Sinds begin december hebben wij een 100/100 glasverbinding welke over het netwerk van KPN gaat, nu had ik regelmatig last van hikjes in het netwerk maar dat was zo nu en dan, de laatste tijd word he alleen maar erger.., nu had ik vanochtend +/- 150 mailtjes van mijn Ubiquiti router van constante failover’s naar mijn 2e provider (in dit geval ziggo)
Al getracht te doen:
1) Kabels vervangen welke van de media converter na de udm-pro gaat probleem blijft bestaan
2) De T-mobile router er tussen geplaatst zodat er tijdelijk een dubbele nat is ook dan blijven er failover meldingen komen
3) Wan poorten gewisseld op de UDM-Pro T-Mobile op de eth8 (vlan 300 dus eth8.300) en Ziggo op eth9, dit om de sfp-rj45 module uit te sluiten, ook dan om de zoveel tijd een time-out
Wat me wel opvalt is wanneer ik het t-mobile router gebruik een ander extern adres krijg dan rechtstreeks op mijn UDM-Pro (dit is ook als ik de andere wan poort gebruik, lijkt erop dat hij een ip hangt aan een mac adres)
Extra note: Wij hadden in het verleden xs4all welke over dezelfde glaslijn ging en daar heb ik nooit een issue mee gehad..
Plaatje ter illustratie (eth8 is de ziggo verbinding 2e wan, eth9.300 is de T-Moblie glas en dit zijn niet de enige meldingen in de logging.
Note: mochten jullie willen troubleshooten op dit moment zit het Zyxel apparaat aangesloten.