo bekijkt, geen twijfels aan. Ik heb hier ook geen enkele probleem mee omdat ik je helemaal snap maar soms kom je gewoon onderwerpen tegen van mensen die een nieuw modem zouden krijgen, probleem vastgesteld door een techneut maar vervolgens doen ze niks en moet de klant er zelf achteraan. Dan laten jullie de klanten toch wel denken dat het niet makkelijk is…
Het is prima dat eerst de probleem wordt vastgesteld maar daarna verwachten klanten ook de modem op korte termijn te ontvangen in plaats van er zelf achteraan gaan.
Hey
maar soms kom je gewoon onderwerpen tegen van mensen die een nieuw modem zouden krijgen, probleem vastgesteld door een techneut maar vervolgens doen ze niks en moet de klant er zelf achteraan. Dan laten jullie de klanten toch wel denken dat het niet makkelijk is…
Deze situaties komen nooit tot zelden voor. Mocht je zo'n situatie tegenkomen waarbij er na een stappenplan door onze technische dienst vervangende hardware is beloofd en deze niet binnen een week geleverd wordt, dan mag je mij direct aan mijn jasje trekken.
Ik heb nog geen provider meegemaakt die klakkeloos op een vraag van mij als klant een modem opsturen, ze werken allemaal met een stappen plan en als dat riedeltje niks opleverd komt er een nieuw modem, wat als ik de verhalen hier zo aanhoor het langste duurt om voor elkaar te krijgen, snelste is tot nu toe XS4all geweest, 2 dagen na contact, langste jou Online
(Houd voor veel familie en kennisen de boel on-line, maar ze mogen zelf aanvragen en kiezen)
Nou, zulke providers zijn er wel die klakkeloos na een aantal vragen een aanvraag doen voor een nieuw modem in no time. Ze vragen gewoon het oude modem terug en doe je dat niet dan betaal je. Maar zoals
Bij T-Mobile kan het zeker sneller en moet er zeker beter gecommuniceerd worden, nu moet men nog hemel en aarde bewegen als de monteur al aangeeft dat die vervangen moet worden.
Ik zei dat bij een modem die het niet meer doet ze meteen een aanvraag doen voor een nieuwe omdat er dan toch niks meer te testen valt, bij andere gevallen worden wel gewoon standaard vragen gesteld voordat je een nieuw modem krijgt bij Online.
Hier bij T-Mobile gaat het wel best goed op de community omdat webcare meer tijd besteedt als er een probleem is. Via de klantenservice is het wat vaker zo en de monteurs vergeten het nog wel eens om door te geven.
Dit probleem heb ik nu ook! lan 2/¾ werken niet meer.
dus geen hue en Sonos enzo meer
best wel jammer!
Hey
Oef daar moeten mee aan de slag! Begrijp ik het goed dat in jouw thuissituatie enkel Lan poort 1 werkt? Heb je momenteel wel beeld? En op welke poort is momenteel je TV Box aangesloten? Kun je ons ook aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Dan kunnen we hiermee verder.
Hoi piotr.
Ondertussen opgelost, wat nog wel is dat de snelheid behoorlijk belabberd is de laatste tijd! Heb 100mbps abbo en mijn smart tv moet heel vaak Netflix bufferen tijdens een film ofzo. Lijkt me niet te moeten kunnen.
begrijp trouwens dat dit laatste niet voor dit topic is.
Goedemorgen
bleek een ander apparaat kapot te zijn.
Aah thanks voor het delen van de boosdoener! Gelukkig heb je de oorzaak weten te vinden. Geniet van jouw zondag! Stay safe!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.