Skip to main content

Lag spikes, upload wordt niet gehaald glasvezel


Toon eerste reactie

52 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 24 november 2023

Hi @Seniix3, mag ik je vragen om volgende week opnieuw aan de bel te trekken? Als het opnieuw registreren weer werkt dan moet je meteen resultaat zien in je speedtest. Alvast bedankt! 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 december 2023

Beste @Tommie van Odido,

Ik zou nog even contact opnemen m.b.t. het opnieuw instellen van mijn ONT. Hebben jullie de mogelijkheid momenteel weer om de bewerking te kunnen uitvoeren?

Ik hoor het graag.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 6 december 2023

@Seniix3 Ik heb de re-registratie voltooid; het zou straks weer moeten werken!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 december 2023

@Jason van Odido bedankt! Het werkt weer naar behoren.

 

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 24 december 2023
Sven-Odido schreef:

Hi @pimveger , 

Ik heb je ONT opnieuw aangemeld, kan je hem 10 seconden van de stroom halen. Daarna zou de upload goed moeten zijn. 

Beste @Sven-Odido  zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)

mvg yorick


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 januari 2024

Beste @Sven-Odido  zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)

mvg yorick


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 16 januari 2024

Hey @ysvanuden, welkom op onze Community!

Dit lijkt niet op een foutief geregistreerd ONT. Zo'n lage upload komt vaak door een slechte kabel. Zou je een andere kabel willen testen op je PS5? Hoe is je snelheid op een PC bedraad? Zou je toevallig een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 januari 2024

Beste Tommie @Tommie van Odido , bij deze de uitslagen van de Speedtesten : 

Zie eerste foto : “de router die je gebruikt, ondersteunt mogelijk geen IP-fragmentatie en er kunnen beperkingen van kracht zijn in de netwerkfuncties van je PS5. Voor details neem je contact op met de router fabrikant.”

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 17 januari 2024

Hi @ysvanuden, bedankt voor de screenshots, echter zijn deze speedtesten gemaakt met een wifiverbinding. Is het mogelijk om een PC/laptop direct op het modem bedraad aan te sluiten en dan de testen te doen? Volg alle stappen zorgvuldig die in het document staan. Dan kan ik het onderzoek vervolgen. Alvast bedankt!


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 17 januari 2024

Beste @Tommie van Odido ,

Dit is wat mijn laptop bedraad aangeeft : 
 

Hoe kan het zo zijn dat mijn upload op de PlayStation 5 niet hoger komt als 8Mbps???


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 18 januari 2024

Dat ziet er ook niet helemaal goed uit @ysvanuden. Zo'n lage upload als 8 komt vaak voor door een defecte kabel. Ik heb toch besloten om een monteur aan te sturen om het verder te onderzoeken. Vertel de monteur ook het verhaal van de playstation. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


melroy89
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 18 januari 2024
Tommie van Odido schreef:

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Tip: Breid deze template uit met Linux.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 22 januari 2024

 Best @Tommie van Odido ,

Vandaag is er een monteur geweest. De monteur heeft niks gedaan / kunnen doen. Het probleem ligt hem niet bij Guidoin en een monteur kan dit probleem niet oplossen volgens hem.

Het probleem ligt bij Odido zelf of KPN netwerk (glasvezel leverancier). 
Het enige wat ik nog volgens hem zou kunnen proberen is jullie te vragen om een T-75 router ipv de T-56. Als dat niet helpt wil ik graag mijn abonnement opzeggen, want er is nog geen enkele stabiele verbinding geweest sinds de aanleg van Odido. 
Ik hoor graag van je! 
mvg, yorick 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 23 januari 2024

Hi @ysvanuden, bedankt voor de update.

Een T-75 zal hier ook geen verschil maken als het euvel bij KPN NetwerkNL zit. De T-75 kunnen we ook niet zomaar uitsturen, deze wordt alleen aan klanten gegeven die een 8 Gbit/s snelheid hebben. Ik zie wel dat de Guidion monteur een nieuw ticket heeft ingeschoten voor onze Back Office. Zij zullen het verder gaan onderzoeken en waarschijnlijk de onderaannemer aansturen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 12 februari 2024

Beste @Tommie van Odido ,

wellicht dat jij mij wel kan helpen, want de klantenservice kan dat namelijk niet. Het enige wat er word geroepen is dat ik door de juiste medewerker word teruggebeld. Echter word ik niet teruggebeld. Ik heb nog steeds dezelfde problemen. 
Geen goed werkend glasvezel internet sinds de start van mijn abonnement. Graag zou ik mijn abonnement op willen zeggen. Mvg, yorick 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 12 februari 2024

Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is? 


  • is een Top Poster
  • 54 reacties
  • 12 februari 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is? 

 

Dat zou top nieuws zijn.

Ga vanavond een poging wachten de Nokia opnieuw op te starten. Ben benieuwd of daarmee de jitter en package loss ook opgelost zijn.


Ik heb helaas exact hetzelfde probleem. Heb ondertussen mijn PlayStation van WiFi naar bekabeld gedaan en ik haal 921 Mbps download en een schamele tussen de 8 en 21 MB upload.

Ik heb de beveiliging in de modem al aangepast en verlaagd maar dit helpt niet.

Heb al eerder vorige week en deze week met de helpdesk gesproken die blijven volhouden dat alles in orde is… 

hopelijk kunnen jullie vanuit hier helpen


@Tommie van Odido wil je a.u.b. op mijn melding reageren. Ik zit er hetzelfde in als @ysvanuden aangezien ik bang ben dat wij met z’n allen van het kastje naar de muur worden gestuurd terwijl we wel voor onze abonnementen betalen. Ik verwacht dat het probleem voor volgende week vrijdag is opgelost anders zeg ik mijn abonnement op.

950mb download tegen 7!!!!mb upload is iets om je voor te schamen. En dan volhouden dat Ziggo geen echt glasvezel aanbied omdat je dit kan zien aan het feit dat de down en upload snelheid niet hetzelfde is en dat jullie wel echt glasvezel aanbieden. Als je je competitor zwart maakt moet je het wel eerst zelf eens goed gaan doen en niet alleen een Guidion monteur langs sturen die alleen maar constateren dat het niet goed is maar vervolgens niet oplossen.

Groet,

Rick 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 17 mei 2024

@RicktheJohnsson

Ik ben het volledig met je eens! 
Er is tot de dag van vandaag nog geen enkele oplossing. Werkelijk waar schandalig in alle opzichten!! 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4546 reacties
  • 21 mei 2024

@RicktheJohnsson Goed dat je via deze weg nogmaals om hulp vraagt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal van de Playstation kunt genieten! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding nogmaals uit te lezen. Het lijkt er op dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (het signaal wat binnenkomt) teveel van elkaar afwijken. Om dit gelijk voor je na te kijken, heb ik meteen een Guidion monteur aangestuurd! Je ontvangt een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

 

@ysvanuden Goed dat je hier alsnog op terugkomt! Omdat je niet meer had gereageerd op het bericht van Tommie gingen wij er vanuit dat het probleem was opgelost. Hoe dan ook, ik help je graag verder om dit alsnog te realiseren! Wil je mij vertellen wat de actuele stand van zaken is? Welke down/upload snelheid behaal je op dit moment (bekabeld)? Wil je een screenshot van de speedtest in dit topic plaatsen? Alvast heel erg bedankt voor de moeite! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 mei 2024

Beste @Teresa van Odido ,

bedankt voor je bericht.

Zoals je waarschijnlijk al in mijn eerdere berichten met @Tommie van Odido  hebt gelezen. Is dat het richting de Backoffice is gestuurd door de monteur ruim 3 maanden geleden. Echter heb ik daar nooit wat van vernomen. Wil je een screenshot van een Speedtest vanaf de PlayStation 5 of vanaf mijn laptop bekabeld. 
 

hierbij nogmaals het bericht van Tommie destijds : 

Hi @ysvanuden, bedankt voor de update.

Een T-75 zal hier ook geen verschil maken als het euvel bij KPN NetwerkNL zit. De T-75 kunnen we ook niet zomaar uitsturen, deze wordt alleen aan klanten gegeven die een 8 Gbit/s snelheid hebben. Ik zie wel dat de Guidion monteur een nieuw ticket heeft ingeschoten voor onze Back Office. Zij zullen het verder gaan onderzoeken en waarschijnlijk de onderaannemer aansturen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 21 mei 2024

Hey @ysvanuden, de Back Office heeft het ticket zo te zien afgewezen omdat de speedtesten niet voldoen aan onze norm. Zou je nogmaals een bekabelde speedtest willen uitvoeren op je laptop? Volg de instructies goed en maak de screenshots van je volledige scherm.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 mei 2024

Beste @Tommie van Odido ,

Dus de Speedtesten die de monteur zelf heeft gedaan voldoen niet aan de norm van de backoffice? 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 22 mei 2024

Ik heb hem nogmaals doorgezet @ysvanuden, maar ik ben bang dat ik opnieuw een terugkoppeling krijg voor de speedtesten. Ik kan geen speedtest van de monteur vinden namelijk alleen zijn terugkoppeling. Die heb ik nu in het ticket gezet! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen