Sinds gisteren heb ik een 1gb/s glasvezelverbinding. Deze lijkt nog niet volledig naar behoren te werken.
Uploadsnelheid wordt niet gehaald. (Maximaal 500mb/s op een enkele verbinding, 750mb/s op twee verbindingen)
De router zit vanuit de 2,5gb/s poort met een CAT7 kabel aan mijn snelle computer (2,5gb/s netwerk, AMD 7950X, 32GB). De download snelheid wordt keurig gehaald, maar de upload snelheid blijft steken op 500mb/s. Met een andere computer met een andere kabel wordt ook maximaal 500mb/s gehaald. Dit ook bij een laptop met WIFI welke snel genoeg zou moeten zijn. Bij een test met 2 verbindingen tegelijk wordt maximaal 750mb/s gehaald terwijl de twee verbindingen los van elkaar constant de 500mb/s halen. De tests zijn gedaan via de speedtest app, ziggo website, fast.com. Wat kan er aan de hand zijn?
Latency/ping spikes (belangrijkste probleem)
Ik kom van een andere provider welke een beruchte chipset (puma) gebruikte welke voor grote latency/ping spikes kan zorgen. Hierdoor heb ik meteen een aantal tests gedaan om te kijken of dit nu minder/weg is. Helaas zijn er hier ook weer ping spikes. Dit is ook weer op 2 computers getest die met de kabel verbonden waren. Op de snelste PC zijn de tests gedaan in Safe modus met netwerkmogelijkheden en op de andere pc zijn de tests in de normale stand uitgevoerd ter verificatie. De resultaten op beide PC's waren vergelijkbaar. Verder waren er verder geen apparaten aan de router aangesloten op de WIFI na.
Deze test is gedaan op een website welke opgezet is om je ping te testen. Deze test is gedaan om 07:45 vanmorgen toen niemand van het internet gebruik maakte.
Als ik het goed begrijp, dan is de 192.168.1.1 mijn router/modem(de ZYXEL T-56). Een ping van 288ms is dan wel erg extreem. Met de andere PC zag ik een uitschieter van 386ms. Lijkt me dat mijn modem kapot is. Ik ben totaal geen netwerkexpert, dus ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben!
Daarnaast zit het gele/groene glasvezelkabeltje wat van het glasvezelaansluitpunt naar de Huawei mediaconverter loopt erg los in de Huawei mediaconverter. Deze is zéér gemakkelijk heen en weer te wiebelen terwijl deze aan het glasvezelaansluitpunt vele malen beter vast zit. is dit een probleem? (dit staat natuurlijk los van de pingtest naar de modem/router omdat dit kabeltje niet hiertussen zit)
Nog even kort mijn vragen:
Mijn uploadsnelheid wordt niet gehaald. (maximaal 500mb/s per computer) Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel gebeurt?
Pingen naar mijn router geeft elke minuut wel een ping van >300ms. Is dit normaal? Voor games ed is dit uiteraard funest, dus hier wil ik vanaf.
Glasvezel is full duplex toch? Dus ik zou tegelijkertijd 1gb/s kunnen downloaden EN 1gb/s kunnen uploaden?
Wat is de chipset die in de ZYXEL T-56 zit?
Is het loszitten gele/groene glasvezelkabeltje een probleem?
Alvast bedankt!
Bladzijde 2 / 3
Hi @Seniix3, mag ik je vragen om volgende week opnieuw aan de bel te trekken? Als het opnieuw registreren weer werkt dan moet je meteen resultaat zien in je speedtest. Alvast bedankt!
Beste @Tommie van Odido,
Ik zou nog even contact opnemen m.b.t. het opnieuw instellen van mijn ONT. Hebben jullie de mogelijkheid momenteel weer om de bewerking te kunnen uitvoeren?
Ik hoor het graag.
@Seniix3 Ik heb de re-registratie voltooid; het zou straks weer moeten werken!
@Jason van Odido bedankt! Het werkt weer naar behoren.
Hi @pimveger ,
Ik heb je ONT opnieuw aangemeld, kan je hem 10 seconden van de stroom halen. Daarna zou de upload goed moeten zijn.
Beste @Sven-Odido zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)
mvg yorick
Beste @Sven-Odido zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)
mvg yorick
Hey @ysvanuden, welkom op onze Community!
Dit lijkt niet op een foutief geregistreerd ONT. Zo'n lage upload komt vaak door een slechte kabel. Zou je een andere kabel willen testen op je PS5? Hoe is je snelheid op een PC bedraad? Zou je toevallig een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Alvast bedankt.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Beste Tommie @Tommie van Odido , bij deze de uitslagen van de Speedtesten :
Zie eerste foto : “de router die je gebruikt, ondersteunt mogelijk geen IP-fragmentatie en er kunnen beperkingen van kracht zijn in de netwerkfuncties van je PS5. Voor details neem je contact op met de router fabrikant.”
Hi @ysvanuden, bedankt voor de screenshots, echter zijn deze speedtesten gemaakt met een wifiverbinding. Is het mogelijk om een PC/laptop direct op het modem bedraad aan te sluiten en dan de testen te doen? Volg alle stappen zorgvuldig die in het document staan. Dan kan ik het onderzoek vervolgen. Alvast bedankt!
Beste @Tommie van Odido ,
Dit is wat mijn laptop bedraad aangeeft :
Hoe kan het zo zijn dat mijn upload op de PlayStation 5 niet hoger komt als 8Mbps???
Dat ziet er ook niet helemaal goed uit @ysvanuden. Zo'n lage upload als 8 komt vaak voor door een defecte kabel. Ik heb toch besloten om een monteur aan te sturen om het verder te onderzoeken. Vertel de monteur ook het verhaal van de playstation. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!
Vandaag is er een monteur geweest. De monteur heeft niks gedaan / kunnen doen. Het probleem ligt hem niet bij Guidoin en een monteur kan dit probleem niet oplossen volgens hem.
Het probleem ligt bij Odido zelf of KPN netwerk (glasvezel leverancier). Het enige wat ik nog volgens hem zou kunnen proberen is jullie te vragen om een T-75 router ipv de T-56. Als dat niet helpt wil ik graag mijn abonnement opzeggen, want er is nog geen enkele stabiele verbinding geweest sinds de aanleg van Odido. Ik hoor graag van je! mvg, yorick
Hi @ysvanuden, bedankt voor de update.
Een T-75 zal hier ook geen verschil maken als het euvel bij KPN NetwerkNL zit. De T-75 kunnen we ook niet zomaar uitsturen, deze wordt alleen aan klanten gegeven die een 8 Gbit/s snelheid hebben. Ik zie wel dat de Guidion monteur een nieuw ticket heeft ingeschoten voor onze Back Office. Zij zullen het verder gaan onderzoeken en waarschijnlijk de onderaannemer aansturen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt!
Beste @Tommie van Odido ,
wellicht dat jij mij wel kan helpen, want de klantenservice kan dat namelijk niet. Het enige wat er word geroepen is dat ik door de juiste medewerker word teruggebeld. Echter word ik niet teruggebeld. Ik heb nog steeds dezelfde problemen. Geen goed werkend glasvezel internet sinds de start van mijn abonnement. Graag zou ik mijn abonnement op willen zeggen. Mvg, yorick
Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is?
Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is?
Dat zou top nieuws zijn.
Ga vanavond een poging wachten de Nokia opnieuw op te starten. Ben benieuwd of daarmee de jitter en package loss ook opgelost zijn.
Ik heb helaas exact hetzelfde probleem. Heb ondertussen mijn PlayStation van WiFi naar bekabeld gedaan en ik haal 921 Mbps download en een schamele tussen de 8 en 21 MB upload.
Ik heb de beveiliging in de modem al aangepast en verlaagd maar dit helpt niet.
Heb al eerder vorige week en deze week met de helpdesk gesproken die blijven volhouden dat alles in orde is…
hopelijk kunnen jullie vanuit hier helpen
@Tommie van Odido wil je a.u.b. op mijn melding reageren. Ik zit er hetzelfde in als @ysvanuden aangezien ik bang ben dat wij met z’n allen van het kastje naar de muur worden gestuurd terwijl we wel voor onze abonnementen betalen. Ik verwacht dat het probleem voor volgende week vrijdag is opgelost anders zeg ik mijn abonnement op.
950mb download tegen 7!!!!mb upload is iets om je voor te schamen. En dan volhouden dat Ziggo geen echt glasvezel aanbied omdat je dit kan zien aan het feit dat de down en upload snelheid niet hetzelfde is en dat jullie wel echt glasvezel aanbieden. Als je je competitor zwart maakt moet je het wel eerst zelf eens goed gaan doen en niet alleen een Guidion monteur langs sturen die alleen maar constateren dat het niet goed is maar vervolgens niet oplossen.
Groet,
Rick
@RicktheJohnsson
Ik ben het volledig met je eens! Er is tot de dag van vandaag nog geen enkele oplossing. Werkelijk waar schandalig in alle opzichten!!
@RicktheJohnsson Goed dat je via deze weg nogmaals om hulp vraagt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal van de Playstation kunt genieten!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding nogmaals uit te lezen. Het lijkt er op dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt) teveel van elkaar afwijken. Om dit gelijk voor je na te kijken, heb ik meteen een Guidion monteur aangestuurd! Je ontvangt een e-mail met een link om de afspraak in te plannen.
@ysvanuden Goed dat je hier alsnog op terugkomt! Omdat je niet meer had gereageerd op het bericht van Tommie gingen wij er vanuit dat het probleem was opgelost. Hoe dan ook, ik help je graag verder om dit alsnog te realiseren! Wil je mij vertellen wat de actuele stand van zaken is? Welke down/upload snelheid behaal je op dit moment (bekabeld)? Wil je een screenshot van de speedtest in dit topic plaatsen? Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Beste @Teresa van Odido ,
bedankt voor je bericht.
Zoals je waarschijnlijk al in mijn eerdere berichten met @Tommie van Odido hebt gelezen. Is dat het richting de Backoffice is gestuurd door de monteur ruim 3 maanden geleden. Echter heb ik daar nooit wat van vernomen. Wil je een screenshot van een Speedtest vanaf de PlayStation 5 of vanaf mijn laptop bekabeld.
hierbij nogmaals het bericht van Tommie destijds :
Een T-75 zal hier ook geen verschil maken als het euvel bij KPN NetwerkNL zit. De T-75 kunnen we ook niet zomaar uitsturen, deze wordt alleen aan klanten gegeven die een 8 Gbit/s snelheid hebben. Ik zie wel dat de Guidion monteur een nieuw ticket heeft ingeschoten voor onze Back Office. Zij zullen het verder gaan onderzoeken en waarschijnlijk de onderaannemer aansturen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt!
Hey @ysvanuden, de Back Office heeft het ticket zo te zien afgewezen omdat de speedtesten niet voldoen aan onze norm. Zou je nogmaals een bekabelde speedtest willen uitvoeren op je laptop? Volg de instructies goed en maak de screenshots van je volledige scherm.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Beste @Tommie van Odido ,
Dus de Speedtesten die de monteur zelf heeft gedaan voldoen niet aan de norm van de backoffice?
Ik heb hem nogmaals doorgezet @ysvanuden, maar ik ben bang dat ik opnieuw een terugkoppeling krijg voor de speedtesten. Ik kan geen speedtest van de monteur vinden namelijk alleen zijn terugkoppeling. Die heb ik nu in het ticket gezet!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.