Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort klant bij de T-Mobile en ik heb 1Gbps internet besteld.
Het modem was binnen en ik was zeer enthousiast om mijn nieuw internet te proberen.
Dus ethernet kabel heb ik op mijn computer aangesloten en direct speedtest gedaan.
Gelijk zag ik 90 Mbps downloaden en 90 Mbps uploaden.
Dan heb ik via wifi op mijn mobiel geprobeerd en dan zag ik 350 Mbps.
Resetten en reset factory hielp niet.
Verschillende ethernet kabels ook geprobeerd (Cat5e, Cat6 en Cat7), ook hielp niet.
Het probleem ligt niet aan mijn computer want er zijn meerdere apparaten die 100 of 10 Mbps krijgen.
Dat was echt raar en gelijk begon ik met onderzoeken en ik kwam achter dat Zyxel heeft “Auto-negotiation” en daardoor wordt mijn internet snelheid bij sommige apparaten beperkt. Deze kan ik helaas alleen via CLI commands door SSH uitschakelen. (Lees hier en hier)
Daarna heb ik geprobeerd via SSH toegang tot router te krijgen en dan zag ik "admin” heeft geen toestemming om in te loggen via SSH.
Weer begon ik met onderzoeken en ik kwam achter dat "admin” op dit modem heeft de laagste toestemming tussen alle gebruikers.
Dus als ik toegang tot SSH wil krijgen dan heb ik "root” wachtwoord nodig. (lees hier)
1- Ik vind het heel erg vervelend dat T-Mobile dit modem met beperk toegang aan zijn klanten geef. Ik heb op de forum gelezen dat er meerdere mensen zijn met het zelfde probleem en nog steeds geen oplossing ervoor.
2- hebben jullie idee hoe kan deze snelheid beperking uitschakelen? (zonder toegang tot SSH en CLI opdrachten)
3- als niet, hoe kan ik root wachtwoord vinden? (behalve kraken van het wachtwoord)
Groetjes,
Daniel