Skip to main content

Hi allen, 

 

Sinds vorige week woensdag aangesloten op het glasvezel netwerk van Odido, helaas nog met weinig plezier. Het internet is instabiel en laat lage snelheden zien.

Wat heb ik al geprobeerd:

  • Andere kabel tussen huawai & Zyxel T-56
  • Zyxel vervangen door een andere router
  • Alle apparaten zijn al gereboot.

In het weekend wel bekabeld ongeveer 950 mbps download gehaald, maar nooit boven de 500mbps upload. Wellicht te maken met de mediaconverter?

Alvast dank voor jullie hulp.

Groet, Sjors

 

 

Hi @smetzie

Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je de ONT 10 seconden van de stroom halen en dan nog eens testen bedraad op het modem. 


Hoi @Sven-Odido, dank voor je snelle reactie. 

Ik heb de stroom eraf gehaald; zie bijgaand het resultaat.. Helaas nog niet gewerkt.

Groet, Sjors

 


Hey @smetzie, welkom op onze Community!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat je een Deco aangesloten hebt. Als je deze loskoppeld is de snelheid dan wel goed? Of is deze dan nog steeds te laag? Kan je mij een seintje geven als je deze losgekoppeld hebt? Dan kan ik een nieuwe lijnmeting doen en dit voor je doorzetten of een monteur voor je aansturen. Alvast bedankt! 


@Tommie van Odido ik heb deze zojuist losgekoppeld.

 

Update: Zie bijgaand. Geeft iets verschil (op basis van de momentopname), maar duidelijk nog te laag.


Hey @smetzie, bedankt voor het loskoppelen.

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zometeen een SMS om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij hier een terugkoppeling van geven? Alvast bedankt!


Reageer