Skip to main content

Hallo iedereen,

Ik ben sinds kort klant bij de T-Mobile en ik heb 1Gbps internet besteld.
Het modem was binnen en ik was zeer enthousiast om mijn nieuw internet te proberen.:nerd:
Dus ethernet kabel heb ik op mijn computer aangesloten en direct speedtest gedaan.
Gelijk zag ik 90 Mbps downloaden en 90 Mbps uploaden.:hushed:
Dan heb ik via wifi op mijn mobiel geprobeerd en dan zag ik 350 Mbps.
Resetten en reset factory hielp niet.
Verschillende ethernet kabels ook geprobeerd (Cat5e, Cat6 en Cat7), ook hielp niet.
Het probleem ligt niet aan mijn computer want er zijn meerdere apparaten die 100 of 10 Mbps krijgen.
Dat was echt raar :thinking: en gelijk begon ik met onderzoeken en ik kwam achter dat Zyxel heeft “Auto-negotiation” en daardoor wordt mijn internet snelheid bij sommige apparaten beperkt. Deze kan ik helaas alleen via CLI commands door SSH uitschakelen. (Lees hier en hier)
Daarna heb ik geprobeerd via SSH toegang tot router te krijgen en dan zag ik "admin” heeft geen toestemming om in te loggen via SSH.
Weer begon ik met onderzoeken :nerd: en ik kwam achter dat "admin” op dit modem heeft de laagste toestemming tussen alle gebruikers.
Dus als ik toegang tot SSH wil krijgen dan heb ik "root” wachtwoord nodig. (lees hier)

1- Ik vind het heel erg vervelend dat T-Mobile dit modem met beperk toegang aan zijn klanten geef.:rage: Ik heb op de forum gelezen dat er meerdere mensen zijn met het zelfde probleem en nog steeds geen oplossing ervoor.

2- hebben jullie idee hoe kan deze snelheid beperking uitschakelen? (zonder toegang tot SSH en CLI opdrachten)
3- als niet, hoe kan ik root wachtwoord vinden? (behalve kraken van het wachtwoord)

 

Groetjes,
Daniel

 

Ik heb precies hetzelfde probleem en kom ondanks enige gelijke topics in de community niet aan een oplossing. 

Ik heb aan de modem 2 unmanaged switches (TL-SG105) aangesloten met CAT-6 kabels.

Ligt het hier aan de apparatuur die weer aan de switches zijn aangesloten?

Soms lukt het me om na een reset van de modem en weer opnieuw aan te sluiten van de switches een snelheid van 1000MBit te krijgen.

De modem capped dan de snelheid vanzelf (soms na een dag) weer zonder zelf iets te veranderen of iets anders aan te sluiten.

 


@Bluspiloot

Ligt waarschijnlijk niet aan de aangesloten apparatuur op de switches. Of de autonegotiation van de TL-105SG is dusdanig slecht dat deze zichzelf terugschakelt als er een x aantal poorten langzaam zijn.

Ontstaat er ergens geen loop of storm in het achterliggende netwerk door dubbele IP adressen. b.v. door Vast toegekende IP's die zich in het DHCP (variabele) bereik bevinden van de DHCP server?

Blijft de door @Doornekamp33 opgemerkte brakke kabel over.

Testen met een complete goede kabel (minimaal UTP5e maar beter een UTP6 of > ) te kopen/lenen en deze tijdelijk? aan te sluiten en de verbinding monitoren.

/aanvulling na het lezen van de specs

Hoever schakelt de switch zich in een besparende toestand en reageert de modem hierop door de snelheid lager in te stellen?(Green Ethernet)

Dit is zomaar een gedachte en misschien geen probleem bij een Netgear switch?


Ik heb exact hetzelfde probleem. Meerdere kabels en devices geprobeerd maar de T50 blijft de LAN poorten max 100Mb/s geven. Morgen komt er een monteur langs. Ik hoop dat dat het probleem zal oplossen….


Hoi @Leon50, klasse dat je dit ten gehore brengt op de Community, zo kunnen we het oplossen! Ik wil je echter vriendelijk verzoeken om een volgende keer niet in meer dan één topic hetzelfde onderwerp aan te snijden, dat noemen we in vakjargon “dubbel posten” en is volgens de Huisregels niet toegestaan: 

Dit klinkt wellicht een beetje als de politiedienst die de boel komt schoonvegen, maar het houdt alles overzichtelijk én belangrijker: zo kunnen we je nog sneller helpen! 😊👍

Alvast bedankt voor je medewerking! 

Dit topic gaat nu op slot.