Hi @Feikema, welkom op onze Community!
Het lijkt erop dat de apparaten een ander IP-adres krijgen van een andere DHCP via de switch. Wat voor switch is het precies en werkt het wel als je de Deco niet aansluit? Kan zijn dat die ook een DHCP geeft.
Ik zag dat je trouwens 2 Klik&Klaar modems hebt, kan je het serienummer van het modem doorgeven waar ik naar moet kijken?
Hoi @Tommie van Odido ,
de switch die ik al 6 jaar in het netwerk gebruik is een NETGEAR Gigabit switch Prosafe GS108, eenvoudig, maar het doet zijn werk en voldoende poorten.
Ik heb alle apparaten zowel via de switch als rechtstreeks op de Klik&klaar router aangesloten, allemaal apart maar ook tegelijk, de Playstation, tv en de Deco maar geen enkele werd gevonden of herkend. Ook in de instellingen van alle apparaten krijg ik het niet voor elkaar om ze in de router zichtbaar te krijgen.
het serienummer van de Klik&klaar router waar het om gaat is S240Z23001968
Hmm dat is inderdaad vreemd @Feikema. We hebben het modem geupgrade naar een nieuwe firmware. Kan je nogmaals testen, na een reboot van het modem, of de apparaten dan wel werken?
Bedankt voor de upgrade van de firmware van het modem, @Tommie van Odido maar nu brandt het lampje bij de wereldbol rood en is er geen internet meer. Ik heb het modem zowel via de app ge-reboot als het modem van de stroom gehaald en na 5 minuten weer opgestart.
Ik heb hier zoals je eerder al hebt geschreven, nog een modem staan die retour moet ivm dubbele bestelling. Is het een idee, dat als ik de simkaart die ik nu gebruik, daarin doe en dan kijk of ik weer dezelfde problemen heb?
Ja het kan een aantal minuten duren voordat hij weer een verbinding zoekt @Feikema, is hij inmiddels weer online gekomen en heb je getest met de switch?
het heeft 5 uren geduurd maar de verbinding is er weer @Tommie van Odido . Ik heb net alles weer geprobeerd maar het modem herkent wel mijn computer via de switch maar alle andere apparaten niet. Het is dus niet zo dat ze geen IP adres toegewezen krijgen maar dat ze helemaal niet gezien worden.
De firmware update heet jammer genoeg niet het gewenste effect gehad.
Tja, dan zou ik toch eens een andere switch proberen. Als het rechtstreeks wel werkt lijkt de router in orde.
Hoi @eric , het probleem is dat het modem alleen maar de computer herkent, en alle andere bekabelde apparaten niet. En de switch is er tussenuit gehaald en de apparaten elk afzonderlijk rechtsstreek met een kabel verbonden met het modem. Modem herkent de apparaten alsnog niet.
@Feikema Wat bedoel je precies met “Modem herkent de apparaten alsnog niet.”. Krijgen ze geen IP adres, of zie je ze alleen niet in de WebGui Topology.
Ik hier diverse apparaten via een switch verdonden met het modem en ze staan allemaal netjes in de topology.
de apparaten (smart TV, Playstation, Deco wifi router) komen helemaal niet voor in de WebGui Topology. Ook in de instellingen van de apparaten zelf lukt het niet om het modem te vinden en daarmee een IP adres per apparaat te krijgen.
Hi @Feikema,
Ik heb wat extra logging aangezet. Kan je de switch eens powerflippen en dan bijvoorbeeld de computer daarop aansluiten.
Hopelijk verteld de logging ons meer waarom het niet wilt werken.
Hoi @Sven-Odido en @Tommie van Odido ,
zowel bij de switch als de router heb ik een powerflip uitgevoerd. De computer wordt, net als eerder herkent, en de Deco WIFI router ook. Ik heb er nu dus een bekabeld apparaat bij. Helemaal super, maar de Playstation4 en Smart-tv staan jammer genoeg nog niet in de lijst.
De powerflip heb ik 06-11-2024 om 16:05 uur uitgevoerd. Eerst de router laten opstarten, daarna de switch aan gezet. Als eerste de Deco Wifi router aangesloten, daarna de playstation4 met tv en daarna de computer. Dit zou nu allemaal in de log te zien moeten zijn.
Hi @Feikema
Helaas is deze logging niet iets wat altijd loopt en bij een reboot weer wordt uitgezet.
Ik heb hem nog een gestart, kan je het nogmaals proberen :)
@Sven-Odido Ik heb net de playstation4 en tv weer opnieuw opgestart, de andere apparaten zitten nog steeds goed in het netwerk.
Hi @Feikema,
Ik zie helemaal geen DHCP berichten binnen komen op het modem.
Zoals je aangeeft hebben de deco en computer nu wel netjes een IP adres gehad. Maar waarom we van de PS4 en TV helemaal niks zien is mij een raadsel voor nu.
Het is zo te zien geen managed switch, dus er zijn geen settings op de switch die het verkeer kunnen tegenhouden.
Kan je de PS4 of Tv nog een keer herstarten, ik zal iets wijder zoeken naar de DHCP berichten van deze devices.
Hoi @Sven-Odido en @Tommie van Odido ,
toen jij schreef over de managed switch, verkeer tegen houden en de DHCP berichten kreeg ik ineens een idee, 6 jaar geleden, in het oude modem had ik problemen dat de Playstation4 steeds weer een ander IP adres wilde en daardoor slecht verbonden was met het netwerk. Ik heb toen de PS4 een handmatig IP adres toegekend, en daar nooit meer problemen mee gehad of over na gedacht. Dat was nu dus het probleem. Door dit nu weer op automatisch te zetten is alles meteen opgelost. Ontzettend stom van mijzelf dat ik daar nooit meer aan heb gedacht en jullie een hoop werk bezorgd heb.
Ik wil @Sven-Odido en @Tommie van Odido toch ontzettend bedanken voor jullie tijd en moeite!
Hi @Feikema,
Fijn dat je de oorzaak heb gevonden! Veel plezier met gamen!