Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)

  • 12 August 2023
  • 144 reacties
  • 3734 Bekeken


Toon eerste reactie

144 reacties

Ik zou de serienummer truc zoals beschreven in dit topic maar eens proberen ;).

Dank voor de denk richting. “serienummer tijdelijk aanpassen”

Dan zal de ONT zich hierna zeker opnieuw aanmelden in odido netwerk?

Maar volgens dit heeft de monteur dan bij je gedaan? Als ik zo zoek in het forum is het ssh aan de slag in een ONT kastje van “een ander” gaat mij echt te ver.

Ik wacht even op de reactie van @Tommie van Odido . want 950 down en 500 up klinkt als op te lossen door een monteur. 

Nee je kan het serienummer helaas niet zelf aanpassen. Dit is het serienummer van jouw ONT in de systemen van Odido. De monteur kan dit doen (als hij weet hoe) en er toch toevallig is, zoals bij mij. Er hoeft alleen geen monteur bij je op locatie te komen voor dit probleem, maar de ervaring leert dat als je iemand aan de lijn krijgt bij Odido, ze ook niet bekend zijn met deze methode. Daarom even verwijzen naar dit topic of uitleggen..

  • Pas het serienummer van mijn ONT aan (zet er bijvoorbeeld een A achter).
  • Opslaan
  • Opnieuw aanpassen (A weghalen)
  • Opslaan
  • Vervolgens kan jij je ONT resetten en heb je 1 gbit up en down :)
Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

@Tommie van Odido 

Kijk bij mij opgelost zonder monteur en nieuwe media converter.

Thnx Tommie

 

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 



 

Tommie, dank jongen. Super geregeld. Nog keertje natuurlijk bedraad getest, ca 915 up / 915 down en zonder netwerk er aan. 

Ik heb de Zyxel in zijn doosje gestopt en de fritz 4060 en 6000 aan het werk gezet, werk nu top. 

Tommie kan je het bij mij aanpassen zit met hetzelfde probleem en als je opbelt zeggen de dat ze niet in de ont kunnen.

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @collinneke, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad. Onze klantenservice is niet bevoegd om dit te doen. Ik wilde het meteen voor je regelen, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je account? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan regel ik het meteen voor je! 

Hoi tommie is nu aangepast als het goed is moet het dit nummer zijn.

Hey @collinneke, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad. Onze klantenservice is niet bevoegd om dit te doen. Ik wilde het meteen voor je regelen, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je account? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan regel ik het meteen voor je! 

Hoi tommie is nu aangepast als het goed is moet het dit nummer zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @collinneke

Ik heb het doorgevoerd voor je. Kan je het nog eens testen :) 

Dank je tommie het werkt.

@Tommie van Odido  Gaat het niet tijd worden om ergens dit intern duidelijk te maken :).

 

Lijkt erop dat er toch structureel iets niet goed gaat en er wellicht veel ONT’s vervangen worden wat helemaal niet nodig is :).

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @josdegroot, ik heb gister een meeting gehad met Guidion en alle klantenservice afdelingen. Het is nu bekend hoe het zit, echter kunnen/mogen niet alle klantenservice medewerkers dit niet doen jammer genoeg. Hiervoor heb je een bepaalde skill nodig. Het is in ieder geval nu bekend!

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

@Tommie van Odido

Kijk bij mij opgelost zonder monteur en nieuwe media converter.

Thnx Tommie

 

@Tommie van Odido 

He Tommie

Bij de klantenservice hadden ze een ticket aangemaakt afgelopen dinsdag over mijn upload gericht aan de TD omdat de klantenservice dit niet kan.

Maar nu dat jij het opgelost hebt voor ons neem ik aan dat de TD het ook als opgelost meld?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Spike_11, ik heb het ticket gesloten en opgelost gemeld! 

Hey @Tommie van Odido Ben sinds gister overgestapt op Odido. Mijn upload is niet zo laag als hier word aangegeven maar wel stukje lager dan ik had bij kpn. Zit momenteel zo rond 940/840. Was aan het zoeken hier en kwam dit topic tegen. Zou dit hetzelfde probleem kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Boesboes, welkom op onze Community!

Dit lijk op iets anders maar ik heb het ONT voor de zekerheid opnieuw geregistreerd. Zou je een volledige Powerflip kunnen uitvoeren en opnieuw een speedtest willen doen? Wellicht heeft het gewerkt!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi @Tommie van Odido 

Thanx. Heb ik gedaan maar blijft 940/840. Verbinding is verder wel stabiel en ping is goed. Is geen enorm probleem want alles werkt goed maar vond het apart. Ga even nog wat andere dingen testen met interne netwerk en pc. Als het blijft maak ik wel even een ticket aan.

 

Edit: Oeps!. Keek even wat verder en zag dat ik oude netwerkdrivers had. Na een nieuwe install niet de laatste van de leverancier geïnstalleerd. Haal keurig 940/940. :)

Hier hetzelfde euvel op een zakelijke gigabit glasvezelverbinding: 1000/500 ipv 1000/1000. Ik word al maanden van het kastje naar de muur gestuurd door Odido en OpenDutchFiber/APK Telecom, en niemand pakt het probleem serieus op. De eerste monteur die langskwam (Future Connections) had het al over een fout in het “profiel” maar kon het zelf niet oplossen, dat moest Odido doen. Die verwezen weer door naar de netwerkbeheerder (ODF/APK), die pakt het niet op of verwijst weer terug of stuurt een monteur die alleen particuliere aansluitingen doet, etc. etc. Vele malen gebeld en gemaild, kost ons veel tijd en geld, en nog steeds geen oplossing. Om gek van te worden. Nu kom ik zelf bij toeval dit topic tegen en blijkt hier de waarschijnlijke oplossing gewoon bekend te zijn.

Net met de zakelijke klantenservice gebeld, in de hoop dat het probleem en de oplossing daar inmiddels ook bekend is, maar na het bandje met keuzes krijg ik niemand aan de lijn (alleen stilte). Het is weekend, ze zouden open moeten zijn, maar goed, ik probeer het morgen nog wel een keer.

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

@Tommie van Odido

Kijk bij mij opgelost zonder monteur en nieuwe media converter.

Thnx Tommie

 

@Tommie van Odido

He Tommie

Bij de klantenservice hadden ze een ticket aangemaakt afgelopen dinsdag over mijn upload gericht aan de TD omdat de klantenservice dit niet kan.

Maar nu dat jij het opgelost hebt voor ons neem ik aan dat de TD het ook als opgelost meld?


Beste  @Tommie van Odido, kan jij onze ONT ook opnieuw aanmelden? ik probeer via de helpdesk al weken onze lijn corect werkend te krijgen, maar sinds de oplevering blijft het steken op 940 Mbps down en maar 515 Mbps up.
Groeten,Robert

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rob52a, welkom op onze Community!

Ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren en de verbinding kunnen testen?

 

Hi @r.vdm, jammer genoeg kan ik niks voor zakelijke abonnementen betekenen, veranderen of aanpassen. Dit gaat volledig via onze zakelijke klantenservice.   

Hey @Rob52a, welkom op onze Community!

Ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren en de verbinding kunnen testen?

 

Hi @r.vdm, jammer genoeg kan ik niks voor zakelijke abonnementen betekenen, veranderen of aanpassen. Dit gaat volledig via onze zakelijke klantenservice.   

Dank voor de snelle service @Tommie van Odido , de verbinding is nu helemaal goed, 3msec / 946 up / 941 down !
 

Hi @r.vdm, jammer genoeg kan ik niks voor zakelijke abonnementen betekenen, veranderen of aanpassen. Dit gaat volledig via onze zakelijke klantenservice.   

Snap ik, ik postte ook meer om aan te geven dat het kennelijk best veel voorkomt, en dat de oplossing nog niet overal is doorgedrongen. Inmiddels contact gehad met de zakelijke klantenservice, die waren in ieder geval nog niet op de hoogte van dit probleem en deze oplossing, maar ze hebben het nagevraagd bij een andere afdeling en laten hopelijk snel weer van zich horen.

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

@Tommie van Odido

Kijk bij mij opgelost zonder monteur en nieuwe media converter.

Thnx Tommie

 

@Tommie van Odido ,

Zou jij voor mij de ONT opnieuw willen registreren…? Ik heb hetzelfde probleem alleen bij is het net andersom…

Ik heb een download van 500MB en een upload van 886MB. Ik heb een 1GB aansluiting.

Hoor graag van je!

Groet,

Terneusen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Terneusen, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT meteen opnieuw geregistreerd. Als het goed is moet je direct resultaat zien. Zou je het opnieuw kunnen testen? 

Hey Tommie!

 

Ik ervaar dezelfde problemen zelfs als ik rechtstreeks op de ONT aangesloten zit middels een 2.5gb adapter mijn UP komt niet hoger dan 700MB!

Zou je mijn ONT ook opnieuw willen registreren? 

Reageer