Skip to main content

Bijna alles doet het qua modem. Wifi, de lan poort naar de ps5 doet het maar de lan naar pc doet het niet. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, lan poorten verwisselen, andere lan-kabels en op aanraden van bellen klantenservice heb ik ook al de resetknop ingedrukt evenals aan/uit. Allen doen het niet. De PC geeft aan dat er verbinding is, alleen dat er geen internet is. Na een troubleshoot geeft die aan dat de IP-configuration onjuist is o.i.d. Help?! 

Hi @Amaro96, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik kijk graag met je mee. Op dit moment zie ik twee apparaten bekabeld aangesloten op het modem, dit is op poort 2 en poort 3. Het apparaat op poort 2 staat uit, op poort 3 zit iets van Philips Lighting. Beide apparaten kunnen maar 10 Mbit/s ontvangen, dit kan aan de kabel liggen of door het apparaat zelf. Wat voor soort internetkabel heb je in het modem en apparaten zitten? Is dit Cat5, Cat5e of iets anders?

 

Zou je de PS5 is in dezelfde poort op het modem willen aansluiten als je PC? Kijk dan of de PS5 wel een goede verbinding krijgt. Dan kunnen we het modem uitsluiten. Test alle poorten op een werkend apparaat. Als alle poorten werken dan denk ik dat de ingang op je PC kapot is.


Reageer