Beantwoord

kr00k Wifi security-probleem

  • 20 April 2020
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Omdat we nu allemaal thuis werken komt vanuit mijn werkgever de vraag of we kunnen checken of onze wifi router gevoelig is voor het “kr00k” wifi probleem.

Betreft de Draytek vigor 2132f.

Kan T-Mobile hier een antwoord op geven?

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 April 2020, 12:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Om eerlijk te zijn de Draytek modems zijn zowat end of life en hebben misschien al langer dan dan jaar geen update meer gehad (loopt ook achter met de firmware).

Ze hebben wel een WPA2-PSK (AES) encryptie maar of de Draytek een Broadcom of Cypress chip heeft weet ik niet.

* apparaten met een Broadcom of Cypress chip zijn het meest gevoelig.

Ok, bestaat er een mogelijkheid om een recent modem te krijgen? Ik ben al klant sinds Vodafone startte met glasvezel, met dat zelfde Draytek modem. Wie moet ik daarvoor aanspreken? Klantenservice?

Reputatie 7
Badge +15

Dat is een moeilijke taak als je modem gewoon goed functioneerd. Doen ze enkel pas als er iets mankeert aan het modem of nieuwe aansluiting.

Wat wilt je werkgever eigenlijk dat je gaat doen? 

Het is een secuirty risk. Je wifi wachtwoord kan achterhaald worden. Aan de andere kant, ik gebruik altijd VPN dus het risico is weer niet zo heel groot.
Jammer dat ze een oud modem niet vervangen. Als nieuwe klant krijg je waarschijnlijk wel een recenter modem. De trouwe klant wordt dus weer eens gestraft.

Reputatie 7
Badge +15

Klopt. Het is wel wat minder voor de klanten met een oudere modem maar dan nog steeds met WPA2-PSK is het erg lastig om een wachtwoord te achterhalen. Het is dan ook de meest recente wifi encryptie. Zolang alles in de modem gewoon goed staat ben je veilig.

Ik maak me ook niet zo druk. Maar ga denk ik de klantenservice toch eens bellen. Ben al lang klant en vind het raar dat ze niet eens een keer het modem vervangen.

Enfin, bedankt voor de info!

Reageer