Lag spikes, upload wordt niet gehaald glasvezel

  • 13 September 2023
  • 52 reacties
  • 1546 Bekeken


Toon eerste reactie

52 reacties

@RicktheJohnsson Goed dat je via deze weg nogmaals om hulp vraagt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal van de Playstation kunt genieten! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding nogmaals uit te lezen. Het lijkt er op dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt) teveel van elkaar afwijken. Om dit gelijk voor je na te kijken, heb ik meteen een Guidion monteur aangestuurd! Je ontvangt een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

 

@ysvanuden Goed dat je hier alsnog op terugkomt! Omdat je niet meer had gereageerd op het bericht van Tommie gingen wij er vanuit dat het probleem was opgelost. Hoe dan ook, ik help je graag verder om dit alsnog te realiseren! Wil je mij vertellen wat de actuele stand van zaken is? Welke down/upload snelheid behaal je op dit moment (bekabeld)? Wil je een screenshot van de speedtest in dit topic plaatsen? Alvast heel erg bedankt voor de moeite! 

@Teresa van Odido Monteur is geweest. Test van straat naar huis bleek helemaal in orde te zijn. Testen binnen waren inderdaad onder de maat, waar wij enkel Wi-Fi connectie hebben, dus geen verdere aansluitingen dan de glasvezelkabel die van buiten naar binnen komt en van daaruit gekoppeld met de Odido apparatuur. De monteur heeft alle apparatuur vervangen en aangegeven een nieuwer model modem te hebben geplaatst. Dit geeft in ieder geval een sterker WiFi signaal, maar ik kan nog niet bepalen of het probleem hier helemaal mee is verholpen. Dat zal ervaring de komende tijd moeten uitwijzen. Het gaat namelijk om bepaalde momenten waarop de verbinding compleet wegvalt en een paar seconden later weer terug is. Hoop dat dit nu ook verleden tijd is. We gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @RicktheJohnsson. Hopelijk blijft het nu stabiel! 

Reageer