Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)

  • 12 August 2023
  • 144 reacties
  • 3713 Bekeken

Beste,

 

Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet.

 

Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door LenyTheijbers 13 September 2023, 18:52

Bekijk origineel

144 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @LenyTheijbers, welkom op onze Community!

Dit ziet er inderdaad niet helemaal uit zoals het moet, ik wil je daarom vragen om een volledige test te doen. Dan kan ik namelijk een onderzoek voor je starten en dit hopelijk voor je oplossen! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hey @LenyTheijbers, welkom op onze Community!

Dit ziet er inderdaad niet helemaal uit zoals het moet, ik wil je daarom vragen om een volledige test te doen. Dan kan ik namelijk een onderzoek voor je starten en dit hopelijk voor je oplossen! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Beste Tommie,

Onderstaand de gevraagde screenshots. Als er iets ontbreekt dan hoor ik het graag.

Speedtest

Taakbeheer

CMD

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LenyTheijbers, bedankt voor je snelle reactie en de screenshots.

Ik heb besloten om eerst een monteur te laten komen, ik zie namelijk een hoge demping in de lijnmeting terug. Je krijgt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij daarna een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

hier Bij mij ook dezelfde probleem de 15de van deze maand de de glasvezel lijn omgezet van KPN Naar T-Mobile voor eigen apparatuur. dezelfde dag dus 15 augustus voor de overschakeling was de speedtest geen probleem 950 download / 949 upload maar gelijk na de overschakeling naar T-Mobile lijn is de upload 500mb geworden en download geen probleem.

de enige wat er veranderd is bij mij thuis is de converter.

zou dit de probleem kunnen zijn ( de converter ) ?  

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Fekri, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de Community!

Ik kijk graag met je mee om de oorzaak hiervan te kunnen achterhalen. Ik wil je allereerst vragen om het modem en de media converter voor minimaal tien seconden van de stroom te halen. Hierna kan je alles weer aansluiten en controleren of dit verbetering heeft gegeven. Mocht je nog steeds dezelfde resultaten krijgen, dan wil ik ook jou vragen om een volledige test te doen zodat we ook voor jou een onderzoek kunnen opstarten bij onze technische dienst. 
 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bedankt voor je reactie

ik heb inderdaad alles gedaan wat er gedaan moest worden maar dezelfde. Maar nog maals er is  iets veranderd aan mij apparatuur alleen de media Converter en is daarmee de upload snelheid naar 500mb gedaald de computer waar ik altijd de snelheid van 950 bij 948 heb gehad had is er nog steeds en daarmee kreeg ik nu die 500mb  als upload.

En voor de rest ik ben geen monteur ik denk moet gewoon een monteur gestuurd worden om dit te fixen.en onderzoeken.

Als het goed is de probleem bekkend is bij technische afdeling van T-Mobile maar nog geen reactie.

Groetjes fekri

Hi @LenyTheijbers, bedankt voor je snelle reactie en de screenshots.

Ik heb besloten om eerst een monteur te laten komen, ik zie namelijk een hoge demping in de lijnmeting terug. Je krijgt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij daarna een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Beste Tommie,

Volgende week ben ik op vakantie. Na mijn vakantie is er de komende tijd geen monteur beschikbaar. Ik heb aan Guidion aangegeven vanaf welke datum ik weer beschikbaar ben, en dan gaan zij een afspraak proberen in te plannen.

Zodra ik er een afspraak is ingepland zal ik een nieuwe reactie plaatsen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fekri, kan je de screenshots van de stappen die @Nora gevraagd heeft, hier met mij delen? Dan kan ik dit doorzetten!

 

@LenyTheijbers bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie graag weer een reactie verschijnen als de monteur geweest is.

Dag iedereen,

Ik wil dit met jullie even delen over mijn probleem met de upload snelheid, de monteur vandaag bij mij geweest om te onderzoeken in het begin geen resultaat na verschillende testes maar pas na vervangen van de media converter en  yeeeeeeeeeeeeeeeeep gelijk resultaat allebei snelheden download als upload gelijk goed  zie foto onder.

En dat is wat ik aangaf in mijn vorig bericht dat ik daar twijfels al had. Ik ben Blij dat het zo opgelost is en hopelijk heb jullie ook een idee waar het aan kan liggen voor de volgende keer en bij dit soortgelijk problemen bij andere klanten.

Groetjes fekri  

 

 

Hey @Fekri, kan je de screenshots van de stappen die @Nora gevraagd heeft, hier met mij delen? Dan kan ik dit doorzetten!

 

@LenyTheijbers bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie graag weer een reactie verschijnen als de monteur geweest is.

Beste Tommie,

 

Ik heb de vorige afspraak moeten annuleren omdat deze midden in mijn vakantie gepland stond. Ik ben nu weer thuis en zou daarom graag een nieuwe afspraak willen inplannen.

Ik zie dat iemand in dit topic hetzelfde probleem had en dat het is opgelost door de media converter te vervangen. Zou dit kunnen worden vermeld bij het aanmaken van een nieuwe afspraak zodat de monteur hier bij ons ook naar kan kijken?

 

Groet,

Leny

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LenyTheijbers, welkom terug. Fijne vakantie gehad? Ik heb je zojuist een nieuw verzoek ingediend. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Ik heb het vervangen van het Media Converter erbij gezet als notitie. 

Hi @LenyTheijbers, welkom terug. Fijne vakantie gehad? Ik heb je zojuist een nieuw verzoek ingediend. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Ik heb het vervangen van het Media Converter erbij gezet als notitie. 

Beste Tommie,

De monteur is vandaag langs geweest en heeft het probleem opgelost. Hij heeft de media converter niet hoeven vervangen. Het had iets te maken met de registratie van de media converter. Hij heeft het serienummer tijdelijk aangepast in het systeem, en daarna weer teruggezet. Dit was blijkbaar genoeg om het probleem op te lossen.

 

 

Groet,

Leny

Reputatie 7
Badge +9

Hey @LenyTheijbers, bedankt voor je terugkoppeling.

Dit  is uitstekend nieuws, we zijn super blij om te horen dat het opgelost is. We wensen je nog een prettige dag!

Reputatie 1

Hallo @Tommie van Odido ,

Ik heb vandaag de oplevering en de monteur langs gehad.

En had het over dit ,of we geblokt zijn op 500 up?

Hil wist er zelf niks van :😀

Zij al het draait nu al een tijdje zo en up staat altijd vast op 500 .

Nu had die er een aantekening bij gezet er over.

Heb zelf ook 1gb uo down abo.

Dus je betaald er voor zij die ook zelf.

https://www.speedtest.net/my-result/d/47e7aa8f-c3de-496b-9e7a-e6b51c8b9b98

 

Ik hoor het wel .

Ben 😉

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik start hier graag een onderzoek naar. De speedtest is alleen niet volledig, zou je een volledige speedtest kunnen aanleveren? 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 1

Hallo @Tommie van Odido Tommie Bedankt,

Maar je bedoelt de speedtest…

 

Even snel gedaan ,,moet even weg 😀

hoop dat het zo goed is 

😉

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, super bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om meteen een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Hey @Reelben, super bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om meteen een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

Hallo @Tommie van Odido bedankt.

Morgen komen ze langs en laat ik het weten 👍

Reputatie 1

Hey @Reelben, super bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om meteen een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

Hallo Tommie,

de monteur is geweest en wou eerst niet geloven dat het daar in zat…

Maar zij kijk op dit community hebben er meer last van.

Alleen wij zijn geen monteur zij die dan ...😂 

Dus na beetje meten en zoeken nieuwe  huawei ont vervangen en klaar is het nu.

Dat was alles .

Bedankt en een fijne dag .

Mvgr ,Ben 😉

Reputatie 1

Eigenlijk liefst zou   ik die Huawei er tussen vandaan hebben.

Maar ja ik heb hier geen gpon…

Had Vandaag een  FRITZBox 5590 Fiber XGS-PON.

Alleen zie nu geloof dat er geen kabel bij zit. (glasvezel) 

En het werkt niet zo schrijven... Alleen via Wan op de Huawei. 

Maar heb hem toch nodig, voor mijn voip telefoon. (Dect) 

Zal vandaag eens beetje meer lezen en spelen. 

De 7590 werkt ook uitstekend, alleen scheelt toch stukje met WiFi 6. 

Maar goed het ging over de upload. 

Deze werkt nu uitstekend 🔆

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij om te horen dat alles weer goed werkt! Als je in de toekomst nog ergens mee zit, laat het gerust weten. 

Vorige week het installatiepakket opgestuurd gekregen… Mediaconverter alvast maar aangesloten op eigen hardware (Unifi UDP-Pro). Aansluiting was blijkbaar al actief en gelijk netjes 1 gbit down maar zoals hier beschreven de hele week strak 500 mbit up. Gelukkig stond de Guidion monteur al gepland om de aansluiting op te leveren (wat dus al niet meer nodig was). Zojuist bij binnenkomst probleem omschreven. 

Monteur was al 11 jaar in dienst bij Guidion maar was de eerste keer dat hij het probleem te horen kreeg. Heb hem gevraagd of hij voordat hij wilde beginnen even het serienummer van de mediaconverter in zijn telefoon kon aanpassen (er een A achtergezet).. deze kon opslaan. Vervolgens weer terug aanpassen (A weghalen) en weer opslaan. Hij was (met gepaste tegenzin) het serienummer aan het aanpassen terwijl hij de originele modem alvast aan het uitpakken was.

Vervolgens de mediaconverter een reset gegeven en Tadaaaaa.. netjes 1 gbit up en down. Het was alsof hij water zag branden :). Kon niet geloven dat dit het probleem opgelost had :D.

Wat alleen heel vreemd is, een collega van me is gisteren in Losser aangesloten (exact hetzelfde probleem). Ook deze monteur had nog nooit van het probleem gehoord. Deze wilde alleen niet helpen :(.

Het probleem lijkt dus wat vaker voor te komen dan dat op dit moment bekend is. Misschien voordat je mensen door de telefonische support moet halen (met alle interne testjes.. etc) even de mediaconverter opnieuw registreren ;).


Monteur is hier uiteindelijk 3 minuten binnen geweest en hier werkt het in iedergeval.

 

 

 

 

Reageer