Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)

  • 12 August 2023
  • 144 reacties
  • 3734 Bekeken


Toon eerste reactie

144 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Rick M Gedaan! Het zal na een reboot weer werken op volledige snelheid! 😉👍

@Rick M Gedaan! Het zal na een reboot weer werken op volledige snelheid! 😉👍

Hi @Jason van Odido,

Dankjewel voor het resetten! Helaas loop ik na een aantal reboots van alle apparatuur nog steeds tegen de 500 upload speed cap aan :(

 

 

Zou het mogelijk kunnen helpen door hem nog maals te resetten?

in ieder geval bedankt voor de snelle reactie hiervan, stel ik erg op prijs!

Mvg

Rick

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rick M

Ik heb de ONT opnieuw aangemeld, kan je het nog eens proberen na een reboot van de ONT en modem. 

Hi @Rick M

Ik heb de ONT opnieuw aangemeld, kan je het nog eens proberen na een reboot van de ONT en modem. 

Hi @Sven-Odido,

Top het werkt op volledige snelheid nu!

Dankjullie wel voor de uitmuntende service!

Met vriendelijke groet,

Rick

Vandaag, ben ik ook overgestapt naar Odido. Ik heb hetzelfde probleem (936 down/510 up): https://www.speedtest.net/result/15490377010. Kan iemand van Odido mijn ONT opnieuw aanmelden?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag, ben ik ook overgestapt naar Odido. Ik heb hetzelfde probleem (936 down/510 up): https://www.speedtest.net/result/15490377010. Kan iemand van Odido mijn ONT opnieuw aanmelden?

Alvast bedankt!

Done! Herstart voor de zekerheid even de ONT en modem :) 

Vandaag, ben ik ook overgestapt naar Odido. Ik heb hetzelfde probleem (936 down/510 up): https://www.speedtest.net/result/15490377010. Kan iemand van Odido mijn ONT opnieuw aanmelden?

Alvast bedankt!

Done! Herstart voor de zekerheid even de ONT en modem :) 

Top! Dank je wel! https://www.speedtest.net/result/15494342834

Hi @mikem9800, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit is zeker het proberen waard. Ik heb zojuist je ONT opnieuw geregistreerd, zou je een volledige powerflip kunnen doen en dan de test opnieuw kunntn uitvoeren? Alvast bedankt!

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi Tommie, ik heb exact hetzelfde probleem dat mijn upload gecapped is op 500mb net als de andere in deze topic. Zou je mijn ONT ook opnieuw willen registreren? alvast bedankt

Beste,

 

Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet.

 

Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?

 

 

Hallo, @Tommie van Odido  of collega van Tommie, ik heb exact ditzelfde verhaal. Sinds dikke week Odido Gigabit verbinding, download snelheid is prima, maar de upload hangt rond de 500. 

 

Kunnen jullie voor mij achter de schermen jullie magie uithalen? Dank!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BBKing, welkom op onze Community!

Ik pas dit graag voor je aan alleen is er een fout in ons systeem wat dit niet toe laat op dit moment. Zou je eind deze week opnieuw aan de bel willen trekken? Hopelijk is ons systeem dan gemaakt en kan ik dit meteen voor je aanpassen. Alvast bedankt! 

Hey @BBKing, welkom op onze Community!

Ik pas dit graag voor je aan alleen is er een fout in ons systeem wat dit niet toe laat op dit moment. Zou je eind deze week opnieuw aan de bel willen trekken? Hopelijk is ons systeem dan gemaakt en kan ik dit meteen voor je aanpassen. Alvast bedankt! 

Ok geen probleem, hierbij trek ik opnieuw aan de bel.

Reputatie 7
Badge +4

HI @BBKing

Het probleem in het systeem is opgelost, en ik heb hem opnieuw aangemeld. Kan je het nogmaals testen. 

Reputatie 1

HI @BBKing

Het probleem in het systeem is opgelost, en ik heb hem opnieuw aangemeld. Kan je het nogmaals testen. 

Hoi @Tommie van Odido  dan trek ik bij deze ook nogmaals aan de bel :-). 

HI @BBKing

Het probleem in het systeem is opgelost, en ik heb hem opnieuw aangemeld. Kan je het nogmaals testen. 

Net gedaan, getest via netwerkkabel rechtstreeks op de modem. 

Upload is nu een heel flink stuk sneller, haal circa 900 Mbps. Zelfs sneller dan de upload :-) die rond de 850 Mbps zat. 

Ik houd het even in de gaten maar het lijkt nu goed te gaan.

 

Reputatie 7
Badge +9

@uiterlix zojuist geregeld! Als het goed is moet je direct resultaat zien. Kan je de snelheid opnieuw testen? 

Reputatie 1

@uiterlix zojuist geregeld! Als het goed is moet je direct resultaat zien. Kan je de snelheid opnieuw testen? 

@Tommie van Odido De ONT staat nu te knipperen moet ik die even aan en uitzetten? Nu heb ik geen verbinding namelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zag je privébericht @uiterlix, ik ben voor je bezig! 

Reputatie 1

Ik zag je privébericht @uiterlix, ik ben voor je bezig! 

Het is voor elkaar. 

https://www.speedtest.net/result/15549036056

HI @BBKing

Het probleem in het systeem is opgelost, en ik heb hem opnieuw aangemeld. Kan je het nogmaals testen. 

Net gedaan, getest via netwerkkabel rechtstreeks op de modem. 

Upload is nu een heel flink stuk sneller, haal circa 900 Mbps. Zelfs sneller dan de upload :-) die rond de 850 Mbps zat. 

Ik houd het even in de gaten maar het lijkt nu goed te gaan.

Het werkt nog steeds perfect sinds jullie aanpassingen. Volle snelheid op de bekabelde verbinding en zelfs de Zyxel wifi6 haalt bijna de volle Gigabit! Blij mee!

 

@Tommie van Odido 

 

HoiHoi Tommie!! ik heb van jullie een upgrade gekregen van mijn 1gb naar 2gb internet! ik was namelijk super enthousiast toen ik eindelijk het bericht van Odido zag.

 

Nu is vanmorgen de Guidion langs geweest om alles om te gooien (moest een nieuwe ONT). nieuwe modem eraan T56 versie, echter kon hij met zijn telefoon een maximale snelheid halen van 1400mbps (wifi6)

 

nu had ik bedraad het e.a. getest, na dat hij is vertrokken en ik netjes een handtekening heb gezet voor het wekend opleveren, merkte ik snel dat de lijn niet heel stabiel is. mijn upload en download snelheden fluctueren best wel hevig! als ik de ONT een reset geef (30 seconden spanningsloos, en 30 seconden erna pas de netwerk kabel erin) werken de eerste 2 speedtesten redelijk (snelheden van 1700 down, 1200 up, wat mij nogesteeds laag lijkt voor een 2gb lijn)

haal ik nu snelheden van 900 down, 500 up opeens, en dan schiet hij weer eens naar de 1000 mb down, 800 up. 

maar een constante stabiele test zit er helaas niet in..

 

Ik gebruik de geleverde modem niet, ik heb hiervoor namelijk een eigen systeem draaien (die het prima deed met de 1gb lijn) waar ik 2,5gb aansluitingen heb.

 

 

Zou het her-registreren van mijn ONT wellicht weer uitkomst bieden (dit is toen ook met de 1gb lijn gedaan)


Groet!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Raimon93, wat leuk om te horen dat je gekozen hebt voor de 2 Gbit/s!

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd maar ik denk niet dat het heel veel zal uitmaken in dit geval. Zou je de snelheid is willen testen met het Zyxel modem? Zorg er wel voor dat je kabel minimaal Cat6a is en het apparatuur meer dan 1 Gbit/s kan ondersteunen. Dan zou je de snelheid moeten halen.  

Hey @Tommie van Odido 

Ik heb een 1GBit internet abonnement. Zowel bekabeld als niet bekabeld krijg ik mijn uploadsnelheid niet hoger dan 15 mb/s. Daarnaast bereik ik met WIFI max rond de 630 mb/s downloadsnelheid - maar ook dit is niet altijd het geval. Bekabeld lijk ik niet meer dan 80-100 MB/s download te kunnen krijgen. Er ligt een CAT 5E kabel door de woning en de UTP kabel dient te worden aangesloten op een UTP wandcontactdoos - maar dit geeft max 80-100 mb/s downloadsnelheid. Wifi werkt in dit geval dus beter.

Wellicht zijn hier verschillende oorzaken van. Ik wil me dan ook even richting op het upload gedeelte. Ik zag dat de ONT opnieuw kon worden gereset waarnaar het probleem met de lage uploadsnelheid bij de meesten waren verholpen. Mijn vraag is dan ook of jij dit voor mij zou willen doen?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @shuenlypieters, welkom op onze Community!

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik dit zo lees dan denk ik niet dat er een fout is op het modem. Als je alle kabels loskoppelt en minsten een Cat5e kabel aansluit op je device en in de Zyxel. Wat ontvang je dan voor snelheid?

Het lijkt erop dat de UTP-wandcontactdoos niet goed werkt of een hele oude kabel in zit. Internetkabels en glasvezel zijn zeer gevoelig, als er ook maar één draadje verkeed, los of defect is dan zie je dit meteen in je snelheid. Het lijkt erop dat de wandcontactdoos een Cat5 kabel in zit. Deze kan maximaal tot 100 Mbit/s aan. 

Ik denk niet dat het een registratie issue is omdat de upload dan constant op 500 Mbit/s zou moeten zitten.

 

Hey @shuenlypieters, welkom op onze Community!

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik dit zo lees dan denk ik niet dat er een fout is op het modem. Als je alle kabels loskoppelt en minsten een Cat5e kabel aansluit op je device en in de Zyxel. Wat ontvang je dan voor snelheid?

Het lijkt erop dat de UTP-wandcontactdoos niet goed werkt of een hele oude kabel in zit. Internetkabels en glasvezel zijn zeer gevoelig, als er ook maar één draadje verkeed, los of defect is dan zie je dit meteen in je snelheid. Het lijkt erop dat de wandcontactdoos een Cat5 kabel in zit. Deze kan maximaal tot 100 Mbit/s aan. 

Ik denk niet dat het een registratie issue is omdat de upload dan constant op 500 Mbit/s zou moeten zitten.

 

@Tommie van Odido Excuses voor de late reactie. Vwb de downloadsnelheid lag het inderdaad aan de UTP-wandcontactdoos, na het een en ander opnieuw bekabeld te hebben haal ik nu bekabeld +/- 950 MB/s aan downloadsnelheid, dus dat is PERFECT. Echter, mijn upload blijft gigantisch laag en het probleem hiervan is nog niet achterhaald. Wandcontactdozen zijn aangesloten op CAT5E overigens. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @shuenlypieters, super fijn dat je downloadsnelheid nu perfect is, dat is al een hele mooie vooruitgang! 😃 Top dat je de screenshots kon aanleveren, hiermee kan ik gericht aan de slag en ik heb jouw Media Converter opnieuw geregistreerd. Kan je over 30 minuten zowel je Media Converter als het modem van de stroom af kunnen halen. Als je vervolgens eerst de Media Converter weer aansluit en na één minuut weer het modem dan verwacht ik dat de uploadsnelheid ook flink omhoog schiet.

Ik ben benieuwd, geef het gerust aan als wij je nog ergens mee kunnen helpen, dat doen wij heel graag voor je! 

Reageer