Skip to main content

Beste Demi,

Je vroeg mij te reageren via de community.

Wij hebben nu een jaar en 5 maanden een internet en tv abonnement bij Odido. Iedere twee maanden is er wel iets van een storing geweest. In eerste instantie word je geadviseerd om bepaalde handelingen uit te voeren. Lukt dat niet dan sturen ze een monteur. Dit kan tot 5 dagen duren. Gisteren gebeld daar het tv beeld regelmatig stilstond wat heel storend is. Na alle handelingen te hebben uitgevoerd, hadden we helemaal geen ontvangst meer. De tv kon de wifi verbinding niet vinden. Er zou er een monteur langskomen. Kon wel 5 dagen duren. Mijn buurvrouw met kennis van zaken kwam en ontdekte dat de tv wél 
met Google en Netflix kon verbinden maar niet met Odido. 
Er staat: ‘door een storing kan je Odido TV nu niet gebruiken. Ligt niet aan jou. Probeer je het later weer?’
Vanmiddag opnieuw Odido gebeld en wat blijkt? Het verzoek om een monteur is gisteren afgewezen, zonder dat wij in kennis zijn gesteld. Voor hetzelfde geld wachtten wij 5 dagen en staan opnieuw onderaan in de wachtrij. Maar ….. de oorzaak ligt bij Odido, blijkt uit de tekst op de tv. Wij zijn ouder en tv is heel belangrijk voor ons. Wij zijn de dupe van deze slechte organisatie en hebben mogelijk meer dan een week geen tv. 
Is dat service? 

Datum van ervaring: 25 oktober 2024

Bewerk

Antwoord van Odido

6 uur geleden

Goedemorgen Jenny, onze oprechte excuses voor deze ervaring! Natuurlijk wil je zo snel mogelijk weer TV kunnen kijken en we doen er graag alles aan om dit voor je te regelen. Wil je ons een privébericht sturen via webcare over de situatie of een screenshot van jouw review op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland)? Stuur ons daar ook gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dan kunnen we zo snel mogelijk voor je aan de slag! Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community op community.odido.nl en zet je klantnummer in je profiel. Als je ervoor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mailadres dat bij ons bekend is, komen wij hier z.s.m. bij je op terug! Groet, Demy van Odido.

Allereerst dank je wel dat je contact met ons opneemt n.a.v. je Trust Pilot review. Nogmaals mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet wat je van ons mag verwachten. Ik help je natuurlijk graag verder bij het vinden van een oplossing! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten en zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker loopt. Dit heeft uiteraard ook invloed op het TV-signaal. 

Ik wil je vragen om het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) sowieso een herstart te geven. Hoe je dit precies doet, lees je in dit topic: Reboot modem | Odido community.

Daarnaast ben ik benieuwd wat de lampjes op het modem en het ONT doen (aan/uit/kleur en knipperen langzaam/snel). 

Laat je het mij weten? Ik ga meteen aan de slag om dit voor je op te lossen!

De herstart hebben we onderhand al 6 keer uitgevoerd. Net opnieuw gedaan.

Van de router knippert het ‘internet’ lampje en knippert het 5G lampje. 
Op het ONT branden alledrie de lampjes constant. Soms knippert het linkse lampje.

Het internetsignaal valt ook steeds weg. Dat merk ik met Wordfeud. Heel vaak krijg ik een mededeling in rode letters, dat er geen internetverbinding is.

Wij hebben nu al 6 dagen gebrekkig internet en GEEN tv. Gisteren vertelde jullie medewerker dat wij geen monteur meer krijgen omdat wij te vaak storing hebben. Toch te gek voor woorden?

Het is niet onze schuld dat jullie internet aanbieden, die steeds wegvalt?

Wij zijn ouder, dus TV in de avond is heel belangrijk voor ons! 

Hey @DeLotus, ik krijg geen goede meting op dit moment, zou je het modem eens kunnen voorzien van een factory reset? Dit kan door het knopje achterop het modem 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker.

Heb je hier bekabeld ook last van of is het alleen op wifi? 

Hey @DeLotus, ik krijg geen goede meting op dit moment, zou je het modem eens kunnen voorzien van een factory reset? Dit kan door het knopje achterop het modem 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker.

Zojuist de factory reset gedaan.
U wordt bedankt!!!!!!  Nu zijn alle aangesloten apparaten ontkoppeld en wij weten écht niet hoe dit opnieuw te koppelen. Wij hebben al 7 dagen geen tv, al tijden regelmatig wegvallende internetverbinding. Wij zijn hier zó klaar mee!
Wij hebben geen bekabelde aansluiting. Alleen WIFI. 

Na een factory reset dien je de standaard gegevens te gebruiken om weer verbinding te maken @DeLotus. Dan kun je in het modem inloggen en je eigen naam en wachtwoord weer herstellen, dan hebben alle apparaten weer een verbinding zonder dat je iets hoeft te doen. 

Hey @DeLotus, ik krijg geen goede meting op dit moment, zou je het modem eens kunnen voorzien van een factory reset? Dit kan door het knopje achterop het modem 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker.

Het kan ook een lijn probleem zijn als je het modem niet uit kan lezen, kan je de ONT wel uitlezen en is de lijn goed?

Zojuist de factory reset gedaan.
U wordt bedankt!!!!!!  Nu zijn alle aangesloten apparaten ontkoppeld en wij weten écht niet hoe dit opnieuw te koppelen. Wij hebben al 7 dagen geen tv, al tijden regelmatig wegvallende internetverbinding. Wij zijn hier zó klaar mee!
Wij hebben geen bekabelde aansluiting. Alleen WIFI. 

Voor de TV (box) is een bekabelde aansluiting van harte aanbevolen.

Reageer