Hi @wesleydegraaf , daar breng ik graag verandering in! Ik ben meteen jouw verbinding ingedoken, maar het viel mij op dat ons modem niet gevonden kon worden op de lijn, maar dat je wel verbinding hebt. Kan het zo zijn dat je gebruik maakt van een eigen modem? Ik wil je vragen om eens te testen met ons eigen modem en wat dit dan doet met de snelheid ook dan kan ik gerichter in de verbinding kijken, dit is nu namelijk niet mogelijk. Ook zou je nog kunnen testen om jouw eigen modem van de stroom te halen en opnieuw aan te sluiten.
Mocht je wel ons Draytek modem gebruiken en niet een eigen modem? Dan kan het wellicht ook aan het modem liggen. De Draytek is namelijk end of life en krijgt geen updates meer. Wat ik voor je kan doen, is in dit geval een nieuw modem sturen en kijken of dit iets uithaalt. Laat je me weten of je na het testen verschil merkt of dat ik een nieuw modem voor je kan regelen?
Ik gebruik idd een eigen modem, en heb deze uiteraard al uitvoering getest en herstart. Zal ik de draytek van jullie optrommelen en die ertussen zetten? Zodat je het eea kan uitlezen?
Hey @wesleydegraaf, de DrayTek is een verouderd modem. Ik stuur je graag een nieuwe T-56 op. Hier dient wel een monteur aan te pas te komen om het Media Converter te installeren. Ik gok dat dit al veel verandering zal brengen in jouw snelheid. Zal ik dit voor je in gang zetten?
Helemaal goed laat het modem incl. monteur maar langs komen. Hoe gaat dat verder kwa afspraak maken?
Bedankt voor je snelle reactie @wesleydegraaf. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.
Tommie bedankt voor zover, ik zal wachten tot de spullen binnen zijn en dan de monteur inplannen. Ik ben zeer benieuwd wat de beste man voor ons kan betekenen. Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in, ik heb op zich wel een tikkeltje verstand er van. Ik heb toendertijd een mediaconverter zelf geinstaleerd en daar vandaan mijn amplifi hd modem een kabeltje gegeven. Dit alles heeft een jaartje of wat stabiel gedraait, totdat ze in de straat begonnen te graven.
anyhow, ik hoop dat ik wat over het hoofd zie, en de monteur kan helpen.
Hi Tommie, nog even 2 vragen.
Ik heb inmiddels de apparatuur binnen gekregen, en ongeduldig als ik ben alles al geinstaleerd. En tegen mijn verwachting in, werk alles als een speer! Dus wat dat betreft weer een blij mens. Alleen nu heb ik een monteur geboekt op 4 december, moet hij/zij nog steeds langskomen of kan ik hem afzeggen?
Andere vraag, ik wil graag een wifi plus antenne ding erbij bestellen. Alleen gaat dat niet omdat er nog een bestelling loopt? Maar alles is al binnen natuurlijk.
Kan jij die bestellen voor mij?
Hey @wesleydegraaf, ik ben blij om te horen dat alles goed werkt. Laat de afspraak nog maar wel staan voor de zekerheid. De monteur zal de installatie controleren en dit administratief goed zetten. Dan loopt de bestelling in het systeem door. Ik heb wel alvast een WX5600 voor je besteld. Je ontvangt hier zo meteen een bericht over!
Super geregeld zo! Bedankt